PDA

View Full Version : Op zoek naar een erg cleane amp



MatthiasDR
18 juni 2008, 22:05
Ok dus ik ben op zoek naar een erg cleane amp, die toch gemakkelijk een klein optdreden moet aankunnen, mijn budget rijkt tot de 250€!

Eerst dacht ik aan een epiphone valve head jr. (head & cabinet) maar die klinkt niet egt clean, is deze dan clean te krijgen door effectengebruik?

Als effecten zou ik dan de Korg px4d of px5d (pandora) gebruiken.
Matthias :strat:

edit: sorry dat dit trouwens de zoveelste post is om een goede amp te vinden, maar geraak er egt niet uit, ook met zoekfunctie niet!

the sure thing
18 juni 2008, 23:35
Nee, een amp die gaat vervormen, kan je niet met effecten weer clean krijgen.

Ik denk dat voor je budget je bijna geen buizenclean kan krijgen, behalve van de volgende merken (en dan 2e hands): ELK en Music Man.

Voor je budget zijn tranistorbakken wel een optie (ook 2e hands). Je zou dan voor een Fender kunnen gaan.

TimmU
18 juni 2008, 23:48
als je ietsje langer doorspaart, heb ik voor 400 de ideale cleane amp, gaat loeihard, en is oerdegelijk!

Lexvandoef
18 juni 2008, 23:51
als je ietsje langer doorspaart, heb ik voor 400 de ideale cleane amp, gaat loeihard, en is oerdegelijk!

Spam TimmU spam :seriousf:

Jim Haagmans
18 juni 2008, 23:58
Nou als iedereen begint waarom dan niet! ik heb ook een heel goeie cleane amp, en wel voor 50 euro minder dan timmu!! :D

-Heineken-
19 juni 2008, 03:01
Je zou eens naar een synthesizer/keyboard versterker kunnen kijken, die zijn over het algemeen sterieler dan steriel (oftewel clean), en over het algemeen altijd stereo te gebruiken met je FX pedaal.

pol
19 juni 2008, 08:58
voor max 250 moet je al geluk hebben om een luide cleane buizenbak te vinden voor dat geld, het kan wel natuurlijk, een peavey Mace of zoiets, 160 watjes aan buizenvermogen, kan heel hard en clean.

transistor zal je meer kans hebben om zoiets te vinden.

G.G.
19 juni 2008, 09:02
transistor zal je meer kans hebben om zoiets te vinden.

Precies.

Kijk eens naar een Fender Deluxe 112. Da's een transistorversterker met een geweldige zeer cleane sound. Gaat keihard met zijn 90 watt. Het overdrivekanaal is echt rampzalig, maar clean is ie zo lekker.

Heibel
19 juni 2008, 09:07
Voor 200-250 vind je op MP wel 'n sessionette 75..Deze dingen staan al 20 jaar bekend om hun cleane sound..Kun je je geen bult aan vallen. Jan Akkerman heeft er nog op gespeeld...

skabouter
19 juni 2008, 09:32
-roland jazz chorus
-peavey classic
-musicman HD130
-sessionette 75

allemaal mooie bakken (met een eigen karakter) voor schappelijke prijzen.

peter_heijnen
19 juni 2008, 10:06
Peavey Bandit, toppertje voor 200 euro:

http://link.marktplaats.nl/173454079

the sure thing
19 juni 2008, 13:38
.... is wel een transistorbakkie.... (misschien met 1 buisje erin)..... ik zou dan, als je kiest voor transistor, voor een 2e hands Fender transistor gaan. Fender princeton reverb, Fender sidekick reverb 65, Fender stage lead, enz...