PDA

View Full Version : Alegrias FLAMENCO met mijn conde hermanes opgenomen!



VHsologitarist
19 juni 2008, 21:23
Hallo allemaal,

hier ff een erg simpel stukkie flamenco.. kouwe opname en daardoor wat foutjes... maar wilde dit vrolijk stuk graag met jullie delen:

http://home.aim.avans.nl/fgbrouwe/alegrias_pena.mp3


kritiek en commentaar enzo altijd welkom :-D

groetjes
Fer

Don Capo
19 juni 2008, 21:47
lekkere compas! Klinkt weer heerlijk Fer. Blijf het zeggen, je gitaartje heeft echt duende. Prachtig geluid. Had af en toe een beetje een tempoverschil maar dat kan ook aan mijn inmiddels ontwende flamenco-oren liggen. Een paar onzuiverheden die zeker niet storend zijn. Mooi stukje!

Harald
19 juni 2008, 23:10
Leuk, zo'n stuk flamenco. Maar waarom een halve minuut stilte erachteraan :listen:

VHsologitarist
20 juni 2008, 02:22
# Don Capo:
Dankje ;) ja, ben pas een week begonnen met het leren van de palo alegrias. Over enkele weken wil ik requerdo a patiño van Paco de Lucia instuderen.
Ik ben zelf ook erg tevreden over mijn gitaar geluid. Kost een paar knaken, maar dan hedde wa haha... Nu ik het opgenomen stuk terug beluister moet ik zeggen dat ik wel erg veel fouten maak, maar ach.. boeie..

# Harald:
Hey ouwe reus!
Hoest ?? Nog druk bezig in apeldoorn hoorde ik ;)
Die halve minuut stilte heb ik voor jou ingelast :-) dat de mensen die mijn muziekie luisteren stil moeten staan hoeveel snaren harald in 1 minuut aan kan slaan.... Nee grapje man... Pfff geen idee eigenlijk. Was ook snel ff opgenomen en gedeporteerd.. uh geexporteerd naar .mp3 en hop de server op.

gr
Fer

Pais
20 juni 2008, 12:19
Leuk hoor! Op sommige stukjes maak je echt een mooie toon. Als je het zou spelen met een ritme track met cajon/palmas geeft het net wat meer sjeu eraan.
Is dit een Alegria vanuit de C positie gespeeld? (heb hier geen gitaar bij de hand)

Je moet wel echt heel blij zijn met je gitaar, gezien je geen gelegenheid voorbij laat gaan om te zeggen dat het één van de gebroerders Conde is ! :noob:

PS hermanOs! Niet Hermanes ;)

VHsologitarist
21 juni 2008, 20:23
#Pais:

Ja ik ben het met je eens, een opvulling met cajon en/of palmas maakt het wat voller. Maar je hebt tal van solo platen zowel paco pena als paco de lucia (opnames zonder cajon en palmas), dit stuk Alegrias van paco pena 'La Romeria', staat op toque de flamenco, is ook solo. Het stuk is in Emaj gespeeld (meeste Alegrias worden tegenwoordig in Emaj gespeeld). De escobya die ik er op het laatst in gooi wordt eigenlijk maar heel zelden gespeeld (meer voor dans begeleiding).
En natuurlijk ben ik blij met mijn gitaar ;) ... zou jij ook zijn ;)

gr
fer

Pais
21 juni 2008, 21:06
Die Escobilla wordt juist onwijs veel gespeeld. Ik hoor hem overal in tal van variaties. Ik speel hem zelf ook :) Maar idd niet op plaatjes; daar is ie waarschijnlijk te uitgekookt voor.

VHsologitarist
22 juni 2008, 14:04
hoe bedoel je uitgekookt voor?
Ik heb veel alegrias gehoord, maar alleen van paco pena hoor ik de escobilla op solo platen.In solo platen wordt de escobilla echt heel weinig gespeeld. Anders zou ik graag wat meer referenties van je willen van solo gitaar stukken van alegrias met een escobilla erin. De escobilla wordt vaak gespeeld in combinatie met dans daar zijn idd tal van variaties op.

gr
fer

Pais
22 juni 2008, 14:27
Op solo platen misschien niet nee. Maar daar tref je ook veel minder clichés dan bij zang en dans begeleiding.
Dat bedoel ik met uitgekookt :) Alle gitaristen die alegria spelen, kennen deze escobilla, in tal van variaties.

Ik hoor hem ook bij zang en dans. Eric Vaarzon Morel heeft een hele mooie alegria op zijn eerste plaat Flameno de hoy. Spaanse zanger erbij; alles erop en eraan. Deze escobilla wordt dan gespeeld met een bassist. Heel mooi stuk

VHsologitarist
24 juni 2008, 10:55
Erik Vaarzon Morel, ik hoor de laatste tijd weinig van hem... wonder where he would be ;)

Pais
24 juni 2008, 11:03
Erik Vaarzon Morel, ik hoor de laatste tijd weinig van hem... wonder where he would be ;)

Deze winter nog een spetterende schouwburg tour met Jesse van Ruller en violist Oene nogwat. En hij komt ook op North Sea Jazz. Zn FlaMix wordt in de recenties helemaal de hemel in geprezen :)

Ik hoor best veel van hem, de laatste tijd!

Don Capo
24 juni 2008, 11:47
Erik Vaarzon Morel, ik hoor de laatste tijd weinig van hem... wonder where he would be ;)

Nee hoor, wat mij betreft blijft ie lekker weg. Vind het een vreselijke benadering van Flamenco. Maar mijn kennis gaat niet zo diep als die van Pais dus misschien zie ik het allemaal wel verkeerd ;)

meul
25 juni 2008, 14:38
Tof hoor! ik vind het razend knap. ook wel lekker opgenomen. is dat galmpje er later bijgezet of pakt je microfoontje gewoon zo mooi de room op? ik gok op het galmpje

VHsologitarist
25 juni 2008, 19:52
Hey meul,

thanx man... altijd leuk om complimentjes van ervaren gitaristen te krijgen ;)
opname is eigenlijk gewoon de build-in microfoon van mijn macbookie!
En met garageband heb ik later een reverb erbij gezet om t wat smeuiger te laten klinken. En die lange stilte ben ik nu achter plakt garage band erachter.. vraag me niet waarom.

Stratman70
27 juni 2008, 11:32
Erg knap gedaan. Mooi man, dat jij zo'n uiteenlopende gitaarstijlen beheerst.

segers
27 juni 2008, 12:21
Nou ja simpel... ik doe het je niet na.
Gaaf stuk!!

Grt
R:)y

VHsologitarist
30 juni 2008, 11:30
roy en Stratman thanx

koella
6 juli 2008, 23:20
Mooi hoor Fer.
Ik vind alleen het duim werk een beetje te klassiek klinken. Te duim moet meer vlammen. Misschien meer vanuit de pols spelen. Hij moet aggressief en toch heel licht klinken.

heb je trouwens nog steeds les ?
Misschien moeten we een keer bij elkaar komen. Kun je een keer kennis maken met een ouwe rocker die ook verslaafd is geraakt aan die *** flamenco.

VHsologitarist
7 juli 2008, 13:54
Hey huub long time no hear,

Ja heb nog steeds les.. nu vakantie inmiddels.
Was net een 2 weekjes met alegrias bezig..
Mijn snaren liggen er al lang op en ik denk dat dat één van de grote redenen is dat de bastonen zo dof klinken.
Maar lijkt me mooi om eens bij elkaar te komen!
Let me know!!