PDA

View Full Version : Kleine vraagjes



The Mess
18 juni 2008, 20:54
Hoi,

Ik had 2 kleine vraagjes:

- Weet iemand of GFS ook veren en schroeven heeft om humbuckers mee af te stellen?
- Kun je die stoffen stukjes die tussen een gitaar en een strapbutton zit ook los kopen?

Thx in advance.

JazzBass
18 juni 2008, 20:57
Het antwoord op je eerste vraag kan ik je helaas niet mee helpen, maar met je 2e wel. Je kunt het best/gemakkelijkst/goedkoopst gewoon een stukje stof zoeken en daar een rondje uit knippen, dan een gaatje in het midden maken, en je schroef erdoor drukken..

Just my 2 cents :jam:

pueblo
18 juni 2008, 20:58
Hoi,

Ik had 2 kleine vraagjes:

- Weet iemand of GFS ook veren en schroeven heeft om humbuckers mee af te stellen?
- Kun je die stoffen stukjes die tussen een gitaar en een strapbutton zit ook los kopen?

Thx in advance.

al 1 vraag beantwoord
http://www.stewmac.com/shop/Hardware,_parts/Electric_guitar:_Strap_buttons/Strap_Button_Felt_Washers.html

pueblo
18 juni 2008, 21:02
Het antwoord op je eerste vraag kan ik je helaas niet mee helpen, maar met je 2e wel. Je kunt het best/gemakkelijkst/goedkoopst gewoon een stukje stof zoeken en daar een rondje uit knippen, dan een gaatje in het midden maken, en je schroef erdoor drukken..

Just my 2 cents :jam:

best wel vilt volgens mij

JazzBass
18 juni 2008, 21:18
Mjah, gewoon wat dik stof ofzo.. daar moet het ook wel mee lukken. Vind dat van Stewmac toch wel duur vergeleken met een doe-het-zelf methode..

G.G.
19 juni 2008, 08:38
Ja, veertjes en schroefjes zitten erbij. Bij een humbucker ook nog eens een humbuckerring en 4 schroefjes. (lees ff de omschrijving goed, moet erbij staan)

The Mess
19 juni 2008, 14:32
Ja, veertjes en schroefjes zitten erbij. Bij een humbucker ook nog eens een humbuckerring en 4 schroefjes. (lees ff de omschrijving goed, moet erbij staan)

Ik weet dat ze er bij zitten, maar ik wil er gewoon een paar los kopen...
Oh, en dat met die rondjes lijkt opgelost, ik heb vandaag in de hobbywinkel een stuk stug vilt gekocht, daarmee moet het wel lukken.

The Mess
22 juni 2008, 16:05
Nog een klein vraagje dat een eigen topic niet waard is:

Kun je zonder problemen een paar elementen in één doosje bewaren?
Of gaan ze dan stuk?

Ik denk dat het wel kan, maar je weet het maar nooit...

KoenB
22 juni 2008, 17:12
Kan prima. Ze gaan waarschijnlijk wel aan mekaar plakken door de magneten maar dat zal geen schade geven

The Mess
22 juni 2008, 17:41
Kan prima. Ze gaan waarschijnlijk wel aan mekaar plakken door de magneten maar dat zal geen schade geven

Bedankt!
Je weet het maar nooit hè, zou een beetje lullig zijn als ze zo kapot zouden gaan...

The Mess
27 augustus 2008, 20:39
De kleine vraagjes gaan weer verder :satisfie:
Ik heb daarnet met een doekje om je frets mee te polijsten ook m'n element roestvrij gemaakt. Het resultaat was nog niet helemaal bevredigend, dus ik ben verdergegaan met commandant 4.

http://southampton.gumtree.com/posting_images/24/23445824__1209738560__1__1-c0a89d392d19e2d06adf7002a104bd4b.__big__.jpg

Nu is de omwikkeling een beetje vies geworden, maar dat zie je toch niet.
Er is ook wat in die kleine gaatjes tussen de polepieces gekomen, met een beetje schudden heb ik het meeste er wel uitgekregen, maar volgens mij heb ik er met een naald ook wax uit gekrabt ofzo...

De vraag is nu: als ie kapot is (is het waarschijnlijk dat ie dat gaat?), wordt het dan gevaarlijk qua kortsluiting ofzo? (Ik heb dus met een naald vrij voorzichtig ín zo'n gaatje gezeten.)

(Typisch een geval van 'bezint eer ge begint, en van fouten leert men :chicken: )

nevyn292
27 augustus 2008, 20:50
er zitten daar geen windingen, dus hij is ook niet kapot. je kan je polepieces er toch ook uitdrukken zonder de windingen te raken?

The Mess
27 augustus 2008, 21:02
er zitten daar geen windingen, dus hij is ook niet kapot. je kan je polepieces er toch ook uitdrukken zonder de windingen te raken?

En als ie wel kapot zou zijn? Zou dat dan gevaarlijk kunnen worden, of kom ik er dan vanzelf wel achter en hoef ik geen angst te hebben voor doodschokken?

nevyn292
27 augustus 2008, 21:07
je hebt in een magneetje geprikt? daar staat geen stroom op;)


MOCHT er dan toch wat kapot zijn op magistrale wijze kan je hoogstens een hele harde brom krijgen, of helemaal geen signaal. dus versterker zacht zetten uit voorzorg, maar dat telt eigenlijk altijd als je gaat modificeren.