PDA

View Full Version : dingen die je niet moet doen



AntY
23 februari 2003, 14:10
wat zijn dingen die je niet moet doen met je bas, versterker, of gewoon bij t spelen?

bijvoorbeeld:
zoals dat buiten spelen, van die tips
ongeaard spelen
jack uti je bas halen terwijl de versterker nog aan staat

en hoe zit t met rare stemmingen? beinvloedt dit je hals niet en zo?


ik ben gewoon op zoek naar van die common sense tips :smile: kan van alles zijn, dr zullen genoeg mensen zijn die dingen niet weten

bathmutz
23 februari 2003, 14:46
er zijn volgens mij meer dingen die je wel moet doen als die je niet moet doen.

maar dingen die je niet moet doen:

-dronken optreden of aangeschoten want dan heb je te weinig gevoel in je vingers om er iets uit te halen :wink:

-bas uitlenen aan mensen die er geen verstand van hebben.

-inderdaad niet uitpluggen met versterker nog aan.

-geen koptelefoon in je output prikken.

-evn iets anders maar als je je TV aan hebt staan en je zapt dan hoor je dat in je versterker, maakt verder niet veel uit maar goed. :grin:


BathMutZ

Ruud
23 februari 2003, 14:54
[quote]
Op 2003-02-23 14:46, schreef bathmutz:

"dronken optreden of aangeschoten want dan heb je te weinig gevoel in je vingers om er iets uit te halen " [quote]

In ieder geval zorgen dat je minder dronken bent dan je publiek, dan hebben ze dat toch niet door.... :smile:

AntY
23 februari 2003, 15:38
wie kan me precies vertellen hoe t zit met terugstemmen? is dat schadelijk, bijvoorbeeld als je m lang teruggestemd laat staan? en hoe ver?

BB
23 februari 2003, 16:39
Op 2003-02-23 15:38, schreef AntY:
wie kan me precies vertellen hoe t zit met terugstemmen? is dat schadelijk, bijvoorbeeld als je m lang teruggestemd laat staan? en hoe ver?


maakt niet uit, gewoon de nek wat bijstellen ... en strakkere snaren tegen het flapperen.
één van m'n bassen staat al een jaar in C F Bb Eb en ik heb er geen problemen mee ...

skabouter
23 februari 2003, 16:51
je moet niet zo hard springen dat je verstrikt raakt in een web van snoeren !

en je moet ook zorgen dat als je bier op je versterker/monitor zet dat het niet omvalt.

zorg dat je je pedaaltje zo neerzet dat een ander (meestal die kutzanger) niet de snoeren eruit trapt !

zorg ook dat je voorzichtig met je bas omgaat, doe geen gigtwirls, en leen hem niet uit !

KC's Choice
23 februari 2003, 16:59
Als je niet met een plectrum speelt, niet vergeten je nagels bij te knippen :wink:

bathmutz
23 februari 2003, 17:37
vergeet dat sowiezo niet! :grin:

gadverdamme!

Wouter J
23 februari 2003, 17:46
Ik weet nog meer dingen die je niet moet doen met je bas maar somige van die dingen deed ik lekker toch ^_^.

Je bas neer kwakken als het optreden ten einde loopt.

Je bas gebruiken als honkbal knuppel als er bierblikjes naar je toe worden gegooid.

Je Bas tegen je speakerbox aan gooien. (Ik ben wel slim genoeg om de versterker top er naast te zetten in plaats van er op)

Slide spelen op je bas met een monitor box.

Niet te geloven hoe stevig die Hondo presicion copy van mij is, hij heeft dit alles overleefd en ik gebruik 'em nog steeds. (Dacht je nou werkelijk dat ik mijn dure custom bassen daar voor gebruik?)

dumBASS
23 februari 2003, 17:50
Ik snap dat niet helemaal... je haalt je vriendin toch ook niet met d'r gezicht over de straat heen?

dikkie dik
23 februari 2003, 17:56
niet??? :razz:

Wouter J
23 februari 2003, 17:58
Op 2003-02-23 17:50, schreef dumBASS:
Ik snap dat niet helemaal... je haalt je vriendin toch ook niet met d'r gezicht over de straat heen?


