PDA

View Full Version : Peavey valveking vraagje



Madcow
19 juni 2008, 21:47
Goeie avond iedereen!

Ik heb zo rond gekeken naar wat versterkers. En ik ben erachter gekomen dat de Peavey valveking.(de head versie) Tochwel de juiste keuze is voor mijn wensen en budget. Oke, de top heb ik al in me hoofd zitten. Maar welke cab kan ik het beste halen? Budget is rond de 300 euro. Ik heb goeie verhalen gehoort over de Crate cabinets, en de B(T)ehringer cabs.

Wat voor muziek speel ik?
Tsja, Van high gain tot Pink Floyd.
2de hands mag ook. (Geld ook voor de peavey, pm maar)

Alvast bedankt!
Met vriendelijke groet, en een fijne avond toegewenst.
Sammy

Geoffrey
19 juni 2008, 21:58
Als je toch die Peavey Valveking head zou kopen kan je makkelijk cabinetten gaan testen er mee.. want ik denk toch dat jij best weet wat je wil qua klank.
En trek je niet te veel aan welk merk het is zolang het maar goed klinkt.

Je kan ook gewoon voor het Valveking cabinet gaan.. deze heb je wel nieuw rond jou budget..

Squier4ever
19 juni 2008, 22:26
Goeie avond iedereen!

Ik heb zo rond gekeken naar wat versterkers. En ik ben erachter gekomen dat de Peavey valveking.(de head versie) Tochwel de juiste keuze is voor mijn wensen en budget. Oke, de top heb ik al in me hoofd zitten. Maar welke cab kan ik het beste halen? Budget is rond de 300 euro. Ik heb goeie verhalen gehoort over de Crate cabinets, en de B(T)ehringer cabs.

Wat voor muziek speel ik?
Tsja, Van high gain tot Pink Floyd.
2de hands mag ook. (Geld ook voor de peavey, pm maar)

Alvast bedankt!
Met vriendelijke groet, en een fijne avond toegewenst.
Sammy

weet niet van wie je dat gehoord hebt, maar voor daar vond ik dus niks aan en velen met mij. voor 300 euro in duitsland een framus 2x12 scoren met v30's.

Geoffrey
19 juni 2008, 22:38
weet niet van wie je dat gehoord hebt, maar voor daar vond ik dus niks aan en velen met mij. voor 300 euro in duitsland een framus 2x12 scoren met v30's.

Maar wil hij een 2x12 of een 4x12?
Met een 2x12 komt de TS uiteraard al een heel eind..

Rormo
19 juni 2008, 22:49
Behringer heb ik slechte verhalen over gehoord. Beter inderdaad in Duitsland een Harley Benton of Framus scoren met V30 speakers er in.

arcane
20 juni 2008, 00:10
Ik speel zelf over een Behringer Cab. De duurdere, de bg412S, er zitten Jensen speakers in. En die klinkt toch echt niet verkeerd.

Madcow
20 juni 2008, 00:14
Het maakt in feite niet zoveel uit of het 2x of 4x is. Ik zit toch op een slaapkamer. En me buurman is zon ouwe zeur :sneaky: . Waar moet ik op letten? Past het allemaal op mekaar? Maakt het niet uit voor het optreden als je 2x12 hebt? Dit gaat me eerste buizending worden. enige tips?

Alvast bedankt :)
Met vriendelijke groet,
Sammy.

TimmU
20 juni 2008, 02:25
Ik speel zelf over een Behringer Cab. De duurdere, de bg412S, er zitten Jensen speakers in. En die klinkt toch echt niet verkeerd.
Juist, daar speel ik ook over. Heb de speakers een tijd lang vervangen gehad door G12-65's( " nieuwe " versie hoor ) , maar ik ben weer terug naar de Jensen , klinken iets beter samen met de V30 kast.

DJ_HOEK
20 juni 2008, 13:21
heb zelf sinds kort een valveking top op 2 carvin speakers staan met celestion G12T75 speakers. geeft echt een heerlijk heldere sound en dikke punch :zz: . zitten vrij dicht bij de v30's... maar ja je kunt natuurlijk ook gewoon voor v30's gaan, harley benton of framus. dan zit je netjes in je budget en heb je mooi spul!

almarvk
20 juni 2008, 13:34
Ik werk ook met een 2x12 met Celestion G12T75 speakers. Beetje het formaat tussen een Brunetti en een Marshall 1922. Geeft behoorlijk veel druk en klinkt lekker!

Geoffrey
20 juni 2008, 17:25
Het maakt in feite niet zoveel uit of het 2x of 4x is. Ik zit toch op een slaapkamer. En me buurman is zon ouwe zeur :sneaky: . Waar moet ik op letten? Past het allemaal op mekaar? Maakt het niet uit voor het optreden als je 2x12 hebt? Dit gaat me eerste buizending worden. enige tips?

Alvast bedankt :)
Met vriendelijke groet,
Sammy.

Voor op je slaapkamer heb je ruim voldoende met een 2x12..
En normaal past alles wel op mekaar ja.
Ik denk dat je wel voldoende hebt aan een 2x12 om op te treden.. maar daar heb ik geen ervaring mee. Maar er zijn er hier wel die daar ervaring mee hebben :satisfie:
Je kan dan nog altijd een 2x12 bijkopen of verkopen voor een 4x12 als je vind dat je te kort komt..
2x12 is ook wat beter voor de rug :cooler:

Rormo
20 juni 2008, 18:57
2x12 is zat om mee op te treden. Zeker als je het cabinet ergens op kunt zetten. Die versterker gaat ook rete hard hoor, daar hoef je je geen zorgen over te maken.

Bij een goedkoop cabinet zijn de speakers toch het belangrijkste. Op hout en constructie wordt bij alle goedkope cabinetten bezuinigd, maar als je een setje goede speakers er in hebt klinkt het bijna per definitie ok. Celestion V30's zijn erg goed, maar Jensen heeft zoals gezegd ook goede speakers.

Useless
20 juni 2008, 21:02
Ik heb voor thuis ook een 2 x12 cabinet van Harley Benton gekocht (met V30's)
vanuit Duitsland 200 euro + 8 euro transport
Daarvoor ga je niets beter vinden

Madcow
25 juni 2008, 18:50
hoi allen.

Als het goed is zou ik deze/volgende week de peavey en harley set halen. maar een vraagje, Hoe sluit ik die peavey op de harley aan? welk kabeltje dus?

Geoffrey
25 juni 2008, 22:42
hoi allen.

Als het goed is zou ik deze/volgende week de peavey en harley set halen. maar een vraagje, Hoe sluit ik die peavey op de harley aan? welk kabeltje dus?

speakerkabel tussen head encabinet.. dan weten ze wel wat je bedoelt ;)
geen gitaarkabel gaan gebruiken.