PDA

View Full Version : Effectprocessor op een Buizenversterker



Ibanez44
23 februari 2003, 12:05
Ja, het gaat er deze week eindelijk van komen. Ik ga een buizenversterker kopen. Ik twijfel nog tussen de Koch Twintone en de Rivera Fifty Five. Het zal de laatste wel worden.
Heb lang getwijfeld omdat ik met mijn GT6 op m'n Peavey Stereo 212 best een mooi geluid heb. Maar als je eenmaal met een buizenbak aan't werk gaat wil je niets anders.
Hebben jullie die ervaring ook?

Nou even jullie hulp:
Als ik mijn GT6 via send in en out doorlus naar de effectloop zit je altijd met 2 kabels over de grond dus extra kans dat je hierover struikelt. Zijn daarvoor speciale kabels of zie ik iets verkeerd?

Ik heb gezien dat je op de effectloop het volume van de in- en output kunt regelen. Wat is hier nu de beste verhouding?
En hoe kun je dan het beste het master volume van je GT6 afstellen?

Stel dat ik, voor een bredere sound en een mooier stereogeluid, m'n Peavey er bij wil zetten (heeft geen effectloop) hoe lus ik deze dan door?

Als laatste wie heeft ervaring met de GT6 op een buizenversterker?

art|saves
23 februari 2003, 12:23
Sinds een paar maanden heb ik een eindelijk een buizenversterker. Ik had daarvoor ook een transistor met gt-6. De GT-6 hangt nu gewoon in de effectlus van me buizenversterker en dat klinkt gewoon erg goed. Alleen de wah klinkt nu kunt maar dat komt omdat een wah denk ik in de gewone input moet. Daarvoor moet ik nog een extra kabel aanschaffen zodat ik de 4cable methode kan toepassen alleen heeft dat als nadeel dat je echt te veel kabels op de grond hebt.

signsofzodiac
23 februari 2003, 14:07
Je kabels samenbinden met gaffa of electriciteits-tape zodat je een mooie samengebonden kabelboom hebt. Ziet er nog indrukwekkend uit ook :smile:

Nielsje
23 februari 2003, 16:38
jup of overal draadloze zendertjes aanhangen.