PDA

View Full Version : John Mayer's Rig voor de 2008 zomer tour



future2future
19 juni 2008, 17:53
http://blog.honeyee.com/john/archives/images/blog6.16.08.4.jpg

Weer is wat anders, volgens mij is zijn rig geen een tour hetzelfde

Bernardduur
19 juni 2008, 18:01
Waarom nog steeds die Two Rocks...........

Die klinken echt nergens naar :)

Sorry; ben nogal gebiased denk ik..........

Rormo
19 juni 2008, 18:25
En toch klinkt John Mayer altijd erg lekker...

Bernardduur
19 juni 2008, 18:36
Moet je voorstellen hoe hij KAN klinken :)

Lexvandoef
19 juni 2008, 18:37
Waarom nog steeds die Two Rocks...........

Die klinken echt nergens naar :)

Sorry; ben nogal gebiased denk ik..........

Ik vind zijn live sound juist erg lekker.

hendrix_appendix
19 juni 2008, 19:36
Nee joh, Two Rocks zijn dure boutique amps die gemaakt zijn om kut te klinken hoor maar:

http://nl.youtube.com/watch?v=iSM3FL7zUdw

:stop:

G.G.
19 juni 2008, 20:14
Nee joh, Two Rocks zijn dure boutique amps die gemaakt zijn om kut te klinken hoor maar:

http://nl.youtube.com/watch?v=iSM3FL7zUdw

:stop:

da's juist zo'n beetje de Holy Grail qua clean gitaargeluid voor mij, samen met deze sound:

http://nl.youtube.com/watch?v=_YIHvK5WN7I

Dik vet en romig!!!

hendrix_appendix
19 juni 2008, 22:35
De chicken smiley gaf trouwens aan dat het sarcastisch was.

Na zondag kan ik jullie trouwens zeggen hoe de nieuwe live rig van JM klinkt. :cooler:

stratestic
19 juni 2008, 22:51
Iemand enig idee wat voor pedalen hij hier allemaal gebruikt.

Ik heb nu al zin in zondag. Weet iemand hoe laat hij speelt?

cosmos
19 juni 2008, 22:59
Hij speelt om 19.00 uur, tot 20.30. Ik snap het wel, vanwege voetbal, maar toch kut dat er geen fatsoenlijke lichtshow bij zit, was in de Royal Albert Hall toch érg vet.
Hoe kom je eigenlijk aan die foto?

hendrix_appendix
19 juni 2008, 23:00
TS 9, Bluesbreaker. Zijn zn main overdrives geloof ik. Zn TS 9 draait ie vrij ver open met weinig gain geloof ik.

Bart_Blueprint
19 juni 2008, 23:14
Na zondag kan ik jullie trouwens zeggen hoe de nieuwe live rig van JM klinkt. :cooler:

Ja ik ook! :cooler: Ik kijk al jaren uit naar een concert van JM en zondag is het dan eindelijk zo ver! :D

Luke-wannabe
19 juni 2008, 23:21
http://blog.honeyee.com/john/archives/images/blog6.16.08.4.jpg

Weer is wat anders, volgens mij is zijn rig geen een tour hetzelfde
I like!!! Mooie vent die Sjonnie

paulusdeBKB
19 juni 2008, 23:32
bovenste pedalenplankje bevat zo te zien 2 Adrenalinns.

Chiel
20 juni 2008, 09:17
Waarom nog steeds die Two Rocks...........

Die klinken echt nergens naar :)

Sorry; ben nogal gebiased denk ik..........

Check this; http://nl.youtube.com/watch?v=FhoThsBDTyE
Over deze 3 uur lang durende dvd met alle levende blues helden is dit by far echt wel de meest brute sound!!

(tja, ookal zet je er een smily neer, dit zijn gevaarlijke uitspraken).

Bernardduur
20 juni 2008, 10:37
Ik bedoel meer dat voor het geld er veel betere dingen te koop zijn

En ja, ik heb er op gespeeld en zo............... maar het deed niets voor me. Geluid is wel leuk maar mist dat echte Dumble karakter waar ze naar gemaakt zijn.

Iemand trouwens die echte Univibe controller al gespot onder de effecten????

