PDA

View Full Version : Epiphone Blues Custom



Hendriks
18 juni 2008, 15:03
Ik ben opzoek naar een klein buizencombo voor rond de €500 , in aanmerking komen : Fender Blues junior, Vox AC15 , Marshall JTM (2dehands),etc.
Nu kwam ik de Epiphone Blues Custom ook tegen , 2x12 .
Is dit wat ? Op HC is iedereen nogal enthousiast (maar hier heb je niet zoveel aan)
Ik speel blues en classic rock.

Jim Haagmans
18 juni 2008, 18:36
Hey,

wat voor gitaar heb je? Ik heb eens met een stratje over het ding gespeeld en vond hem toen heel degelijk. Vond wel dat met single coils het clean een beetje naar het blikkerige neigde, maar dit was er redelijk goed uit te draaien en dan werd ie best lekker warm. Denk dat ie het best tot z'n recht komt op het clean kanaal met een goeie booster ervoor voor een warm blues soundje. Misschien een tubescreamertje of als je geld genoeg hebt een fulltone fat boost.

Maar zeker geen slechte amp dus. Ik denk als je er greenbacks in mietert dat ie helemaal lekker wordt.

Wel moet gezegd; blijf in godsnaam van dat drive kanaal af ;)

Hendriks
18 juni 2008, 19:49
Ik heb strats . Wat is er mis met het drive kanaal , teveel van het goede?
Mijn eisen zijn eigenlijk vrij simpel , warm clean , met mogelijkheden voor een lekker blues randje , geen high gain .

euroboy
18 juni 2008, 19:49
Ik zou voor de vox AC 15 gaan!! echt een geweldig bakje!!

Ik zie net je bovenste post zou ik zeker voor een AC 15 gaan.

zeppo
18 juni 2008, 22:16
Ik geloof dat de test in de Gitarist uitermate lovend was. Ik heb er zelf nog niet op kunnen spelen (helaas)

Hendriks
18 juni 2008, 22:43
De specs zijn in ieder geval oke , maar mischien te goed voor €400.
2 emenince speakers , 15 watt klasse A of 30 watt AB.

Jim Haagmans
18 juni 2008, 23:44
Nee hij maakt de specs goed waar, het clean kanaal is gewoon heel goed. Het drive kanaal is niet teveel van het goeie maar mijns inziens veel te schel gevoiced, mist body. In ieder geval weet ik zeker dat je met een pedaaltje over het clean een veel lekkerdere driver krijgt. Bovendien kan je dan één pedaaltje kopen voor een lekker bluesrandje zoals je zegt, en mocht je straks meer willen om ook te kunnen rocken kan je er altijd een distortion bij kopen.

EuroCinema
19 juni 2008, 10:08
Ik heb er een, op mijn Myspace (zie sig) hoor je hem aan het werk. Ik gebruik alleen het cleane kanaal en gebruik voor de solo's een clean boost. Dat klinkt lekkerder dan het drive-kanaal. Heb er vorige week voor het eerst mee opgetreden en dat beviel ook erg goed. Op de 30 watt stand (je kunt schakelen tussen 15 en 30) ruim voldoende headroom voor een gig. Op 15 watt kun je ook bij opnames en thuis een lekker buizenrandje krijgen. Ook de reverb vind ik erg mooi.

Hendriks
19 juni 2008, 11:55
Ik ben bijna om , ik zal hem vanavond proberen.

Jim Haagmans
19 juni 2008, 12:59
Ik ben bijna om , ik zal hem vanavond proberen.

Laat weten wat je ervan vindt!

humbucker
19 juni 2008, 15:26
Vox klinkt trouwens ook erg lekker! Over de Fender kan ik niks je vertellen.
Zet ze alledrie eens langs elkaar en laat je oren het werk doen ;)

grtn

Hendriks
19 juni 2008, 15:34
Ik heb vanmiddag de Epi geprobeerd en dat klink niet verkeerd vooral in klasse A , mooi transparant en warm , met de drive op half krijgt het geluid een mooi randje , deze gaat he vast goed doen met mijn strat met Texas specials. Ik denk dat ik hem na het werk ga halen.

Hendriks
19 juni 2008, 22:28
Nou hij is er , wat is dat ding zwaar!!!!
Maar hij klinkt absoluut niet verkeerd , heb hem alleen nog niet met wat meer volume kunnen proberen (buren) . Morgenavond tijdens de repetitie zal ik hem eens op z'n donder geven.
Ik snap nog steeds niet hoe ze (chinezen) het kunnen maken voor het geld.

Jim Haagmans
19 juni 2008, 23:35
Gefeliciteerd ermee! wat vind je persoonlijk van het drive kanaal?

Hendriks
20 juni 2008, 10:07
Het drive kanaal is inderdaad wat kil en schel , maar ik ga alleen het cleane gebruiken met een TS.

episua
20 juni 2008, 12:51
Gefeliciteerd! Ik heb 'm laatst ook weer eens gehoord en was nog steeds erg onder de indruk. Het was 'vroeger' al een koopje voor 699,- maar 399,- is eigenlijk gewoon een belachelijke prijs voor zo'n goede versterker (clean dan tenminste)!

Hendriks
20 juni 2008, 13:07
Prijs is super , ik nog getwijfeld om een AC 15 te kopen , maar met een prijsverschil van €200 heeft dat twijfelen niet lang geduurd , voor die €200 kan ik er eventueel nog eens wat betere buizen in zetten. Deze heeft ook aardig wat meer power en headroom dan de kleine Vox.

episua
20 juni 2008, 17:36
Deze heeft ook aardig wat meer power en headroom dan de kleine Vox.

Zeker weten! Ik heb ook zo'n ac15 gehad en vond zelf de epiphone beter klinken! Uiteindelijk toch maar de ac30cc gekocht.

Hendriks
20 juni 2008, 19:44
En zo ziet hij eruit.

http://img71.imageshack.us/img71/8163/dscn1721lr2.jpg

x.a.d
20 juni 2008, 20:48
Proficiat!! En goede keuze hoor...Veelzijdiger dan de ac15 en klanktechnisch gewoon goed. Veel plezier er mee !