PDA

View Full Version : Seymour Duncan in tele



Annuh
18 juni 2008, 14:45
hey!
Ik heb een little 59 van seymour duncan (brug element) gekocht om in mn fender tele mex te zetten. Alleen wil ik hem dus combineren samen met het standaard element van fender. Ik las ergens dat je deze elementen gecombineerd op een andere manier moet installeren dan standaard omdat ze niet in fase zijn dan. Heeft iemand enig idee wat ik moet doen? Of kan ik de little 59 gewoon op de standaard manier (als ik het zo mag noemen) installeren en is dat in fase een onzin verhaal?
Alvast bedankt!!:)

HANNESSTINKT
18 juni 2008, 16:39
heb je dat niet eve aan de verkoper in de winkel gevraagd dat was misschien wel zo slim geweest anders moet je nu gewoon naar de winkel gaan en het alsnog navragen;)

Mr.Fingers
18 juni 2008, 17:21
Hannes, houd 'm is dicht jom :insert geënerveerde smiley:

De SD lil 59 heeft 5 draden als ik me niet vergis (zwart, wit, rood, groen & een ijzerdraadje (bare)). Het is de bedoeling om de rode & de witte aan elkaar te solderen, de zwarte aan de schakelaar, en de groene aan de potmetermantel te solderen, tezamen met het ijzerdraadje

http://www.seymourduncan.com/images/support/schematics/tele_1hum_1sing.jpg

Zo dus.

Die "in-uit fase" verhaal, heeft echt zin, als je de witte aan de groene soldeert, en de rode naar de potmetemantel stuurt. Die 4 draden zijn er om uw element te kunnen splitten via een "push-pull"-potmeter, via dit schema:

http://www.seymourduncan.com/images/support/schematics/tele_1hum_1sing_pushpull.jpg

HANNESSTINKT
18 juni 2008, 17:24
Hannes, houd 'm is dicht jom :insert geënerveerde smiley:


gozer rustig het was niet rot bedoelt

RoelTM
18 juni 2008, 17:33
gozer rustig het was niet rot bedoelt
maar zo komt het wel over, en dat is nou net het probleem...

nevyn292
18 juni 2008, 17:45
en bovendien een advies van niks

HANNESSTINKT
18 juni 2008, 18:00
maar zo komt het wel over, en dat is nou net het probleem...

daar was ik echt niet op uit ik wou alleen maar zeggen dat ze het bij de gitaarwinkel vaak wel weten hoe je dat moet doen

Annuh
18 juni 2008, 18:57
oke bedankt!
En ik heb hem niet in de winkel maar via i-net gekocht dus vandaar..ben anders niet op mn hoofd gevallen en had het ook dan wel in de winkel gevraagd;) haha :)

HANNESSTINKT
18 juni 2008, 19:02
oke bedankt!
En ik heb hem niet in de winkel maar via i-net gekocht dus vandaar..ben anders niet op mn hoofd gevallen en had het ook dan wel in de winkel gevraagd;) haha :)

oh ok ik wilde echt nie lullig doen hoor sorry als het zo leek :)

Squier4ever
18 juni 2008, 19:29
daar was ik echt niet op uit ik wou alleen maar zeggen dat ze het bij de gitaarwinkel vaak wel weten hoe je dat moet doen

daar hoef je dus ook niet op te tellen, ken genoeg winkels die er de ballen verstand van hebben.

pueblo
18 juni 2008, 20:49
[QUOTE=jklm278]Edit: verwijderdQUOTE]


boeiend...