Nee maar je doet wel allerlei dingen met haar in bed waar je normaal ook niet over praat.

Toch?

dikkie dik
23 februari 2003, 18:31
jup :grin:

AntY
23 februari 2003, 20:38
wat is nou precies wat je bedoelt?

i kheb amar 1 bas, staat bijna altijd in E, maar nu staat ie al 3 dagen in Eb.
Laatst in C of Cis kweet niet meer, no one knows. stond ie 2 dagen zo en dan opeens weer naar E (ff gewoon nummer en toen weer terug). Zo snel wisselen, kan dat met gewone snaren (t is sowiezo nog mn eerste setje) en gewone afstelling?

Laus
23 februari 2003, 21:12
met al dat verstellen slijt het allemaal wat sneller. de rek is wat sneller uit je snaren. maar het kan wel...

en als je je bas op de grond gooit...zorg dan dat de body als eerste de grond raakt. zo'n kop breekt best snel.

Wouter J
23 februari 2003, 21:28
Op 2003-02-23 21:12, schreef Laus:
met al dat verstellen slijt het allemaal wat sneller. de rek is wat sneller uit je snaren. maar het kan wel...

en als je je bas op de grond gooit...zorg dan dat de body als eerste de grond raakt. zo'n kop breekt best snel.


Die kerel van Ash kan daar over mee praten. Zijn Gibson thunderbird heeft de body eens finaal in tweeën gehad toen hij hem omhoog gooide, hij heeft hem laten oplappen en speelt er nog steeds op.

AllodoX
24 februari 2003, 08:50
Wat je niet moet doen is :

- Vaak van stemming verranderen ( de ene dag in drop D, andere dag in E, etc. dit is heel slecht voor de nek )

- onboard EQ tot het maximale pompen. dit is slecht voor je versterker

- versterker EQ tot het maximale pompen. Dit is slecht voor je speakers.

- versterker te hard zetten ( clipping ? )

- Pendaaltjes in je effects-loop zetten, krijg je sjitgeluid van en 't is slecht voor je versterker.

- Rackmount effecten tussen de bass en de versterker stoppen.

- Gitaarkabel gebruiken om je speakers aan te sluiten

- Speakerkabel gebruiken om je bass aan te sluiten.

etc etc

basswasp
24 februari 2003, 08:52
Hmmm...
Daar wist ik er nog een paar niet van :smile:

AntY
24 februari 2003, 08:59
allodox kun je daar wat meer over vertellen van die stemming?

Phyrexian
24 februari 2003, 10:16
In onze groep spelen we meestal in E. Sommige nummers zijn in Drop D; dus een aantal keer per repetitie stemmen we de E-snaar anders... volgens mij kan dit niet overdreven veel kwaad? Of wel?

Slappin'Erny
24 februari 2003, 16:41
Ik las ergens in deze discussie dat er verschil bestaat tussen speakerkabels en gitaarkabels. Wat is het verschil?

emielow
24 februari 2003, 20:23
is het dan ook slecht om gewoon je bassnoer in een pedaal te pluggen en je pedaal output-snoer in je versterker te drukken?

of begrijp ik het verkeerd?

AntY
24 februari 2003, 22:54
denk even na over het vermogen wat door een speakerkabel en een instrumentkabel gaat.

een instrumentkabel gaat op de input van je versterker. Het wordt door de preamp een beetje versterkt, en daarna enorm door de poweramp. En dat signaal gaat door de speakerkabel.

Speakerkabel moet dus een veel sterker signaal aankunnen en heeft dus een hogere impedantie??? En wat doet dit met je signaal? geen id, maar t werrkt niet, geloof dat je gewoon geen geulid krijgt.


En wat t slechte is aan die jacks: een versterker met een losse input dat is slect. Het is nog slechter om een inputsignaal te verbreken als de versterker nog aanstaat:

Do: je jack uit je versterker rukken terwijl die aanstaat
Don't: je jack uit je bas rukken terwijl die versterker nog aan staat

MikeDirnt
24 februari 2003, 23:13
is het zo slecht om uit te pluggen met de versterker nog aan ??

Ik doe dit menig malen omdat ik dan het bassen ff zat ben. Is het slecht ?

