PDA

View Full Version : Deskundig oordeel



Humphries
21 juni 2008, 13:08
Hoi :B

K'heb nu een half jaar wat geld bijeengespaard en nu wordt het tijd om een nieuw gitaartje te gaan kopen.
Mijn budget zit rond de 600€ , iets meer iets minder?..
Ik wil er nog niet teveel geld instoppen, ik speel immers nog maar een goed jaar.

Ik ben op zoek naar een gitaar met een dikke sound, en waar je heel wat stevig rock/metal geluid kan uithalen. Maw van Santana tot Led Zeppelin ...

Ik heb deze al getest maar ik was nooit echt super overtuigd. Die Plain top vind ik wel een geile gitaar, maar mijn exemplaar in de winkel was bagger.

-PRS SE Singlecut/Custom
-PRS Tremonti SE
-Epi LP plain top
-Epi LP Goldtop met P90's
-Epi SG
-London City Hurricane


Zoals je kan zien ben ik qua merken vrij beperkt gebleven.
==>Mijn vraag is nu zijn er nog gitaren die mij kunnen aanspreken?

Ik ben ook altijd al gek geweest op een Japanse gitaar.
Die Burny LP's , Yamaha's , ... alleen jammer dat je vaak invoerrechten moet betalen op deze gitaren.
Als iemand Europeanen kent die Japanse gitaren verkopen, meldt het gerust. :) (Mark Fletcher kende ik al)


Ciao! :satisfie:

RoelTM
21 juni 2008, 13:15
hallo en welkom :hippie:

heb je deze reviews eigenlijk al doorgelezen?

Gitaren van €250 - €500 (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=90945)
Gitaren van €500 - €1000 (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=90946)

en volgens mij zijn die epi les pauls wel redelijk goede metal/rock gitaren...

Valkyrion
21 juni 2008, 13:36
Of natuurlijk de Gibson SG Special Faded, perfect voor je budget en perfect voor de muziekstijl.

Kakihara
21 juni 2008, 13:37
In die prijsklasse zit er natuurlijk behoorlijk wat leuks :

een Ibanez uit de Artist serie bijvoorbeeld, 2dehands volgens mij wel te vinden voor een €350 à €400 ;
Ik weet niet of een Washburn uit de Idol reeks iets is, maar gezien de specs, lijkt me haast van wel;
Blade Durango: heb ik zelf (de standard die niet meer gemaakt wordt). Schitterende player, ontzettend veelzijdig, maar de nieuwe deluxe (de DD2 met ingebouwde pre-amp kost nieuw rond de €700, de DD1 heeft dit niet en is bijgevolg wat goedkoper, maar blijft desalniettemin veelzijdig) is misschien net boven je budget, maar zeker het uitproberen waard.

hezz
21 juni 2008, 13:56
Wat voor een versterker heb je of moet deze ook nog worden aangeschaft?

orreltak
21 juni 2008, 14:23
het is niet verkeerd om zoveel mogelijk gitaren/merken uit te proberen maar ik vraag me af wat hetgene is wat je niet heeft overtuigd.
dat lijstje gitaren zijn toch niet verkeerd voor de sound die je zoekt.
lag het hem aan de halsdikte,afwerking,klank of elementen,enz?

wat is het precies wat je mist in die gitaren?
of is het alleen een kwestie van het uiterlijk?

Humphries
21 juni 2008, 14:35
hallo en welkom :hippie:

heb je deze reviews eigenlijk al doorgelezen?

Gitaren van €250 - €500 (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=90945)
Gitaren van €500 - €1000 (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=90946)

en volgens mij zijn die epi les pauls wel redelijk goede metal/rock gitaren...
Ooh, ik heb ze gemist! :sssh:
Ik zal beide topics eens doornemen, bedankt!


