PDA

View Full Version : Gibson Burstbuckers, yagghh!



guitarguru
22 juni 2008, 10:07
Mijn haat/liefde verhouding met mijn vrij nieuwe Gibson LP Std. Ltd. wordt weer eens op de proef gesteld. :o
Hij ligt nu bij een tech voor nieuwe benen topkam, graphtech zadels en locking tuners, en dus moest ik vrijdag met mijn Epi repeteren met Bareknuckle Mule pickups.
Dit klonk heerlijk en mijn Vernet Bass 50 watt Plexi klonk ook stukken beter! Wilde hem weer terug laten bouwen naar Lead specs, maar wacht nog even.

Ik denk dat de Gibson de boosdoener is, en dan voornamelijk de Burstbucker Pro elementen.
Ik had al eerder gemerkt dat de BB's een veel hogere output hadden dan de Mules. Dit geeft denk ik de krasserige trebly oversturing op mijn versterker.
Ze gaan er gewoon uit hoor! :sneaky:

Wat voor vervangende elementen kunnen jullie me aanraden? Voor blues en classic rock muziek. Warme vintage PAF tone met genoeg bite. De Les Paul heeft een ebben toets, wellicht om ook even mee te nemen. Wel graag met chromen/nikkel covers.

Denk zelf b.v. aan:
SD Seth Lovers
SD Phat Cat bij de hals
SD Antiquity
Gibson Classic 57
Bareknuckles (ook Mules?)

Nog andere ideeen?
Alvast bedankt.

bass blom
22 juni 2008, 10:18
wat een leed..

hee, ik vind op je website geen clipjes ofzo, klopt dat?

macwilliams
22 juni 2008, 10:19
Seymour Duncan ´59 Model Neck Humbucker

* From the Manufacturer Homepage: "Versatile P.A.F.-type humbucker. Great for country, jazz, blues, funk, classic rock and heavy rock. Late-'50s, vintage-correct, humbucker sound. Warm and crystalline clean tones. Full and bright distorted tones. Smooth sustain. Classic appointments include plain enamel wire, long legged bottom plate, vintage single conductor cable and no logo. Compared to the SH-55 Seth Lover, the '59 has slightly more scooped mids and is vacuum wax potted for squeal-free performance."

Hier keek ik gisteren toevalig naar...KLIKKERDEKLIK (http://cgi.ebay.nl/Set-Seymour-Duncan-59-PAF-Slash-SH-1-n-new-4-wire_W0QQitemZ260251882579QQihZ016QQcategoryZ14865 0QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem)

guitarguru
22 juni 2008, 10:21
wat een leed..

hee, ik vind op je website geen clipjes ofzo, klopt dat?


Ja, moeten nog steeds een goeie demo opnemen.
Op Youtube zwerven wel wat live opnamen rond. Zoek onder Wicked Fruit Company. De bezetting is inmiddels wel veranderd.

guitarguru
22 juni 2008, 10:25
Seymour Duncan ´59 Model Neck Humbucker

* From the Manufacturer Homepage: "Versatile P.A.F.-type humbucker. Great for country, jazz, blues, funk, classic rock and heavy rock. Late-'50s, vintage-correct, humbucker sound. Warm and crystalline clean tones. Full and bright distorted tones. Smooth sustain. Classic appointments include plain enamel wire, long legged bottom plate, vintage single conductor cable and no logo. Compared to the SH-55 Seth Lover, the '59 has slightly more scooped mids and is vacuum wax potted for squeal-free performance."

Hier keek ik gisteren toevalig naar...KLIKKERDEKLIK (http://cgi.ebay.nl/Set-Seymour-Duncan-59-PAF-Slash-SH-1-n-new-4-wire_W0QQitemZ260251882579QQihZ016QQcategoryZ14865 0QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem)


Wil er perse chromen kapjes op hebben. Het oog wil ook wat. :cooler:

macwilliams
22 juni 2008, 10:28
Is het geen mogelijkheid om ze over te zetten dan? Of werkt dat zo niet?
Die kapjes zitten met een klein beetje soldeer aan de achterkant vast.

Otje
22 juni 2008, 10:30
Je vergelijkt een Gibson met element A met een Epiphone met element B. En je concludeert daaruit dat element A niet aan je verwachtingen voldoet.... Volgens mij is dat appels met peren vergelijken. Als je het zeker wilt weten dan moet je eens element A in je Epi zetten (of element B in je Gibson), pas dan kun je de pups eerlijk vergelijken. Zet er een mic voor en neem het op, zou ik zeggen.

