PDA

View Full Version : Problemocaster...



Mephistocles
19 juni 2008, 19:50
Hallo iedereen. Ik heb vragen en een telecaster. Die telecaster is een rotding die ik voor een leuk prijsje heb gekocht. Ik vind om te beginnen de elementen niet goed. Het is een tele zonder twang, hij klinkt veel te gitarig. Hij moet scherp klinken. De hals is veels te breed en te plat. Ik heb een fender standaard strat, en die hals is perfect. Als het ook nog een v hals was zou helemaal geweldig zijn geweest. Dat wil ik ook op mijn tele (het liefst met v hals). Is dit mogelijk, om op een of andere manier een een betere hals te komen, des noods dmv boren zagen schuren etc. Budget hiervoor is uiterlijk 120 euri.

Ik ben vandaag naar de muziekwinkel geweest en daar hadden ze een setje nocaster elementen in de catalogus, en daar kon nog wel wat vanaf, en zouden op 110 euri komen. Ik heb nog een onbestede cadeaubon van een tientje, dus dat wordt 100 euri. Is dit een redelijke prijs, of zijn ze elders goedkoper? (als ze elders goedkoper zijn doet de muziekwinkel er miss nog wat af)

Ik zag vandaag ook nog een setje japanse pickups <klikje> (http://link.marktplaats.nl/172600704) voor 30 euri op marktplaats. Uiteraard zal ik wat van de prijs afdingen, want vervoer heb ik niet. Geven deze genoeg twang?

Fireplace
19 juni 2008, 19:53
Heb je dan, gezien het commentaar van de verkoper, niet weer hetzelfde probleem? Te veel gitaar, te weinig twang?

Dweezman
19 juni 2008, 19:53
Wat ik van Nocasters hoor, klinkt erg positief. Denk dat je daarmee wel goed zit. Maar als de neck je niet bevalt, de pups niet, het hele ding eigenlijk niet, zou je dan niet gewoon deze weg doen? En eentje kopen die je wel beter bevalt? Weet zeker dat je dan ook meer lol van een setje nocaster zult hebben.

RoCkMeIsTeR
19 juni 2008, 20:00
Wat ik van Nocasters hoor, klinkt erg positief. Denk dat je daarmee wel goed zit. Maar als de neck je niet bevalt, de pups niet, het hele ding eigenlijk niet, zou je dan niet gewoon deze weg doen? En eentje kopen die je wel beter bevalt? Weet zeker dat je dan ook meer lol van een setje nocaster zult hebben.
vooral de '51 nocaster klinkt uitstekend

almarvk
19 juni 2008, 20:01
Ik zou ook m'n geld in m'n zak houden. Speelcomfort is in eerste instantie belangrijker dan de elementen die erin zit...

MarkV
19 juni 2008, 20:03
Wat ik van Nocasters hoor, klinkt erg positief. Denk dat je daarmee wel goed zit. Maar als de neck je niet bevalt, de pups niet, het hele ding eigenlijk niet, zou je dan niet gewoon deze weg doen? En eentje kopen die je wel beter bevalt? Weet zeker dat je dan ook meer lol van een setje nocaster zult hebben.

Die nocasters zijn erg lekker, maar ik geef alle anderen gelijk. De gehele gitaar bevalt je niet, dat los je niet op met een setje veel te dure elementen voor die gitaar.

Het hoeft natuurlijk ook niet aan de elementen te liggen! De Tele twang komt ook voort uit het ontwerp van de gitaar, het hout, de brug, etc

Als ik jouw was zou ik die gitaar verkopen en sparen voor een andere Tele. Zoek eerst eens naar een Tele met de voor jouw juiste hals en ga dan eens kijken of je nog andere elementen nodig hebt.

crapton
19 juni 2008, 21:45
Die telecaster is een rotding die ik voor een leuk prijsje heb gekocht. Ik vind om te beginnen de elementen niet goed.


Step 1: Inruilen of op Marktplaats zetten of knakken

Step 2: London City oid proberen met twang totdat je meer tevreden bent (250 €).

Step 3: Doorsparen voor Nocaster elementen (als je die nog nodig hebt).

VanBiLL.com
19 juni 2008, 22:03
Yep, die Tele op je buizenversterker naar de klote meppen, doet Crapton hierboven ook altijd :sneaky: (grapje jongen - je weet wie het zegt hé?)

Maar idd, als de gitaar je niet bevalt maar je wilt wel een lekkere Tele met Twang spaar voor een goede Tele. Iedereen is lovend over Baja's, ik kan je een '62-er ook wel aanbevelen, maar kan kom je snel in de 500 - 700 euro prijs regionen...

Als je goedkoper uit wilt zijn. Ik heb zelf een Squier Tele std (2007) gekocht om een beetje mee te klooien en wonderwaarlijk kwam er na goed afstellen en Texas Special elementen met een 4 weg switch er in een fijn gitaartje te voorschijn, gitaar + mod's rond de 375 euro kwijt...

Nocaster pups schijnen heel goed te zijn maar ik denk dat het zonde is van je 100 euro om ze in een gitaar te doen die je niet bevalt...

Nocki
19 juni 2008, 22:21
Kan je die 120,- niet beter gebruiken voor een mooie amp?

Je amp is niet fantastisch. voor 80 euro meer moet je iets van een cube 30 hebben ofzo. die laat veel beter horen wat voor gitaar je hebt. Ik denk dat mijn gitaar ook maar naar gitaar klinkt op je amp.

denk er eens over!

no 1 hops
20 juni 2008, 08:12
koop een setje t stones van bill lawrence (kijk maar eens op youtube naar arlo west en zijn pinecaster) die zijn zonder kapje iets tegen de $58 en met kapje $64 en iets van $18 verzenden.

neem een rasp en schuurpapier en geef de hals iets van de V vorm die je zoekt.
breedte zal wat moeilijker worden.
of je verkoopt deze hals en zoekt een andere want er zijn er vast die graag een brede dikke tele neck zoeken

pol
20 juni 2008, 08:43
wat Nocki zegt, het is zinloos met pickups te gaan prullen als je amp niet geweldig klinkt.

zo was er hier vroeger nog eentje, en maar dure Bare Knuckle pickups kopen om op een goedkope solidstate amp te gebruiken waar je toch nooit veel verschil op merkt.

zorg eerst voor een goeie amp, en ga je dan zorgen maken over pickups.

Mephistocles
20 juni 2008, 18:58
Kan je die 120,- niet beter gebruiken voor een mooie amp?

Je amp is niet fantastisch. voor 80 euro meer moet je iets van een cube 30 hebben ofzo. die laat veel beter horen wat voor gitaar je hebt. Ik denk dat mijn gitaar ook maar naar gitaar klinkt op je amp.

denk er eens over!
Geen cube bij mij in huis! Nee, dat wordt na de gitaren mijn volgende project. Ik ga denk ik sparen voor iets dat op een fender deluxe lijkt. Ivm de prijs wordt het eerder een vox ac15. Volgend project ^^ Ik moet toch wat om voor te sparen hebben? :) Zoveel last van gas heb ik niet, ik ben gewoon nogal impulsief.

Die nocasters zijn erg lekker, maar ik geef alle anderen gelijk. De gehele gitaar bevalt je niet, dat los je niet op met een setje veel te dure elementen voor die gitaar.
Ik ben zo'n brede hals niet gewent, maar dat komt vanzelf als de klank goed is. Comfort is niet belangrijk, als mn klank maar twangt, dan ga ik m zeker veel gebruiken. Ik wil iig twang. Dan verkoopt ie ook meteen een stuk beter, lijkt mij. Of ik houd de elementen als ze bevalen, en verkoop de gitaar met de oude er weer in :satisfie:

Iig aan de hals valt dus niks te doen? Dan zal ik er aan moeten wennen. Forgetaboutit.

Nieuwe gitaar is sowieso geen optie voorlopig. Ik wil ten eerste deze nog ff houden en m twang geven. Dus dan zal ik er maar nocaster in zetten. Mochten die niet t gewenste effect geven, zet ik die oude er weer in en issie te koop voor 150-160, mocht iemand interesse hebben in een gitaar zonder al te veel twang, maar met de looks, en een goed geluid. Echt een fenderachtige gitaar voor gibsonspelers. Die kunnen teminste met een brede hals en jumbo frets omgaan. :lp: