PDA

View Full Version : mesa boogie mark IIB



tjonk
20 juni 2008, 19:09
Weet iemand wat een redelijk prijs is voor een Mesa Mark IIB top.
Alvast bedankt

:lp: :metal: :gitarist:

Nocki
21 juni 2008, 09:16
licht er aan in welke staat ie is. tis niet de fijnste Boogie mark top maar het clean is fantastisch!

in goede staat rond de 600 euro denk ik.

AART
21 juni 2008, 13:50
jep, rond de 600 als ie in goede staat is.

Iceman
22 juni 2008, 01:23
De IIB is niet echt wat als je voor Metallica scheuren gaat, dan moet je de IIC hebben.
Voor een lekkere palmmute heb je met de IIB een tubescreamer nodig, met de IIC kun je zonder pedalen een strakke Hetfieldtone neerzetten.

Nocki
22 juni 2008, 11:42
Topic starter:

Weet iemand wat een redelijk prijs is voor een Mesa Mark IIB top.
Alvast bedankt

:lp: :metal: :gitarist:

Slecht lezend forumgenoot:

De IIB is niet echt wat als je voor Metallica scheuren gaat, dan moet je de IIC hebben.
Voor een lekkere palmmute heb je met de IIB een tubescreamer nodig, met de IIC kun je zonder pedalen een strakke Hetfieldtone neerzetten.

Niet iedereen speelt metallica!!! :)

MarkV
22 juni 2008, 11:51
Topic starter:


Slecht lezend forumgenoot:


Niet iedereen speelt metallica!!! :)

Dat is toch wel de associatie bij zo'n Mesa, dan speel je wel Metallica... :zz:

Het clean van die Mark II's verbaasde me. Dacht altijd dat het van die shred bakken waren, maar laatst een II (ook een B dacht ik) en daar was ik behoorlijk van onder de indruk.

Iceman
22 juni 2008, 12:58
Jaja, excuses Nocki dat ik de topicstarter wat informatie geef over de amp die hij wil kopen.

Nocki
22 juni 2008, 13:00
hihi...Ik pest maar...

Komt waarschijnlijk omdat degene die mn mark Iv kocht de hele tijd metallica zat te spelen... :)

Maar idd. voor metallica is de mark IIB niet geschikt...

trouwens. het kan de topic starter toch niet boeien.. die reageerd niet meer..

E-J
22 juni 2008, 16:22
Trouwens... nu het toch over vroege Mesa bakken gaat. Ik dacht dat Mesa altijd met metal geassocieerd moest worden, maar nou hoorde ik toch een lekker rock geluid!

The Who - Barbara Ann (http://www.youtube.com/watch?v=n7pat9hFPeM)

Luister het sologeluid van 1:15 tot 1:35 en 2:10 tot einde... Pete Townshend heeft hier twee Mark I's aanstaan. Moet je qua Mesa's betreft echt zo'n Mark I hebben of kunnen jongere Mesa's dit geluid ook?

Iceman
22 juni 2008, 16:28
Jongere Mesa's kunnen dit ook wel.

tjonk
22 juni 2008, 18:37
Okee bedankt rond de 600 euro zijn die dus.
Over de IIC+, er staat er nu een op ebay voor rond de 5000 dollar, dat is een beetje te, zeker als je er niet even heen kan om hem te proberen.
En Iceman ik speel ik wel Metallica ja maar ik heb ook al een Recto dus daar hoef ik het niet voor te doen. Ik ben een mesa fan en ik heb gehoord dat de IIB's best goed kunnen Bluesen. En zo'n geluid wil ik ook graag nog een keer.

Groeten,

Tim

dendee
22 juni 2008, 18:45
Trouwens... nu het toch over vroege Mesa bakken gaat. Ik dacht dat Mesa altijd met metal geassocieerd moest worden, maar nou hoorde ik toch een lekker rock geluid!

The Who - Barbara Ann (http://www.youtube.com/watch?v=n7pat9hFPeM)

Luister het sologeluid van 1:15 tot 1:35 en 2:10 tot einde... Pete Townshend heeft hier twee Mark I's aanstaan. Moet je qua Mesa's betreft echt zo'n Mark I hebben of kunnen jongere Mesa's dit geluid ook?


gitarist vn nickelback (ryan peake?) speelt ook over mesa's, en is ook niet metal :)

caliban
22 juni 2008, 22:01
gitarist vn nickelback (ryan peake?) speelt ook over mesa's, en is ook niet metal :)
Wat is nickelback dan?

dendee
22 juni 2008, 22:05
rock? (+10tekens)

Nocki
22 juni 2008, 22:05
Ik dacht een U2 coverband...

caliban
23 juni 2008, 01:29
rock? (+10tekens)
Ze zijn bekend geworden met nu-metal dacht ik. Nooit een fan geweest.
Waar trek je trouwens de grens tussen metal en rock. In ieder geval leunt de sound van nickelback naar mijn mening eerder bij de metal aan.
En natuurlijk kan mesa meer dan alleen metal. Foo fighters vind ik een veel beter voorbeeld van een rockband die mesa gebruikt.