Je noemt een lijstje pups en je muzikale voorkeur. Ik zou zelf de Antiquity's nemen of de Seth Lovers. Hou er wel rekening mee dat je Burstbucker Pro's wax-potted zijn (gewone Burstbuckers zijn dat niet) en Antiquity's/Seth Lovers zijn dat (volgens mij) niet.

Dirkdewaard
22 juni 2008, 10:52
Mail wolfe at wolfetone.com, als hij het niet kan weet ik het ook niet meer.

Ik zou die Gibson of SD met geen vinger meer aanraken....

Mitch
22 juni 2008, 12:38
Die Bareknuckles bevallen je ontzettend dus voor je Gibson zit je te denken aan een hele lijst SD's en ergens onderaan bungelt Bareknuckles :chicken:
Je hebt het antwoord op je vraag al gegeven, je moet het alleen even goed zoeken!

guitarguru
22 juni 2008, 12:46
Die Bareknuckles bevallen je ontzettend dus voor je Gibson zit je te denken aan een hele lijst SD's en ergens onderaan bungelt Bareknuckles :chicken:
Je hebt het antwoord op je vraag al gegeven, je moet het alleen even goed zoeken!

Hou best wel van experimenteren! Dus heb nu Wolfetone benaderd. De Bareknuckles had ik al eens in de Gibson gezet, maar het resultaat beviel me niet.
Op de een of andere manier heeft ook de Gibson een te bright geluid misschien. Zou dat door de ebben toets kunnen komen?
Achteraf had ik natuurlijk nooit deze gitaar moeten kopen. Nu probeer ik hem voor veel geld te verbeteren :mad:
Wanneer leer ik het nou eens :sneaky:

Squier4ever
22 juni 2008, 12:47
Wolfetone Dr. Vintage schijnen helemaal het einde te zijn heb ik wel eens gelezen. dat kost je idd een paar pegels.

Orpheo
22 juni 2008, 13:16
Wolfetone Dr. Vintage schijnen helemaal het einde te zijn heb ik wel eens gelezen. dat kost je idd een paar pegels.

inderdaad. wolfetone is ongeveer even duur als BKP, maar ken de kwaliteit niet. Ik zou 't wel willen proberen echter. Ik zou anders een setje black dogs van BKP proberen (of de alnico2 versie van de mule, ook lekker warm en vintage!).

de t.s. wil graag een kossoff-sound, weet ik. ik zou dus een pup kiezen met niet teveel output (overdrive haal je uit je amp, of desnoods een pedaaltje d'r voor), en met een warm, rond geluid.

mijn hints:

BKP stormy monday
BKP black dog
BKP mule alnico2
die wolfetone vintage

en als je 't goedkoper wilt, de seymour duncan alnico2pro. imho, een geweldige pup. Je moet iets hebben dat echt het heldere (verkeerd woord, maar even laten staan bij gebrek aan beter) compenseert.

Nico2
22 juni 2008, 13:51
Ik heb gehoord dat de SD Seth Lovers erg tegen vielen voor de prijs die je er voor betaald, 130€ per stuk ofzo, maar ik heb ze zelf niet getest dus kan het niet met zekerheid zeggen :P

heavy-metal-thunder
22 juni 2008, 13:59
Mijn haat/liefde verhouding met mijn vrij nieuwe Gibson LP Std. Ltd. wordt weer eens op de proef gesteld. :o
Hij ligt nu bij een tech voor nieuwe benen topkam, graphtech zadels en locking tuners, en dus moest ik vrijdag met mijn Epi repeteren met Bareknuckle Mule pickups.
Dit klonk heerlijk en mijn Vernet Bass 50 watt Plexi klonk ook stukken beter! Wilde hem weer terug laten bouwen naar Lead specs, maar wacht nog even.

Ik denk dat de Gibson de boosdoener is, en dan voornamelijk de Burstbucker Pro elementen.
Ik had al eerder gemerkt dat de BB's een veel hogere output hadden dan de Mules. Dit geeft denk ik de krasserige trebly oversturing op mijn versterker.
Ze gaan er gewoon uit hoor! :sneaky:

Wat voor vervangende elementen kunnen jullie me aanraden? Voor blues en classic rock muziek. Warme vintage PAF tone met genoeg bite. De Les Paul heeft een ebben toets, wellicht om ook even mee te nemen. Wel graag met chromen/nikkel covers.

Denk zelf b.v. aan:
SD Seth Lovers
SD Phat Cat bij de hals
SD Antiquity
Gibson Classic 57
Bareknuckles (ook Mules?)

Nog andere ideeen?
Alvast bedankt.

ik heb zelf twee oude Marshalls (50W). Een 1987 uit '71 die naar een bascircuit is gemod en dan nog eentje uit '68 met het originele plexi circuit. Als het volume op 10 staat, klinken ze alle 2 goed, dik en vet. Maar het bascircuit is makkelijker af te stellen (hoef de 2 kanalen niet te bridgen) en klinkt beter bij lagere volumes. Dus zou'k dat bascircuit nog maar ff houden.