AntY
24 februari 2003, 23:16
ik geloof t wel
wie spreekt mij tegen? koooomma komma komma

AllodoX
25 februari 2003, 08:50
Ok.. waarom is continu van stemming verranderen slecht ?

1) pak een paperclip
2) vouw de paperclip helemaal open ( dat je een recht staafje krijgt )
3) pak een uiteinde beet en buig er een knik in
4) buig de knik weer recht
5) herhaal stap 3 en 4 een keer of 20 en je weet wat ik bedoel. :smile:

Dan komt bij mij meteen de vraag : waarom zou je in godsnaam een bass continu willen ontstemmen van drop D naar E ? als ie in drop D staat zit de E op de 2e fret..

AllodoX
25 februari 2003, 08:54
kabels...

gitaar kabel is heel dun kabeltje waar een paar honderdste volt doorheen gaat

speaker kabel is een dikke kabel waar aardig wat vermogen doorheeen gaat.

speakerkabel tussen bass en versterker = teveel weerstand = kutgeluid ( plus clipping )

gitaarkabel tussen versterker en speaker = kutgeluid ( plus brandblusser op den duur )

emielow
25 februari 2003, 10:16
allodox is back!

HighSpeedAlienBassBunny
25 februari 2003, 10:45
Op 2003-02-24 23:13, schreef MikeDirnt:
is het zo slecht om uit te pluggen met de versterker nog aan ??

Ik doe dit menig malen omdat ik dan het bassen ff zat ben. Is het slecht ?


Doe ik ook zo vaak, niks van te merken. (tot nu toe)

basswasp
25 februari 2003, 11:28
Op 2003-02-25 10:16, schreef emielow:
allodox is back!


AllodoX Rulez!! :grin:

Phyrexian
25 februari 2003, 12:48
Op 2003-02-25 11:28, schreef basswasp:


Op 2003-02-25 10:16, schreef emielow:
allodox is back!


AllodoX Rulez!! :grin:


.... *kuch* de fanclub is wakker geworden blijkbaar :razz:

AntY
25 februari 2003, 13:29
mja

allodox weet veel en is bereid zijn kennis te delen.. mooi toch?

ik snapte t gezeik toen al niet

basswasp
25 februari 2003, 13:33
Precies AntY!

En dat gezeik... tsja... overal heb je wel een paar zeikers die het leuk vinden een gewaardeerd iemand af te kraken. Op het internet is dat nog eens extra makkelijk...

Phyrexian
25 februari 2003, 14:55
Op 2003-02-25 13:33, schreef basswasp:
Precies AntY!

En dat gezeik... tsja... overal heb je wel een paar zeikers die het leuk vinden een gewaardeerd iemand af te kraken. Op het internet is dat nog eens extra makkelijk...


heb je het over mij???

AntY
25 februari 2003, 15:03
dat is toch wel duidelijk... wie d8 je dan?

ik vind t zo debiel dat je op dat punt met zo een opmerking komt, die totaal nergens opslaat!! alsof allodox een fanclub verdient! t zal weer es geen belg zijn!!!

sommige mensen zouden echt van dit forum verwijderd moeten worden. niet alleen halen ze gewoon t niveau van de discussies omlaag met hun nutteloze opmerkingen en vage uitspraken, maar bovendien beledigen ze ook de trouwe, serieuze gebruikers nog eens.

http://sjeemz.nl/tmp/argue.jpg

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: AntY op 2003-02-25 15:04 ]</font>

AntY
25 februari 2003, 15:04
hehe wie geloofde dat. kut dat je geen plaatjes kan invoegen dan zie je dit tenminste niet meteen.

Venomer
25 februari 2003, 15:07
Het probleem van internet is dat het onmogelijk is om ironische, cynische en sarcastische opmerkingen de juiste toon mee te geven. Ze worden daarom vaak te serieus opgevat en veroorzaken ten onrechte een hoop ruzie.

Dus: zeg rechtstreeks wat je echt vindt, of gebruik de juiste smiley! :smile:

Phyrexian
25 februari 2003, 15:26
Op 2003-02-25 15:07, schreef Venomer:
Het probleem van internet is dat het onmogelijk is om ironische, cynische en sarcastische opmerkingen de juiste toon mee te geven. Ze worden daarom vaak te serieus opgevat en veroorzaken ten onrechte een hoop ruzie.