Einzeln
20 juni 2008, 11:18
Ik vind dat Justin Timberlake stukkie door hem geweldig. Lekker met die Cornish NG-2 Fuzz.
http://nl.youtube.com/watch?v=4ruic_HgQ6U

leif
20 juni 2008, 15:43
Nee joh, Two Rocks zijn dure boutique amps die gemaakt zijn om kut te klinken hoor maar:

http://nl.youtube.com/watch?v=iSM3FL7zUdw

:stop:
dit is de lekkerste sound die ik in tijden heb gehoord!!! :zz:

stevie_vp
20 juni 2008, 16:18
Hij zal het geluid zelf ook wel lekker vinden aangezien het ze fokking
EIGEN siganture two rock is.... (jaloers)


Das pas leven ;)


PS: heeeeel veel zin in zondag!

jacky
20 juni 2008, 16:56
Ik bedoel meer dat voor het geld er veel betere dingen te koop zijn

En ja, ik heb er op gespeeld en zo............... maar het deed niets voor me. Geluid is wel leuk maar mist dat echte Dumble karakter waar ze naar gemaakt zijn.

Iemand trouwens die echte Univibe controller al gespot onder de effecten????

Das helemaal gevaarlijk "miste dat echte dumble karakter" dus die heb je ook geprobeerd en welke dumble dan want ze zijn ook nog eens allemaal anders.

Vind die two rocks prima amps de prijs is een ander verhaal ......maar dat is met dumble ook....als je er al aan kan komen

Bernardduur
20 juni 2008, 17:37
Ik heb 3 Dumbles geprobeerd (2 met HRM, 1 zonder), een oude Kitty Hawk uit de 80'er jaren (Dumble kloon), een Peter van Weelden versie, de versie van mijn amp builder en verder nog klonen als Two Rock, Bruno, etc.

Two Rocks zijn niet slecht maar ze missen in mijn oren DAT als je begrijpt wat ik bedoel.

ewout
20 juni 2008, 18:12
John Mayer heeft zelf een hele stapel dumble versterkers. Ik denk dat er toch echt een goede reden is om met Two Rocks te gaan stappen dan. Smaken verschillen en verschillende toepassingen / gitaren / speelstijlen vragen om verschillende amps denk ik. JM heeft met die Two Rocks naar mijn mening de meest ultieme clean sound ooit trouwens.

Bernardduur
20 juni 2008, 18:42
Ach......... hij klinkt goed :)

Leuk feitje; Dumble weigert om voor Mayer te bouwen :)

new deep
20 juni 2008, 20:01
Waarom nog steeds die Two Rocks...........

Die klinken echt nergens naar :)

Sorry; ben nogal gebiased denk ik..........

Poep in je oren :) ?

artnaz
20 juni 2008, 20:09
Leuk feitje; Dumble weigert om voor Mayer te bouwen :)Want?

Ik vind zijn sound overigens zeker supermooi! Maar nooit een Dumble of Two Rock gespeeld helaas...

Bernardduur
20 juni 2008, 20:25
Dumble neemt alleen orders aan van mensen die hij mag ;)

Hij zal hem niet mogen denk ik..........

future2future
20 juni 2008, 20:55
Dumble neemt alleen orders aan van mensen die hij mag ;)

Hij zal hem niet mogen denk ik..........

En die hij goed genoeg vind...

Wel grappig: Dumble was een hele tijd niet meer gezien tot ong 2 maanden geleden toen hij een Roccaforte kocht.

morroow
20 juni 2008, 22:05
Dat ie z'n two rocks meeneemt zal denk ik met betrouwbaarheid en makkelijkere vervangbaarheid te maken hebben.

Ik heb gehoord dat die Dumbles sowieso niet meer gemaakt worden. Alleen bestaande worden nogwel een aangepast...

Ik ben wel benieuwd naar z'n pedalen-chain..

Ik weet dat ie als delays een Aqua Puss heeft en een T-Rex..

Wat zijn die adrenalines precies?

new deep
20 juni 2008, 23:39
http://www.rogerlinndesign.com/images/bragging/music_tech_nov_03.pdf

new deep
22 juni 2008, 12:25
Vanmiddag gaat het weer John Mayer time worden..
ben benieuwd of hij buiten de geplande blues sessie nog wat van zijn albums gaat spelen :) en of Pino van de partij is.

Squier4ever
22 juni 2008, 12:42
veel plezier (picnic in the park was het toch)

paulbekkers
23 juni 2008, 10:17
Was weer een lekker optreden van meneer Mayer en kornuiten!
Lekkere weer hielp ook mee.

Ik zag de TwoRock staan, maar de linker versterker kon ik niet helemaal plaatsen. Je ziet dat Robbie McIntosh naast zijn Matchless ook een leuk Marshall ampje heeft staan (20 watter?).
http://www.bekkersonline.nl/download/dscn1078.jpg

Tóch leuk podiumbeeld.
http://www.bekkersonline.nl/download/dscn1122.jpg
(http://www.bekkersonline.nl/download/dscn1088.jpg)

cosmos
23 juni 2008, 10:22
Inderdaad erg lekker.

Check deze (http://johnmayer.yuku.com/topic/5198/t/John-Mayer-in-Holland.html?page=3) link voor meer fotos en een behoorlijk goede audio-opname. Amp is trouwens een Dumble.

marc_o
23 juni 2008, 10:36
Ik vond het geweldig!

Hij speelde over zijn Sig Tworock en een Dumble overdrive special. Lekker boeiend, hij klonk heel, heel erg goed.
Ook nog wat forummers gestpot, ricktekent, bassbitch met zusjes en Tupelo.

Was een mooie dag, lekker weer en goeie muziek.


Gabriela y Rodriguess was saai, voorspelbaar en teveel noten.....hoewel goede muzikanten, miste het alles wat een optreden leuk maakt...

cosmos
23 juni 2008, 10:52
Maar eerlijk gezegd vond ik dat bij alle 'voorprogramma's' wel een beetje hoor. Het was een beetje een dooie boel totdat John Mayer begon..

Firebird
23 juni 2008, 11:16
Ik heb 3 Dumbles geprobeerd (2 met HRM, 1 zonder), een oude Kitty Hawk uit de 80'er jaren (Dumble kloon), een Peter van Weelden versie, de versie van mijn amp builder en verder nog klonen als Two Rock, Bruno, etc.

Ik dacht altijd dat Kitty Hawk's meer Mesa-klonen waren?

robzilla
23 juni 2008, 11:17
Ik was er ook bij, ik heb me erg goed vermaakt gister :)

rickert
23 juni 2008, 11:23
Ik vond het geweldig!

Hij speelde over zijn Sig Tworock en een Dumble overdrive special. Lekker boeiend, hij klonk heel, heel erg goed.
Ook nog wat forummers gestpot, ricktekent, bassbitch met zusjes en Tupelo.

Was een mooie dag, lekker weer en goeie muziek.


Gabriela y Rodriguess was saai, voorspelbaar en teveel noten.....hoewel goede muzikanten, miste het alles wat een optreden leuk maakt...
Mee eens! Het was echt super. John Mayer is echt een baas.

JeroenSchaaf
23 juni 2008, 11:32
Mee eens! Het was echt super. John Mayer is echt een baas.


Eens! :satisfie:

stevie_vp
23 juni 2008, 13:03
Damn wat was dat goed zondag!
Geluid was trouwens ook ergggg lekker, (pa)

Zelfs voor buiten podia kwam alles mooi zuiver door...

Mayer is een bizarre baas!

Bernardduur
23 juni 2008, 13:35
Ik dacht altijd dat Kitty Hawk's meer Mesa-klonen waren?

Ik weet dat Kitty Hawk in de jaren 80 drie Dumbles hebben gekocht en deze tot in de details hebben nagemaakt en dit dan weer onder hun naam hebben verkocht.

Ze zullen wel meer modellen op de markt hebben; ik weet niet of daar Mesa's bij zitten.

Chris Winsemius
23 juni 2008, 13:40
Ik weet dat Kitty Hawk in de jaren 80 drie Dumbles hebben gekocht en deze tot in de details hebben nagemaakt en dit dan weer onder hun naam hebben verkocht.

Ze zullen wel meer modellen op de markt hebben; ik weet niet of daar Mesa's bij zitten.

Wat ik begreep:

De mensen van Kitty Hawk (Duitsland) importeerden Dumbles (lees: ze ontvingen de chassis zonder trafo's wegens gewicht/voltage en installeerden daar de trafo's). Later hebben ze een aantal D-clones op de markt gebracht en daarna modellen die meer Boogie/Marshall-based waren.

marc_o
23 juni 2008, 15:34
Veel opmerkelijker vond ik de Paul Reed Smith in mayers handen...sodejuu, wat kan die gozer lekker spelen......voor de rest zit het hem ook niet mee natuurlijk....ziet er goed uit, armen als kabeltouw, gillende vrouwen voor zijn snufferd en een berg talent....gelukkig was het kutweer....oh nee, de zon scheen ook nog eens...




vuile hond..:jam:

rickert
23 juni 2008, 15:45
:seriousf: Helemaal mee eens Marcus.

Stevige japanse sleeve heeft hij tegenwoordig trouwens, kannonuh!

stratestic
23 juni 2008, 22:52
Welk nummer speelde hij trouwens op die PRS. Ik kende het niet (schaam, schaam)

cosmos
23 juni 2008, 22:59
Welk nummer speelde hij trouwens op die PRS. Ik kende het niet (schaam, schaam)

Stitched Up (staat op de plaat van Herbie Hancock)

guitarnijboer
23 juni 2008, 23:31
Wat ik begreep:

De mensen van Kitty Hawk (Duitsland) importeerden Dumbles (lees: ze ontvingen de chassis zonder trafo's wegens gewicht/voltage en installeerden daar de trafo's). Later hebben ze een aantal D-clones op de markt gebracht en daarna modellen die meer Boogie/Marshall-based waren.

Volgens mij klopt dit inderdaad en het wordt het voor mij bevestigd omdat op de duitse site van KittyHawk alle schema's staan behalve die van de eerste serie versterkers. Juist: de dumble clonen dus. Helaas....

Bernardduur
23 juni 2008, 23:35
Wat ik begreep:

De mensen van Kitty Hawk (Duitsland) importeerden Dumbles (lees: ze ontvingen de chassis zonder trafo's wegens gewicht/voltage en installeerden daar de trafo's). Later hebben ze een aantal D-clones op de markt gebracht en daarna modellen die meer Boogie/Marshall-based waren.

Ja, dat verhaal heb ik ook ergens gehoord...... teveel verhalen :)

Bart_Blueprint
24 juni 2008, 18:04
Zoals velen hierboven al beschreven hebben was het een erg lekker dagje daar in Den Haag! Toch nog wel redelijk wat forummers geweest zo te horen! Ik heb niemand gezien die ik zou (kunnen) herkennen. Ik zat dan ook wat meer achteraan, vlak bij de heineken bier-tent :D. Maar wat een dagje en JM, wat een artiest! Hij's alleen wel een kletsmajoor :P (woordgrapje?: John Kletsmayer)..

abi
24 juni 2008, 23:24
wow! Mayer is idd de BAAS!! :soul:

Wie was de bassist eigenlijk?
Was volgens mij niet David LaBruyere? Al leek hij er wel op :p

future2future
25 juni 2008, 18:52
Vandaag die nieuwe dvd van hem gekocht die eigenlijk pas volgende week uitkomt, echt te gek, ook de sound!

rickert
25 juni 2008, 18:56
:O Hoe kommie d'ran?!?!

Weckl
25 juni 2008, 18:59
wow! Mayer is idd de BAAS!! :soul:

Wie was de bassist eigenlijk?
Was volgens mij niet David LaBruyere? Al leek hij er wel op :p
Sean Hurley van Vertical Horizon.

future2future
25 juni 2008, 19:46
:O Hoe kommie d'ran?!?!

Liep vandaag de fame in amsterdam binnen hadden ze de dvd opstaan. Ik vragen aan zo'n chickie zegt ze die komt volgende week pas uit. Toen zij ik maar jullie hebben hem dus ik wil die dvd hebben, toen mocht ik em meenemen. Lag ook nog niet in de schappen

rickert
25 juni 2008, 20:54
Boefje die je d'r bent. Die van mij staat bij bol.com in de reservering! Maar hij is dus tof? MOOI!

future2future
25 juni 2008, 21:37
Ja zeker, leuk om die verschillen te zien tussen de verschillende sets die gespeeld worden, en het is ook altijd een plezier om Steve Jordan aan het werk te zien

new deep
25 juni 2008, 23:47
Liep vandaag de fame in amsterdam binnen hadden ze de dvd opstaan. Ik vragen aan zo'n chickie zegt ze die komt volgende week pas uit. Toen zij ik maar jullie hebben hem dus ik wil die dvd hebben, toen mocht ik em meenemen. Lag ook nog niet in de schappen

Thanks, meteen ff besteld!

klinkt goed:
http://www.amazon.com/Where-Light-John-Mayer-Angeles/dp/B0019IB26I

Lexvandoef
26 juni 2008, 01:31
Cool, die dvd ga ik ook kopen :D, en ik heb de torrent al voor in de auto :seriousf:

Luke-wannabe
26 juni 2008, 02:55
OOoeeehhh Lekkah! Heb hem meteen besteld bij BOL.com!

future2future
26 juni 2008, 20:34
Vandaag eens echt goed bekeken, en ondanks dat zijn sound te gek is mist het soms voor mij wat "heftigheid", hij gaat nooit naar de hoogste versnelling vooral qua sound

Sj03rd
26 juni 2008, 21:51
das niet nodig, de hoogste versnelling zit in zn vingers....

future2future
26 juni 2008, 21:54
Beetje te kort door de bocht

Lexvandoef
26 juni 2008, 22:11
Vandaag eens echt goed bekeken, en ondanks dat zijn sound te gek is mist het soms voor mij wat "heftigheid", hij gaat nooit naar de hoogste versnelling vooral qua sound

Wat bedoel je daarmee? Dat je een hele heftige gainy rocksound mist, of een zekere intensiteit in zijn spel?

future2future
26 juni 2008, 22:48
Kijk hij speelt te gek, maar soms speelt hij een solo, en hij werkt naar een climax toe, die dan net niet komt, voor mijn gevoel dan, dus ook intensiteit. Nu ik erover nadenk denk ik dat het voornamelijk intensiteit is, het zit zeker niet altijd in meer gain.

Ik moet zeggen dat ik dat wel vooral op deze dvd vind, op de vele youtubes die ik van hem heb gezien is dat me eigenlijk nooit zo opgevallen

robzilla
26 juni 2008, 23:09
Ik begrijp wat je bedoelt. Ik heb vandaag de cd geluisterd van het concert en vooral bij zijn akoestische en zijn trio set vroeg ik me af waarom dit concert gereleased is. Ik heb hem echt vele malen beter gehoord en ook zondag gezien qua spel. Vooral zijn solo's in het trio gedeelte vond ik een beetje tegenvallen wat ik bij andere concerten die ik online gezien heb totaal niet heb..

Misschien de zenuwen? ;)

rickert
27 juni 2008, 00:55
Waarom precies dit concert uitgebracht word? Je kan toch niet 20 avonden het NokiaTheater volhangen met cam's en crew en de beste uitkiezen:D??? Ik ben iig erg benieuwd, heb de HDvid van het concert in DenHaag, en hij gaat echt he-le-maal los. Maar dat wist ik al WANT IK WASSURBIJ!!!:seriousf:

paulbekkers
27 juni 2008, 01:17
Waarom precies dit concert uitgebracht word? Je kan toch niet 20 avonden het NokiaTheater volhangen met cam's en crew en de beste uitkiezen:D??? Ik ben iig erg benieuwd, heb de HDvid van het concert in DenHaag, en hij gaat echt he-le-maal los. Maar dat wist ik al WANT IK WASSURBIJ!!!:seriousf:

joh, hoe kom je daaraan? zelf gemaakt? Zo ja, hoe kunnen wij allen eraan komen?

rickert
27 juni 2008, 01:20
Torrent van een andere fan die erbij was;)

paulbekkers
27 juni 2008, 01:21
Torrent van een andere fan die erbij was;)

enneh. is daar ook aan te komen op de een of andere manier? PM ofzo?

rickert
27 juni 2008, 01:24
Ja hoor, ik wil de link best PM'en!

Angel
27 juni 2008, 02:28
Ja hoor, ik wil de link best PM'en!

ikke ook aub

Lexvandoef
27 juni 2008, 02:46
Ja hoor, ik wil de link best PM'en!

Ik wil sjonnie ook wel zien rickie!

future2future
27 juni 2008, 08:58
Ik begrijp wat je bedoelt. Ik heb vandaag de cd geluisterd van het concert en vooral bij zijn akoestische en zijn trio set vroeg ik me af waarom dit concert gereleased is. Ik heb hem echt vele malen beter gehoord en ook zondag gezien qua spel. Vooral zijn solo's in het trio gedeelte vond ik een beetje tegenvallen wat ik bij andere concerten die ik online gezien heb totaal niet heb..

Misschien de zenuwen? ;)

Het idd vooral bij het trio, maar ook wel bij de derde set, en ik heb idd ook online betere filmpjes gezien. Blijft natuurlijk wel leuk om die dvd, of cd, gewoon in goede kwaliteit live te horen. Die groove die Steve Jordan en Pino Paladinno samen neerzetten is gruwelijk

rickert
27 juni 2008, 10:17
http://www.mininova.org/tor/1534999 tada, linkje.