PDA

View Full Version : and yet another search



subbie
19 juni 2008, 07:16
heb ff gezocht met search maar heb niet echt helpende topics gevonden

bon
ik ben dus op zoek naar een betere versterker dan m'n huidige (cube 15)
ben in bezit van een j&d les paul, deze zomer ga ik er andere humbuckers insteken, namelijk een seymour duncan SH6 (distortion) in de bridge, en een SD SH3 (jazz) in de neck
bij die aankoop gaat allicht ook een big muff zitten

ik ben op zoek naar een versterker die goed samenwerkt met effectenpedaaltjes
ben voornamelijk geïnteresseerd in warme vette distortion klanken (daarmee ook een fuzzpedaal) en mooie cleane geluiden
in de plaatselijke winkel hebben ze mij buizenversterker aangeraden, maar die dingen schieten qua prijs blijkbaar de hoogte in

iemand die een leuke tweedehands aanbieding heeft? of tips voor goedkopere, maar degelijkere modellen?

overigens is mij de line 6 spider II 112 opgevallen
voor zover ik weet, gebruikt dat ding digitale effecten, en zou dat niet goed samengaan met effectenpedalen

kwa budget zou ik graag niet hoger gaan dan 400 euri

Heibel
19 juni 2008, 09:03
Wat voor stijl speel je? Slaapkamer/ repetitie/ optredens?
Ik zou eens kijken voor een Peavey bandit, die vind je op MP voor rond de €200..Volledig transistor, maar 'n sound waar je 'n hele tijd mee vooruit kunt en reageert goed op pedalen. Ook 'n Roland Bluescube komt in aanmerking..
Zoek je 'n degelijke scheur, maar wil je niet teveel investeren, dan is 'n marshall Valvestate 8080 (€ 200 op MP) geen slechte optie..
Als je nog niet te lang bezig bent, zou ik niet meteen kijken voor buizen, maar eerst 'ns 'n goede sound proberen te halen uit 'n degelijke transistor. Je valt je financieel geen bult en je kunt altijd nog naar buizen kijken..

subbie
19 juni 2008, 11:23
slaapkamer
hopelijk in de loop van volgend academiejaar repetities

bedankt voor je hulp alleszinds

edit :
ik zie regelmatig marshall stacks
is het mogelijk om die valvestate 8080 uit te breiden door er een extra ding op te zetten

ken geen zak van versterkers dus de exacte termen ontgaan me, hoop dat de vraag duidelijk is

almarvk
19 juni 2008, 11:44
Als je 'geen zak' van versterkers weet, is het raadzaam om je in te lezen. Gebruik 's de zoekfunctie.

En daarnaast: wat voor muziek? Wat is je doel? Wat is je budget?

En een extra speakercabinet op een Marshall 8080 lijkt me behoorlijk overbodig en nutteloos.

Mitch
19 juni 2008, 11:48
Als je toch al een Big Muff gaat halen maakt de amp niet zo veel meer uit :D

pasqual
19 juni 2008, 11:57
Wat voor stijl speel je? Slaapkamer/ repetitie/ optredens?
Ik zou eens kijken voor een Peavey bandit, die vind je op MP voor rond de €200..Volledig transistor, maar 'n sound waar je 'n hele tijd mee vooruit kunt en reageert goed op pedalen. Ook 'n Roland Bluescube komt in aanmerking..
Zoek je 'n degelijke scheur, maar wil je niet teveel investeren, dan is 'n marshall Valvestate 8080 (€ 200 op MP) geen slechte optie..
Als je nog niet te lang bezig bent, zou ik niet meteen kijken voor buizen, maar eerst 'ns 'n goede sound proberen te halen uit 'n degelijke transistor. Je valt je financieel geen bult en je kunt altijd nog naar buizen kijken..

bij dit advies kan ik me volledig aansluiten. als aanvulling: een fender performer 1000; is ook transistor met een tube in de pre-amp. geweldig geluid met 3 kanalen en reverb. kost zo'n 275 euro op de tweede hands markt.

groeten Pasqual.

subbie
19 juni 2008, 12:19
Als je 'geen zak' van versterkers weet, is het raadzaam om je in te lezen. Gebruik 's de zoekfunctie.

En daarnaast: wat voor muziek? Wat is je doel? Wat is je budget?

En een extra speakercabinet op een Marshall 8080 lijkt me behoorlijk overbodig en nutteloos.heb dat toch mooi verteld

qua muziek ben ik het meeste voor noiserock/warme shoegaze klanken
ben geweldige fan van smashing pumpkins, dat soort klanken hoop ik te produceren (maar dan nog lang niet op billy corgan's speelniveau)

en budget rond de 400 euro

merci voor jullie hulp

Jim Haagmans
19 juni 2008, 13:03
2ehands peavey valveking? kan je zeker jaren mee vooruit op dit punt.