PDA

View Full Version : music store gretsch



pieter-jan1
21 juni 2008, 19:38
hallo allemaal :)

ik ben vandaag ik keulen geweest, en kon het natuurlijk niet laten bij music store binnen te gaan. ik was er nog nooit eerder geweest, en echt veel had ik er ook nog niet van gehoord. daar dus aangekomen, naar boven. en toen ... : WOOOOOW :o dat is ongeveen guitar heaven. dus enkele uurtjes rondgelopen, enkele gitaartjes geprobeert. en daarna zag ik de gretsch.

een G Love Signature Electromatic Corvette :
Foto (http://www.musicstore.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/EUR/ViewProductDetail-Start;pgid=TOZgS6SfaObm0000000000000000BvtxEGBd?Ca talogVideo=&ProductUUID=SUbVqHzllVoAAAEXk5MNbsTF&CatalogCategoryID=4zfVqHzlSHgAAAEVdhxWf70R&JumpTo=OfferList)

ook even gespeeld, en deze stond me echt aan. vol, warm geluid, fijne hals, good look :)

heeft er iemand ervaringen met deze gitaar, goede of slechte?
is hij de 999€ waard?


mvg. Pieter-Jan :)

pannekoek
21 juni 2008, 19:41
vind jij hem de 999 euro waard?

Squier4ever
21 juni 2008, 19:45
ik vind hem ook supervet, wat pannekoek al zegt, vind jij hem 999 euro waard dan is het goed.

macwilliams
21 juni 2008, 19:45
RRP: 1.199,00€

999,00 €

U bespaart: 200,00 €!
netto 839,50 €


Ergens anders is ze dus duurder?

Squier4ever
21 juni 2008, 19:48
Ergens anders is ze dus duurder?

allicht, maar dat wil niet zeggen dat die adviesprijs een faire prijs is.

http://www.gretschguitars.com/repository/gretsch/images/G5135GL_xl.jpg

pieter-jan1
21 juni 2008, 19:54
allicht, maar dat wil niet zeggen dat die adviesprijs een faire prijs is.


vandaar de vraag of hij het waard is .. ik heb weinig ervaringen (zo goed als geen) met gretsch, dus ik ken de prijzen niet. ik zal de vraag anders stellen : is het een redelijke prijs?

Squier4ever
21 juni 2008, 20:01
voor een electromatic vind ik het wat hoog op zich, het is maar een koreaanse electromatic en geen USA of wat de duursten dan ook mogen zijn. daarbij vind ik het kwats dat je voor een signature meer zou moeten dokken. maar nogmaals niks mis met electromatics, heb nog nooit een matig of slecht exemplaar bespeeld.

pieter-jan1
21 juni 2008, 20:03
voor een electromatic vind ik het wat hoog op zich, het is maar een koreaanse electromatic en geen USA of wat de duursten dan ook mogen zijn. daarbij vind ik het kwats dat je voor een signature meer zou moeten dokken. maar nogmaals niks mis met electromatics, heb nog nooit een matig of slecht exemplaar bespeeld.

wat is die electromatic eigelijk .. ? :chicken:

Squier4ever
21 juni 2008, 20:08
kijk eens op de headstock. de budget lijn van gretsch noemen ze zo.

RolandT
21 juni 2008, 20:39
Die electromatics krijgen vaak goede reviews. Heeft TV Jones pickus dus dat zal wel niet slecht klinken.


maar...zelf hou ik meer van mijn klassiek Gretsch :)
http://www.10pont.net/tr3.jpg

Wizz
21 juni 2008, 22:56
De relatief hoge prijs zit hem inderdaad in de TV Jones pickups. Het is zonder meer de geilste gitaar van 2008 en de enige waarvoor Wizz op de Namm letterlijk op de knieen viel...
Musthave !

Wizz

pieter-jan1
21 juni 2008, 23:43
Musthave !


will have soon :rockon:

budje
22 juni 2008, 00:29
t is wat je klassiek gretsch noemt... als ik me niet vergis is dit ontwerp ook al wel een jaartje of 40,45 oud. ik vind de kleur groen niet zo "mijn ding" maar t blijft een geweldig mooi apparaat

zeppo
22 juni 2008, 00:35
Eergisteren de laatste Gitarre & Bass binnengekregen met een test van deze gitaar.

fantastisch ....

Saf
22 juni 2008, 01:28
wat een ape geile gitaar, jammer dat hij niet de headstock van de eerste serie corvettes heeft maar deze is zo ook erg gaaf

RolandT
22 juni 2008, 11:40
t is wat je klassiek gretsch noemt... als ik me niet vergis is dit ontwerp ook al wel een jaartje of 40,45 oudkan je zien hoe oud ik wel ben :) :)

pieter-jan1
22 juni 2008, 12:12
t is wat je klassiek gretsch noemt... als ik me niet vergis is dit ontwerp ook al wel een jaartje of 40,45 oud. ik vind de kleur groen niet zo "mijn ding" maar t blijft een geweldig mooi apparaat


groen is ook niet echt mijn ding als het over gitaren gaat, maar deze vind ik wel nice in green :p

Fender75
22 juni 2008, 12:19
Mooie gitaar, alleen niet mijn kleur...Is dit de G Love van G love & Special Sauce?

almarvk
22 juni 2008, 12:21
Wat een ontzettend lelijk ding! Ik hou ook meer van de klassieke modellen van Gretsch.

Squier4ever
22 juni 2008, 12:33
dit is toch ook een klassiek model, alleen wat minder gewild. ik vind hem nog steeds geweldig! overigens vind ik de gewone rode corvette ook erg sexy:

http://www.gretschguitars.com/repository/gretsch/images/G5135_xl.jpg

is volgens mij ook iets goedkoper als je er een te pakken kunt krijgen

Mr.Fingers
22 juni 2008, 12:37
Volgens bepaalde personen zijn de halzen van de corvettes nu niet echt "je dit, je dat". Ik heb ze zelf ook eens mogen bespelen, en ik vond de hals van de pro jet, of de G5120 beter aanvoelen. Ook zagen die er solider uit qua neck-body constructie. Verder zijn het wel extreem mooie gitaren!

Squier4ever
22 juni 2008, 12:38
de hals schijnt vooral dik te zijn, moet je van houden en ik hou daar toevallig wel van.

Jay75
22 juni 2008, 14:51
Ik heb zon rode bespeelt laats, die had een klote hals, maar jij vond die groene toch wel fijn, miss persoonlijk!

Vet ding, baby's got sauce!!

hezz
22 juni 2008, 15:15
Ik zag de standaard corvette plaatselijk voor zo'n €600 liggen en ik vond het persoonlijk echt een heerlijke gitaar! Dat de nek dik was heb ik niet eens gemerkt, wel een pluspunt eigenlijk. De hals speelde naar mijn gevoel lekker snel en het fretbereik was ook hoger dan ik gewend was.

euroboy
22 juni 2008, 16:06
Er is een prijsverschil van bijna 500 euro ?? Waarom ? Ik heb wel GAS altijd al zo een gretsch gewild.

tomcat
23 juni 2008, 13:56
http://i174.photobucket.com/albums/w106/tomcatluc/gretsch2.jpg
Hopelijk lukt het met de foto.

De combinatie van een electromatic met TV-jones pick-ups werkt heel goed.
Ik deed het met mijn Gretsch Elliot Easton Electromatic en zette er twee TV-Jones Powertrons in: groots geluid.
De kwaliteit van de gitaren, trouwens van Chinese en niet van Zuid-Koreaanse makelij, is voortreffelijk: de Bigsby werkt perfect, de hals (driedelig) is zalig. De pots en switches in de electro's zijn niet super, maar da's snel aangepast.
Ik vind groen trouwens een leuke kleur, zeker in combinatie met de gouden hardware, heb er al veel reacties op gehad.

omni
23 juni 2008, 17:30
Ik had zelf ook ooit zo'n elliot easton electromatic, super goeie gitaar! ik vind zelf de koreaanse beter dan de chinese, maar das misschien ook smaak. De Tvtrons zijn niet alleen de meest voor de hand liggende upgrade maar zeker ook de beste. Een setje moet je wel kunnen scoren voor ±250 euro. Dus de rest betaal je voor de naam G love en misschien de enigszins beperkte oplage (voor zover dat kan met een in china gebouwde gitaar) Bepaal zelf of je het dit waard vind.