Dus: zeg rechtstreeks wat je echt vindt, of gebruik de juiste smiley! :smile:



voilà
dudes, I was only joking... ik vond het gewoon grappig dat twee maal vlak na elkaar quasi op dezelfde manier Allodox 'de hemel werd ingeprezen', bij wijze van spreken dan... er stond per ten slotte een smiley bij ' :razz: ' ... relativeer wat meer, da's beter voor je hart. Als je zoiets al een 'zeikopmerking' noemt... hahahaha :grin:

Phyrexian
25 februari 2003, 15:28
Op 2003-02-25 15:03, schreef AntY:
t zal weer es geen belg zijn!!!


... what's the point? :grin:

Phyrexian
25 februari 2003, 15:30
Op 2003-02-25 15:03, schreef AntY:
sommige mensen zouden echt van dit forum verwijderd moeten worden. niet alleen halen ze gewoon t niveau van de discussies omlaag met hun nutteloze opmerkingen en vage uitspraken, maar bovendien beledigen ze ook de trouwe, serieuze gebruikers nog eens.


nog eens zoals venomer zei,
sarcasme, cynisme en andere soorten humor worden vaak niet gevat op een forum... en waarom zou ik geen trouwe, serieuze gebruiker zijn??

Enfin soit, ik lig hier allemaal niet van wakker hoor...

Phyrexian
25 februari 2003, 15:32
Op 2003-02-25 13:33, schreef basswasp:
Precies AntY!
En dat gezeik... tsja... overal heb je wel een paar zeikers die het leuk vinden een gewaardeerd iemand af te kraken. Op het internet is dat nog eens extra makkelijk...


hehehe ik kan het niet laten :grin:

kvond nu niet bepaald dat ik Tim aan het afkraken was. kweet ook wel dat hij genoeg kennis heeft en het is leuk dat hij die deelt...

basswasp
25 februari 2003, 15:37
Phyrexian, ik bedoelde jou helemaal niet! :wink:

Wie wel weet ik ook niet precies meer, maar er waren wel wat irritante lui... maar jij dus niet...

AntY
25 februari 2003, 15:39
LOL!!! precies wat ik wilde bereiken!!!

d8 je nou echt dat ik dat serieus bedoelde??



het zou zo stom zijn om je voor wat jij zei al af te gaan zeiken. maar op het internet kan blijkbaar dus alles en dat wilde ik nog even aantonen.... goed gelukt. het ging over een eerdere discussie hoor, nix met jou te maken :smile:

Phyrexian
25 februari 2003, 15:44
moeaaahahahahahaha :grin:

thanks dudes
no offense whatsoever

basswasp
25 februari 2003, 15:47
'k snap er weer geen bal van :S

Phyrexian
25 februari 2003, 15:58
Op 2003-02-25 15:47, schreef basswasp:
'k snap er weer geen bal van :S


nevermind,
kbedoelde gewoon dat 'k het wél leuk vind dat jullie het niet over mij had als algemene forumverzeiker... en ik bedoelde het allemaal niet kwaad....

boehoe... klinkt allemaal zo emo hé :grin: hahaha

basswasp
25 februari 2003, 16:02
Oh mooi dan :smile:

't begon idd een beetje te lijken op een ander forum waar ik weleens kwam... gewoon een forum voor computerspellen maar in het 'biertje erbij' gedeelte verschenen er eens per maand post van a4'tjes lang over het verpesten van de sfeer, de goede oude tijd, de oude forummers die nu weg zijn, respect voor elkaar, newbie's die uitgescholden worden enzovoort... Heel erg gaar, niemand had door hoe stom 't is om op een forum over dat forum te gaan kletsen... zo leek het...

bathmutz
28 februari 2003, 13:24
Dingen die je niet moet doen:

-Ruzie maken op een forum over 'niks' :grin:

hehehe. :wink: is ironisch bedoeld?


BathMutZ

basswasp
28 februari 2003, 14:42
Mhwokeej :smile: