PDA

View Full Version : Wat is FX LOOP?



puvin
9 december 2001, 23:06
Ik heb een tweedehandse Hughes And Kettner gekocht Attax 100 (wordt nu niet meer gemaakt) waar ik heel tevreden over ben trouwens, er zit een foot switch bij met drie knoppen (één voor crunch, distortion en één voor FX loop)... Maar wat is die fx loop?????
Sorry
zat geen handleiding bij :wink:

ekkerman
10 december 2001, 14:04
er is als het goed is een send en return en ietzezimpell !!!
als je effecten hebt floor of 19 inch dan sluit je die aan op deze ingang .
send wil zeggen ; de versterker stuurt het signaal de versterker uit en dan in je effect apparaat en dan uit het effect apparaat weer terug in de return .

puvin
10 december 2001, 15:10
bedankt!

maar moet dat niet gewoon op de clean???
vriend van mij heeft distortion pedal
en die zet da gewoon op zijn clean

Ic3gl0vE
10 december 2001, 18:16
eej man ik heb die versterker ook :smile:
en als je een kabeltje van de effect send naar de effect return doet en je zet de FX MIX knop op 10 krijg je een boost als je de FX loop (met knop 3 op je voetschakelaar) aanzet.
verder is je FX loop om effecten op aan te sluiten (daar zijn ze voor gemaakt :smile: ) maar pedalen als Distortion bijv. moet je gewoon op de input van je versterker aansluiten

puvin
10 december 2001, 22:07
ik sna

puvin
10 december 2001, 22:07
ik snap der niets van :wink:)

staat dat nergens uitgelegd op het net?

gershwin5150
11 december 2001, 01:55
Heel simpel:Je moet gewoon in de 'send' een snoer naar de ingang van je effect(en)
FX loop (effects loop dus) en dan vanaf de uitgang van je effect(en) weer terug naar de 'return' op je versterker. Zo heb je dus je effecten achter je voorversterker zitten, ipv ervoor (als je ze gewoon inplugt in de input). Dingen als wah en distortionpedalen kun je het beste tussen je gitaar en je versterker houden (voor de voorversterker dus), maar dingen als chorus/delay e.d. kun je beter in de FX loop plaatsen, maargoed, het is ook maar wat je zelf goed vind klinken :smile:

puvin
11 december 2001, 18:02
bedankt!