PDA

View Full Version : Geef hier je ongezouten mening!!!



Stefan. Ptzl
21 juni 2008, 22:25
Hey musicians,
Een perfect geluid heb ik nog niet en probeer met vallen en opstaan wat op te nemen.
Geef je mening en/of tips na het openen v/d link

ps. Volcano Vale is een rare vogel en redelijk 'apart'...


Hier is de link:
www.myspace.com/allthesoundsarebrilliant (http://www.myspace.com/allthesoundsarebrilliant)

piet elektron
24 juni 2008, 19:50
Zit goed in elkaar. Zang erbij zou het nog beter maken, denk ik.

Eef
24 juni 2008, 20:11
Klinkt lekker zeg! :)

classicrooock
28 juni 2008, 23:49
sorry,ik vind het maar niks kan ook zijn dat het gewoon mijn stijl niet is hoor :cooler:

Tho
29 juni 2008, 11:50
Het zit vrij goed in elkaar, maar ik denk dat je iets te fanatiek bent geweest met overige sampletjes en zo. De lead gitaar in het eerste 'up tempo' deel komt ook misplaatst over.

Verder heel apart

Stefan. Ptzl
6 augustus 2008, 00:53
2de post op myspace: 'to shiver of the rising wind'
:rockon:

laat me weten of het door studiospeakers ook klinkt want ik moet het doen met goedkope pc amps :)

Nordaro
6 augustus 2008, 01:11
2de post op myspace: 'to shiver of the rising wind'
:rockon:

laat me weten of het door studiospeakers ook klinkt want ik moet het doen met goedkope pc amps :)

Volcano Vale klink leuk. Maar in 'to shiver of the rising wind' zou ik ff werken aan de zang. Misschien een klein effectje erover heen?

Stefan. Ptzl
6 augustus 2008, 01:21
Volcano Vale klink leuk. Maar in 'to shiver of the rising wind' zou ik ff werken aan de zang. Misschien een klein effectje erover heen?


Aan wat had je gedacht? Reverb, delay, flanger ofzo?

Nordaro
6 augustus 2008, 01:29
Zelf dat ik aan een lichte reverb.

-geert-
6 augustus 2008, 17:09
Volcano vale klinkt goed, leuke compositie!! In het intro zit een pauzetje, daarna komt wel een vette riff.. ik zou proberen het pauzetje nog ff langer tehouden, 3 drie tellen ofzo, en dan 'rats' die riff. klinkt denk ik wel vet. Die lead daaroverheen voegt imo ook niet echt veel toe.( riff is al genoeg :D) maar misschien denk je er zelf wel heel anders over hoor, mijn mening:P. Die dubbel loopjes daarna klinken echt cool, en dan die crash er steeds na dat klinkt leuk. Ben benieuwd naar de versie met zang erbij.

The shiver of Rising wind klinkt ook leuk, ik vind het wel wat van weezer hebben, en dat is een goeie band vind ik. Klein dingetje in die break down zegmaar met de lead gitaar.. dan zit er zon herhalend drum dingetje in wat net niet lekker klinkt, net of die eerst twee te dicht op elkaar zitten(als je begrijp wat ik bedoel), en zou idd ff wat reverb over de zang heen doen, en weer wat minder op de achtergrond zang..

greetz!!

Stefan. Ptzl
6 augustus 2008, 22:39
Volcano vale klinkt goed, leuke compositie!! In het intro zit een pauzetje, daarna komt wel een vette riff.. ik zou proberen het pauzetje nog ff langer tehouden, 3 drie tellen ofzo, en dan 'rats' die riff. klinkt denk ik wel vet. Die lead daaroverheen voegt imo ook niet echt veel toe.( riff is al genoeg :D) maar misschien denk je er zelf wel heel anders over hoor, mijn mening:P. Die dubbel loopjes daarna klinken echt cool, en dan die crash er steeds na dat klinkt leuk. Ben benieuwd naar de versie met zang erbij.

The shiver of Rising wind klinkt ook leuk, ik vind het wel wat van weezer hebben, en dat is een goeie band vind ik. Klein dingetje in die break down zegmaar met de lead gitaar.. dan zit er zon herhalend drum dingetje in wat net niet lekker klinkt, net of die eerst twee te dicht op elkaar zitten(als je begrijp wat ik bedoel), en zou idd ff wat reverb over de zang heen doen, en weer wat minder op de achtergrond zang..

greetz!!


