PDA

View Full Version : The Mad Trist



Arts
19 juni 2008, 19:45
(...) De Nederlandse band The Mad Trist heeft afgelopen zaterdagavond in een kolkend poppodium 013 in Tilburg de Benelux finale gewonnen van de wereldwijde muziekwedstrijd Emergenza. De vanuit Maastricht opererende band, die twee jaar geleden tijdens hun zevende optreden al eens op Bospop mocht optreden, mag nu de strijd aangaan in de wereldfinale van de muziekwedstrijd. Deze zal plaatsvinden tijdens het Taubertal festival in Duitsland. Dit festival is met ruim 25.000 bezoekers een van de grootste open-air festivals in Europa. Naast het winnen van de finale werd Jan Franzen, de gitarist van de band, gekozen tot beste gitarist van de avond. (....)

Nu lijkt het wel een beetje of ik reclame aan het maken ben voor de deze band maar ik vind ze dan ook wel zeer goed..

http://www.myspace.com/themadtrist is hun site..
Zeker even Primal Heat luisteren. Alibi is ook zeker een aanrader. Het is een beetje een mix tussen Qotsa en wat Radiohead invloeden. Vind ze in ieder geval zeer origineel!
Na afloop van hun optreden bij 013 had ik nog een demo gekregen ;)
Ze zeggen dat ze binnenkort een album gaan uitbrengen
Benieuwd wat jullie ervan vinden!

Arts
19 juni 2008, 22:08
niet echt populair forumgedeelte of wel:P?

hendrix_appendix
20 juni 2008, 02:31
Coole band, idd, een soort stonerspacerock, nice.

stonerdaf
28 juni 2008, 08:11
Vind het ook wel lekker om naar te luisteren, vind wel dat ze héééél hard hun best doen om op QOTSA te lijken (en niet in het minst de zang), maar laat dat geen afbreuk doen aan hun nummers hoor, zijn echt wel goed.

Arts
16 augustus 2008, 21:24
ze waren 2e geworden op wereldfinale van emergenza ..!
nieuw album komt eind dit jaar ;) ben benieuwd