Of natuurlijk de Gibson SG Special Faded, perfect voor je budget en perfect voor de muziekstijl.
Staat genoteerd! :satisfie:


In die prijsklasse zit er natuurlijk behoorlijk wat leuks :

een Ibanez uit de Artist serie bijvoorbeeld, 2dehands volgens mij wel te vinden voor een €350 à €400 ;
Ik weet niet of een Washburn uit de Idol reeks iets is, maar gezien de specs, lijkt me haast van wel;
Blade Durango: heb ik zelf (de standard die niet meer gemaakt wordt). Schitterende player, ontzettend veelzijdig, maar de nieuwe deluxe (de DD2 met ingebouwde pre-amp kost nieuw rond de €700, de DD1 heeft dit niet en is bijgevolg wat goedkoper, maar blijft desalniettemin veelzijdig) is misschien net boven je budget, maar zeker het uitproberen waard.
Dus best kijken naar een 2dehands Artist en geen nieuwe zoals de ARX320 ?

Die Blades lijken wel ok :).Als het de moeite waard zou zijn dan zou ik er eventueel wel 700€ voor willen geven.


Wat voor een versterker heb je of moet deze ook nog worden aangeschaft?
Vox Valvetronix van 30W.

Humphries
21 juni 2008, 14:37
het is niet verkeerd om zoveel mogelijk gitaren/merken uit te proberen maar ik vraag me af wat hetgene is wat je niet heeft overtuigd.
dat lijstje gitaren zijn toch niet verkeerd voor de sound die je zoekt.
lag het hem aan de halsdikte,afwerking,klank of elementen,enz?

wat is het precies wat je mist in die gitaren?
of is het alleen een kwestie van het uiterlijk?
Uiterlijk daar kijk ik voor een gitaar op dit moment niet naar. :)
De neck van die PRS vond ik ietsjes te dik, maar ik heb wel grote handen dus dat zou wel kunnen wennen.
Wat is eigenlijk het verschil tussen de SC en de Custom? (buiten het uiterlijk dan)

Die Epi Goldtop kwam er wat te licht uit, die Plain top viel het geluid als het ware weg bij de 12e fret. :o
Die Epi SG vond ik nog aangenaam maar ik had ook niet zo'n gevoel van "deze moet ik hebben" en hetzelfde voor de Hurricane.

orreltak
21 juni 2008, 14:48
of er meer verschillen zijn in specs zal je moeten bekijken op de PRS-site maar ik denk dat elektronica en elementen wel hetzelfde zijn.

het ene verschil lijkt alleen dat die ene een single cut heeft en de custom een double cut heeft

Kakihara
21 juni 2008, 15:37
Dus best kijken naar een 2dehands Artist en geen nieuwe zoals de ARX320 ?



Ik zou sowieso de optie tweedehands openhouden, voor dat geld kan je ook een tweedehands Gibson LP Studio vinden of een Yamaha SG. Zo hou je meer keuze over (maar jammer genoeg ook meer GAS)

Humphries
23 juni 2008, 14:11
Ik zou sowieso de optie tweedehands openhouden, voor dat geld kan je ook een tweedehands Gibson LP Studio vinden of een Yamaha SG. Zo hou je meer keuze over (maar jammer genoeg ook meer GAS)
Nuja ik begin helemaal gek te worden van zo'n Yamaha SG of een Greco/Burny/Bacchus/Tokai :cooler: Les Paul.

Alleen vind je die krengen zo moeilijk in mijn prijscategorie!

Weet iemand nog betrouwbare verkopers met een groot aanbod? (Mogen gerust Japanners/Amerikanen zijn)

marter544
23 juni 2008, 14:20
Ik heb zelf eigenlijk voor hetzelfde dilemma gestaan, PRS SE's getest, Epi Les Pauls getest, ook een Gibson LP Studio. Waren allemaal prima gitaren maar der zat niks tussen voor mij.. Ben toen uitgekomen bij een Schecter Tempest custom, ik vond en vind em nog steeds beter dan die gitaren. Kost je iets meer dan 600 euro, maarja. Mahonie body met maple top, mahonie neck, tone-pros brug, grotoh tuners etc. Er zit een coilsplit op, maar dat vind ik kut dus dat gebruik ik dan ook niet. Probeer em eens zou ik zeggen, misschien is het wat voor je:

