PDA

View Full Version : satchurator



Dootch
18 juni 2008, 22:29
Ik heb naast de GT6 die via mengpaneel in PA gaat een Mesa Mark IV :zz:

Ik vind het geluid van de MARK wel redelijk maar zou het wat meer metal willen geven. :punk:
Ik heb nog nooit een apart pedaal gebruikt.
Dit zit er aan te komen, Lijkt dit wat?
http://www.voxamps.co.uk/pedals/satchurator/

Ik weet het, niemand kan beoordelen wat nog niet uit is,
Dus als iemand een goede suggestie heeft voor een one-pedal effect (of max 2) dan graag.
Groeten

TimmU
18 juni 2008, 23:25
Hele rare post dit, je wilt een Mark IV meer metal laten worden?

Dat is zo'n beetje dé metalamp , en met een satchurator( Gebasseerd op de klank van Satriani , 2 of 3 JSX'en dus ) , verkracht je de sound van die Mark IV alleen maar, imo.

the sure thing
18 juni 2008, 23:31
Los van het rare begin: de satchurator lijkt mij een prettig veelzijdig pedaal!

Dootch
18 juni 2008, 23:35
Ja maar iedereen heeft het steeds over de geweldige scheur van de mark IV maar het is mij eerlijk nog nooit gelukt uit dit (tweedehands) apparaat een geluid te krijgen dat mij genoeg rockt...
Ik weet het, het zou niet mogen zijn....
Zou het kunnen dat de lampen "versleten" zijn?
Ik heb echt al heel veel instellingen geprobeerd en ook presets gedownload.
De Mark IV geeft mij maar een dom geluid. Ik heb deze ooit (overhaast?)gekocht toen een we een band gingen oprichten die er helaas nooit gekomen is.
Dus moet zo'n mesa genoeg te oversturen zijn om zonder pedalen te werken of wordt dat toch nog meer gedaan? (ik bedoel pedalen op een superversterker)

Nitefly7
19 juni 2008, 00:00
Ik heb naast de GT6 die via mengpaneel in PA gaat een Mesa Mark IV :zz:

Ik vind het geluid van de MARK wel redelijk maar zou het wat meer metal willen geven. :punk:
Ik heb nog nooit een apart pedaal gebruikt.
Dit zit er aan te komen, Lijkt dit wat?
http://www.voxamps.co.uk/pedals/satchurator/

Ik weet het, niemand kan beoordelen wat nog niet uit is,
Dus als iemand een goede suggestie heeft voor een one-pedal effect (of max 2) dan graag.
Groeten

GT-6 weg en meer transparante fx-gebruiken..

als je die Mark IV echt 'meer' Metal wilt maken, zou ik experimenteren met de eq (V-shape maken..) of eventueel een Zakk Wylde overdrive, of MI Audio Tube Zone ervoor duwen..

overigens, John Petrucci haalt toch een aardig (prog)metal geluid uit z'n Mark IV's, al dan niet met of zonder boosts..

Als 't je niet zo goed lukt, neem ik de Mk IV maar wat graag van je over... ;)

vidar
19 juni 2008, 00:03
pedalen kunnen op alle versterkers en worden ook op versterkers van allerlei prijsklassen gebruikt. Het lijkt bij jouw versterker (die normaal gesproken echt wel een heel dik geluid moet kunnen voorbrengen) echter overbodig voor het geluid dat jij zoekt. Als hij echt niet goed klinkt zou ik hem eens laten nakijken, wat ook kan helpen bij de zoektocht naar de goede sound uit je Mark IV is dat je de user manual ernaast houd. De Toonregeling van de Mark IV is namelijk nogal gevoelig.

succes

pannekoek
19 juni 2008, 00:11
pedalen kunnen op alle versterkers en worden ook op versterkers van allerlei prijsklassen gebruikt. Het lijkt bij jouw versterker (die normaal gesproken echt wel een heel dik geluid moet kunnen voorbrengen) echter overbodig voor het geluid dat jij zoekt. Als hij echt niet goed klinkt zou ik hem eens laten nakijken, wat ook kan helpen bij de zoektocht naar de goede sound uit je Mark IV is dat je de user manual ernaast houd. De Toonregeling van de Mark IV is namelijk nogal gevoelig.

succes

coole sig :)

Dootch
19 juni 2008, 22:35
Hi
vanavond toch nog eens aan de MESA geprutst. Het is nu al een jaar dat ik er mee knoei. Maar van colère het "kot eens opengegooid". Versterker op 8 enzo, van pentode naar triode geschakeld. Veel gain en reverb en van die dingen...

Aangezien ik op de zolderkamer speel (6 bij 12 meter) hield ik het niet echt uit (dan maar oordoppen ingestopt). Maar het geluid was STUKKEN beter.

Normaal heb ik mij grafEQ in V staan, maar dat was op hoog volume veel te schel. Heb hem dan serieus verlaagd in de hoge tonen.
Eindelijk een "bangelijk" geluid.

Speelde op een stratgitaarmodel. Morgen probeer ik eens met de Gibson LPS van mijn zoon. Dat zal waarschijnlijk nog meer scheuren.

Het nadeel: mijn oren (fysiek) en die van mijn buur (mentaal) :D

Eindelijk op de goede weg denk ik...

Nocki
19 juni 2008, 22:56
klote amp die mark IV absolut
gewoon wegdoen...




















































hoeveel vraag je?

Lexvandoef
19 juni 2008, 22:58
wat? wil je alweer een Mk IV terug? :o

Nocki
19 juni 2008, 23:00
:)als de prijs goed is :)

Riky
19 juni 2008, 23:56
als de prijs goed is :)

whahaha:D Nocki ik vraag me af of ik ook zoveel shit zal kopen en verkopen en weer opnieuw kopen als jij:D

Geweldig:)

Nitefly7
20 juni 2008, 00:32
Power Soak/Attenuator ertussen en raggen maar!
De MkIV is geen zolder-volume amp...!

lekker open draaien en scheuren...
maar Power Soak/Attenuator/Loadbox is 'n aanrader..


Hi
vanavond toch nog eens aan de MESA geprutst. Het is nu al een jaar dat ik er mee knoei. Maar van colère het "kot eens opengegooid". Versterker op 8 enzo, van pentode naar triode geschakeld. Veel gain en reverb en van die dingen...

Aangezien ik op de zolderkamer speel (6 bij 12 meter) hield ik het niet echt uit (dan maar oordoppen ingestopt). Maar het geluid was STUKKEN beter.

Normaal heb ik mij grafEQ in V staan, maar dat was op hoog volume veel te schel. Heb hem dan serieus verlaagd in de hoge tonen.
Eindelijk een "bangelijk" geluid.

Speelde op een stratgitaarmodel. Morgen probeer ik eens met de Gibson LPS van mijn zoon. Dat zal waarschijnlijk nog meer scheuren.

Het nadeel: mijn oren (fysiek) en die van mijn buur (mentaal) :D

Eindelijk op de goede weg denk ik...

Nocki
20 juni 2008, 07:34
MArk Iv klinkt ook op lager volume lekker! geen probleem!

Bernd Veenema
20 juni 2008, 13:36
Hier (http://www.youtube.com/watch?v=vq2aZN1kFDA&feature=related) is nog een leuk filmpje over de Satchurator door the Satch himself.