Jouw probleem met de Les Paul: ik heb een class 5 met de BB2 en BB3 in (resp. neck en brug) en ik vond deze gitaar ook nogal scherp en iets te dun. Nadat ik de R8 ('58 reïssue, BB1 en BB2, minder output dan BB3) van een kennis gehoord had, heb ik een BB1 bij gekocht en nu speel ik met BB1 en BB2 (resp. neck en brug). Ik heb minder output en het geluid is veel aangenamer, dikker, warmer.

Misschien zijn de BB's niet de meest geliefde pu's, maar anderzijds vraag ik me wel af of je met die dikke vette sound van sommige pu's door de mix komt??

tot slot: een ebben toets klinkt dunner en scherper.

Orpheo
22 juni 2008, 14:34
ik heb zelf twee oude Marshalls (50W). Een 1987 uit '71 die naar een bascircuit is gemod en dan nog eentje uit '68 met het originele plexi circuit. Als het volume op 10 staat, klinken ze alle 2 goed, dik en vet. Maar het bascircuit is makkelijker af te stellen (hoef de 2 kanalen niet te bridgen) en klinkt beter bij lagere volumes. Dus zou'k dat bascircuit nog maar ff houden.

Jouw probleem met de Les Paul: ik heb een class 5 met de BB2 en BB3 in (resp. neck en brug) en ik vond deze gitaar ook nogal scherp en iets te dun. Nadat ik de R8 ('58 reïssue, BB1 en BB2, minder output dan BB3) van een kennis gehoord had, heb ik een BB1 bij gekocht en nu speel ik met BB1 en BB2 (resp. neck en brug). Ik heb minder output en het geluid is veel aangenamer, dikker, warmer.

Misschien zijn de BB's niet de meest geliefde pu's, maar anderzijds vraag ik me wel af of je met die dikke vette sound van sommige pu's door de mix komt??

tot slot: een ebben toets klinkt dunner en scherper.
ik denk dat 't heus wel door komt, een warme humbucker. als je met een marshall speelt, met greenbacks, prik je d'r zo doorheen.

verder: een ebben toets geef geen helderheid of scheleid of scherpte of whatever. het maakt het laag juist strakker, het mid krijgt meer een knauw en het hoog word pinniger, maar dunner? nee. Ik heb een gitaar (gehad) van full maple, en die klonk zeker niet schel, en ik heb een gitaar met een body van walnoot (ala maple qua sound) en een massief ebben hals, en die klinkt zeker niet dun! Ik heb een LP met ook een massief ebben hals, en die klinkt ook niet dun of scherp. eerder brullend, schreeuwend, veel punch en attack, een lekker strak, warm laag, helder, open hoog en een lekker stevige mid.

guitarguru
22 juni 2008, 23:35
Okay guys,

Ik heb na contact te hebben gehad met Tim Mills, besloten om een setje BKP te kopen, nml. de Stormy Monday's.

Hij schreef:
For your LP I would suggest going with Stormy Monday humbuckers-they're
not as hot as BB Pros and with the Alnico II magnet you'll get a warmer
tone but one that's really articulate like Koss'.

Ben zeer benieuwd!! :satisfie:

Bedankt voor jullie input.

Mitch
22 juni 2008, 23:41
Cool. Ik ben ook erg enthousiast over de Black Dogs, ben benieuwd wat je van de Stormy mondays vindt. Ik hoop vooral voor je dat je gitaar er lekkerder van gaat klinken!

macwilliams
22 juni 2008, 23:52
Okay guys,

Ik heb na contact te hebben gehad met Tim Mills, besloten om een setje BKP te kopen, nml. de Stormy Monday's.

Hij schreef:
For your LP I would suggest going with Stormy Monday humbuckers-they're
not as hot as BB Pros and with the Alnico II magnet you'll get a warmer
tone but one that's really articulate like Koss'.

Ben zeer benieuwd!! :satisfie:

Bedankt voor jullie input.

Wij ook!

Orpheo
23 juni 2008, 00:00
Okay guys,

Ik heb na contact te hebben gehad met Tim Mills, besloten om een setje BKP te kopen, nml. de Stormy Monday's.

Hij schreef:
For your LP I would suggest going with Stormy Monday humbuckers-they're
not as hot as BB Pros and with the Alnico II magnet you'll get a warmer
tone but one that's really articulate like Koss'.

Ben zeer benieuwd!! :satisfie:

Bedankt voor jullie input.

ha! ik zei 't toch? :D