PDA

View Full Version : blijft geweldig: de Toy Dolls



FNaRK
20 juni 2008, 22:19
absoluut niet om serieus te nemen, maar al meer dan 25 jaar compleet gestoord :chicken:

http://www.youtube.com/watch?v=6wNS7uqu1hk

http://www.youtube.com/watch?v=UesqTlVcZAw&feature=related

Rinze
20 juni 2008, 22:41
Mijn kinderen zijn dol op Nellie the Elephant 8-) heb ze ruim twintig jaar geleden nog in Simplon gezien. Erg leuk, vooral hoe die Olga de skins afzeek..

Trocar
21 juni 2008, 01:18
Dik 10 jaar geleden op vakantie heb ik er naar 'moeten' luisteren omdat iemand een cd mee had, daarna eigenlijk nooit meer gehoord.
Vorig jaar live gezien op Huntenpop - en ik herkende meteen alle nummers van toen nog! Instant flashback naar een toffe vakantie en feest in de tent anno 2007! Leuke band live!

Vonk
21 juni 2008, 01:23
Haha ja Nellie the Elephant is inderdaad stoer:
http://www.youtube.com/watch?v=eti21PVHXrg&feature=related

En Blue Suede Shoes ook! MONEY... SHOW... GO!

FNaRK
21 juni 2008, 10:42
Heb ze een aantal keren live gezien, altijd feest.

Ik verbaasde me wel over het aantal (aggressieve) skins bij de optredens.. vind het nou niet echte skin-muziek.
En ik zag dat ze weer bezig zijn met een nieuwe CD, wellicht ook weer een tour ?

Pete Townshend
21 juni 2008, 17:08
Erg leuke band inderdaad! Hun coverversie van "Dueling Banjos" is geweldig!

treblemaster
25 juni 2008, 08:16
Inderdaad DE feestband! Ik heb ze een keer in Grunn gezien en toen viel het me ook al op dat er veel skins waren (en veel boeren..het leek wel een normaal concert ;)). Ze komen natuurlijk wel een beetje uit de Oi 'scene' en tijd.
Paar jaar geleden ook nog op Dauwpop gezien..geniaal!

Baker
25 juni 2008, 09:49
GE-WEL-DIG-E band!!!!!

Wel jammer dat veel mensen alleen nelly the elephant kennen, en daarom worden ze vaak weggezet als feest-band. Maar ik heb laatst nog eens een cd van ze gedraaid en ik kom er nu eigelijk pas achter hoe retegoed ze eigelijk zijn (waren?)

Legendarisch (voor mij) was hun optreden op lowlands omstreeks 2000. Ze deden daar ook een heel stuk akoestisch en dat was echt briljant.

Harry
25 juni 2008, 11:33
ik heb Nellie the elephant als ringtone op de mobiel van mijn werk, ter ere van een vrouwelijke collega met een bepaalde omvang. Maar ook omdat het een heerlijk lied is.

Vetzak
25 juni 2008, 15:56
Leuk toeval: nadat ik vorige zaterdag door dit topic nog eens op de Toy Dolls gewezen was heb ik er een tijdje geamuseerd youtubefilmpjes van zitten bekijken. 's Avonds moesten we spelen, en na het optreden kwam er een meisje een cd kopen met de melding: 'normaal is dit mijn genre niet, maar jullie doen me denken aan de Toy Dolls.'

Raar, want volgens ons spelen we rockabilly en rock 'n' roll - oké ja, wel op 's lolbroeken wijze. Ik zal het maar als een compliment beschouwen.

stonerdaf
27 juni 2008, 16:51
Heb ze een paar jaar terug es gezien in de VK in Molenbeek.

Wat me vooral bijgebleven is, is hoe klein dat drumstelletje wel leek in vergelijking met de drummer zelf.

Niet dat dat iets afdeed van wat die vent deed op dat drumstelletje...

Zalige show, met voor mij als hoogtepunt Toccata in Dm.