Nu je nog online bent, zal ik meteen je reactie is toepassen op de songs.
Goeie tips!
Vind je echt dat volcano vale een zangspoor nodig heeft?
Zo ja; waar zou je die tussenfoefelen? :p

Stefan. Ptzl
6 augustus 2008, 22:52
Volcano vale klinkt goed, leuke compositie!! In het intro zit een pauzetje, daarna komt wel een vette riff.. ik zou proberen het pauzetje nog ff langer tehouden, 3 drie tellen ofzo, en dan 'rats' die riff. klinkt denk ik wel vet. Die lead daaroverheen voegt imo ook niet echt veel toe.( riff is al genoeg :D) maar misschien denk je er zelf wel heel anders over hoor, mijn mening:P. Die dubbel loopjes daarna klinken echt cool, en dan die crash er steeds na dat klinkt leuk. Ben benieuwd naar de versie met zang erbij.

The shiver of Rising wind klinkt ook leuk, ik vind het wel wat van weezer hebben, en dat is een goeie band vind ik. Klein dingetje in die break down zegmaar met de lead gitaar.. dan zit er zon herhalend drum dingetje in wat net niet lekker klinkt, net of die eerst twee te dicht op elkaar zitten(als je begrijp wat ik bedoel), en zou idd ff wat reverb over de zang heen doen, en weer wat minder op de achtergrond zang..

greetz!!


Inderdaad! De pauze zou iets langer ook wel fun klinken! De aandacht zo meer getrokken worden denk ik...
De lead over de riff vind ik zelf ok maar ik ben gewend aan het geluid natuurlijk. Wie weet kunnen anderen dit bevestigen/afwijzen.

Wat bedoel je met weezer? :p
De drums komt idderdaad bij meerdere mensen als 'verkeerd' over. Mss moet ik daar iets met toms of pauken doen? ;) De zang mag luider idd. Je hoort het duidelijk als je de volume knop naar links draait.

-geert-
6 augustus 2008, 23:53
Weezer is een band/groep:D.. to shiver of the rising wind deed me daar beetje aan denken. De drum bedoel ik dus bv van op 2:13, klinkt ritmisch beetje raar, net of het bv 16den zijn inplaats van 8sten, lol beetje lastig uit te leggen :P. Maar kan het mis hebben hoor. Ik doelde met achtergrondzang meer op die 'on your face' herhaald, en 'ten past nine', daar zit in verhouding tot de gewone zang heel veel reverb op. Maar dat klinkt wel grappig evengoed.

Zang zou misschien wanneer die pamfluit(?) begint kunnen? En wanneer de riff voor de 2e keer is, voor de solo misschien bv

Grtzz

Gitaar4LifeDude
9 augustus 2008, 14:58
die geluidjes erachter geven een soort jungle feel in 't begin. is dat een beetje de vibe die je probeert te realiseren?

Stefan. Ptzl
10 augustus 2008, 17:33
die geluidjes erachter geven een soort jungle feel in 't begin. is dat een beetje de vibe die je probeert te realiseren?

Bij het tweede? Ik heb geprobeerd enkele leuke synthesizer geluidjes in de mix te foefelen ten eerste omdat het een muziekaal stuk is en om dat ik het gemaakt heb met vulkanen in het achterhoofd :D Ik weet niet of je het kun horen en er ergens vulkanen in de jungle vertoeven...:)

Nekojiru
14 augustus 2008, 15:04
klinkt lekker man! erg compleet ook!

Met welk programma heb je dit gemaakt? Ik ben zelf echt hard op zoek naar een gebruiksvriendelijk muziekmaakprogramma namelijk :P

grtz!

Stefan. Ptzl
18 augustus 2008, 23:57
klinkt lekker man! erg compleet ook!

Met welk programma heb je dit gemaakt? Ik ben zelf echt hard op zoek naar een gebruiksvriendelijk muziekmaakprogramma namelijk :P

grtz!


Audacity
Driver problemen vandaar dat cubase ff plaats moest maken...

btw: bedankt voor compliment!
bye