http://img409.imageshack.us/img409/4175/hpim3067dj9.jpg

Humphries
23 juni 2008, 14:34
Ik heb zelf eigenlijk voor hetzelfde dilemma gestaan, PRS SE's getest, Epi Les Pauls getest, ook een Gibson LP Studio. Waren allemaal prima gitaren maar der zat niks tussen voor mij.. Ben toen uitgekomen bij een Schecter Tempest custom, ik vond en vind em nog steeds beter dan die gitaren. Kost je iets meer dan 600 euro, maarja. Mahonie body met maple top, mahonie neck, tone-pros brug, grotoh tuners etc. Er zit een coilsplit op, maar dat vind ik kut dus dat gebruik ik dan ook niet. Probeer em eens zou ik zeggen, misschien is het wat voor je:

http://img409.imageshack.us/img409/4175/hpim3067dj9.jpg
Ziet er in ieder geval lekker uit! :satisfie:
Bedankt voor de tip. :)

rudolfb
23 juni 2008, 14:46
Ik heb een PRS Tremonti SE. Mooie gitaar, speelt lekker en geeft een mooi geluid. Verschil tussen de treble en chorus stand (ofzo..) is groot genoeg. Als je nu een jaar speelt moet je echt niet meer uitgeven dan dit.

Maar het gaat natuurlijk om jezelf :)

Succes ermee.

Bram+
23 juni 2008, 14:49
Ooh, ik heb ze gemist! :sssh:
Ik zal beide topics eens doornemen, bedankt!


Staat genoteerd! :satisfie:


Dus best kijken naar een 2dehands Artist en geen nieuwe zoals de ARX320 ?

Nieuwe Artists vind ik ook prima gitaren, vooral de nieuwere singlecut modellen vind ik persoonlijk zeer fraai:
http://www.ibanez.co.jp/products/images/eg2008/ART500_DVS_12_01.gif
In principe Les Paul-specs, maar met een iets 'moderne' uitstraling. Passen prima binnen je budget in ieder geval. Als we naar Les Paul-achtige gitaren met vaste brug kijken, heeft Ibanez ook nog het broertje van de ART, de SZR:
http://www.ibanez.co.jp/products/images/eg2008/SZR520_DVS_12_01.gif
Die valt ruim binnen het budget. In winkels kom je ook nog verschillende SZ gitaren tegen, dat is in principe hetzelfde model.

Edit:
Vergeet ik helemaal te zeggen: ze hebben allebei ook een dunnere hals dan de PRS, al scheelt dat volgens mij niet superveel.

Eirlys
23 juni 2008, 14:56
Ik speel (onder andere) de genres/groepen die je opnoemt, en dat op mijn PRS SE Standard. En ik vind hem daar geweldig voor, zelfs met mijn vrouwenhanden! :)

Zamalan
23 juni 2008, 16:20
Ik heb zelf eigenlijk voor hetzelfde dilemma gestaan, PRS SE's getest, Epi Les Pauls getest, ook een Gibson LP Studio. Waren allemaal prima gitaren maar der zat niks tussen voor mij.. Ben toen uitgekomen bij een Schecter Tempest custom, ik vond en vind em nog steeds beter dan die gitaren. Kost je iets meer dan 600 euro, maarja. Mahonie body met maple top, mahonie neck, tone-pros brug, grotoh tuners etc. Er zit een coilsplit op, maar dat vind ik kut dus dat gebruik ik dan ook niet. Probeer em eens zou ik zeggen, misschien is het wat voor je:

<plaatje>

Hoe zijn de Duncan designed pickups op deze gitaar? Hoe klinken ze tegenover echte? De tempest classic heeft echte maar ik vind deze witte mooier :satisfie: