PDA

View Full Version : Bluesbreaker re-issue schel?



PluueeR
18 juni 2008, 23:57
Vanavond voor het eerst mijn Marshall Bluesbreaker mee gehad naar de oefenruimte. Normaal gesproken speel ik altijd over een Vox AC-30. Ik had de Marshall al een paar jaar staan, maar nooit aan toe gekomen om hem eens mee te nemen (de Vox voldeed en voldoet immers prima).

Nu speel ik op een Gibson ES-335 die al wat scheller is dan een SG of Les Paul (waar Eric Claptop destijds op speelde), maar ik vond de Bluesbreaker dus vrij schel. Met Presence helemaal uit, bas op 5, mid op 4 en treble op 2 ging het wel redelijk. Is het normaal dat een Bluesbreaker vrij schel is? Is daar nog wat aan te doen? Of gewoon Treble eruit draaien zoals ik nu gedaan heb?

PluueeR
19 juni 2008, 00:23
Zit ik net de handleiding van de Bluesbreaker te lezen op marshallamps.com. Zie ik dat ik Channel 1 het Treble kanaal is. 1x raden welk kanaal ik gebruikt heb... tjonge jonge :-)

pol
19 juni 2008, 08:55
zo doe ik het ook met mijn tot plexi gemodde superbass, presence af, treble ook bijna op 0, en mids en bass vol open :)

Is zeker wat aan te doen door wat kleine ingrepen, maar waarom moeite doen als het zo ook goed klinkt.

Jim Haagmans
19 juni 2008, 13:04
Lees het Weber Beam Blocker topic eens door ;)

the sure thing
19 juni 2008, 13:22
He Pluueer: hij hoort NIET schel te klinken, zeker niet met een Gibson ES.

pol
19 juni 2008, 13:35
is vrij normaal bij die marshalls op het treble kanaal hoor.

Chris Winsemius
19 juni 2008, 13:49
Bij 'n (lead) JTM45/1962 klinkt het treble kanaal wat helderder en crunchier dan het bass kanaal maar de versterker/het circuit an sich klinkt beduidend warmer dan de meeste 1987/1959 modellen die zeer bright/schellig op het treble-kanaal kunnen zijn...

Wat voor speakers gebruik je en zijn de eindbuizen (correct) gebiased?

PluueeR
19 juni 2008, 16:14
Ik heb hem laatst wel onder handen laten nemen door een versterker dokter. Die heeft wat ruis uit de pots gehaald. Neem aan dat ie het wel gezegd had als de bias niet goed was. De speakers zijn Celestion Greenbacks.

Volgende keer gebruik ik gewoon het bas kanaal. Kan ook nog mixen met een patch kabeltje en daar nog mee experimenteren. Het Weber Beam Blocker topic zal ik eens opsnorren.

Dank allen!

Puerco
19 juni 2008, 17:22
Je hoort niet vaak dat een JTM45/BluesBreaker te veel treble heeft, eerder andersom dus teveel bass (ontwerp stamt af van de Fender Bassman).
Wat je kunt proberen (buiten gewoon het andere kanaal te gebruiken) is om beide kanalen te jumperen dus je plugt in in kanaal 1 bovenste input en plugt een patchkabeltje in de onderste input en de andere kant in de bovenste input van kanaal 2.
Zo dus:
http://i6.photobucket.com/albums/y244/Puerco/images.jpg
Nu gebruik je beide kanalen parallel en kun je de kanalen mixen met de beide volume knoppen. Geeft een heel vet stroperig geluid, breekt wat eerder op maar gaat ook wel wat luider, Rock and Roll baby....