PDA

View Full Version : Defecte London city



screamingdemon
21 juni 2008, 17:09
Ik heb een vraagje,over mijn london city.Ik moest een potmeter vervangen,toen ik met het draadje per ongeluk langs de aan uit schakelaar ging.De stekker van de netvoeding was eruit,en toch toen het draadje er langs ging hoorde ik een pets.Nu als ik hem aan wil zetten doet ie niets meer.Ik heb de zekering al gecontroleerd,maar die is ok.Wat kan dit zijn.Alvast bedankt,Mvg Gerrit.

birt
21 juni 2008, 20:22
je hebt een grote condensator laten ontladen op dat draadje.

Frits van Mourik
21 juni 2008, 23:31
En daarom zijn bleederweerstanden nou zo nuttig...
Maar vertel 'es wat meer? Welk draadje van welke pot was het?
En weet je ècht zeker, dat je kortsluiting maakte met de aan/uit- schakelaar? Was het niet de standby- schakelaar?

birt
22 juni 2008, 11:12
ja dat zou logischer zijn, tenzij die london city net aan die schakelaar een elco heeft zitten (zoals bij veel marshalls de terminals van 1 elco die op het chassis staat binnenin heel dicht bij de powerswitch zitten)

guitarnijboer
22 juni 2008, 13:08
Wat betekent niets meer? Geen geluid of zelfs geen gloeiende buizen? Brand het indicator lamje nog wel?

Als je ook geen brandende indicator / gloeiende buizen hebt: Misschien heb je op een of andere manier de netzekering laten springen (al zou ik zo snel niet weten hoe) Deze zit bij de oudere type's onder de spanningselector (110 / 220 Volt). Zekeringen altijd meten! Soms zien ze er heel uit maar blijken ze toch stuk.

screamingdemon
22 juni 2008, 13:31
Ik heb het euvel al opgelost.Dom van mij,want ik had de ac fuse verkeerd ingesteld.Maar gelukkig doet ie het nu weer.Wat ik overigens nog wel even wilde weten is over het mastervolume wat er bij mij op zat.Ik heb het eraf gehaald en weer de jack ingang gebruikt.Toen ik de potmeter er gisteren weer in wilde zetten,en de draden weer precies daar heb gesoldeerd,waar ze zaten kwam er een gigantische brom opzetten en gingen er 2 eindbuizen behoorlijk oranje rood gloeien.Ik kan dit niet begrijpen want het zijn maar 2 draden die van de potmeter afkomen,en ze zijn exact teruggeplaatst,en de weerstand van 1K heb ik ook verwijderd bij de low jack ingang.weten jullie raad? Mvg,gerrit.

Frits van Mourik
22 juni 2008, 23:40
Het lijkt mij, alsof die twee buizen niet de nodige biasspanning krijgen.
Moet je beslist ff checken...