PDA

View Full Version : Vox Tonelab LE op Roland cube 60?



J-sus Rulez
18 juni 2008, 12:50
Na de exaams, en na mijn vakantiewerk ga ik dus (waarschijnlijk) de vox tonelab Le kopen. Hoewel ik hem (zeker) nog ga testen. Maar die kans heb ik nog niet. Dus mijn vraag: een vox tonelab Le op een roland Cube 60 klinkt dit goed, met meer dynamiek of klinkt het gewoon steriel?

De bedoeling is gewoon om met al de patches een eigen sound te creeeren, dit wordt waarschijnlijk een warme sound (en niet te extreem) gaat dit met dit apperaat op deze versterker?

J-sus

Jim Haagmans
18 juni 2008, 13:20
Warmer krijg je hem zeker met zo'n tonelab. Dynamischer wordt het er echter niet op.

Als je waarde hecht aan veel effecten/modeling dan is het een goede stap om voor die tonelab te gaan. Heb je liever één goed clean en één goede overdrive dan kan je misschien beter je cube wegdoen en kijken voor een buizenbakkie. Als je je cube verkoopt en je kan nu een tonelab betalen dan zou je je ook een Peavey valveking moeten kunnen veroorloven. Ik zou die mogelijkheid in ieder geval even uitproberen, dat kan sowieso geen kwaad.

Mr.Bluesbreaker
18 juni 2008, 13:36
Over welke amp ik de Tonelab LE ook bespeel, voor mijn gevoel komt het nog steeds het beste tot zijn recht direct in de mengtafel en terug over je monitoring/PA. Zoals Jim al aangeeft, ik zou eerder voor een buizenamp met 2 goede geluiden gaan, en evt. later een of 2 goeie losse effecten zoals delay, wah of wat je dan ook nodig hebt.

Zoek je je geluiden in een doosje wat je altijd bij je wilt hebben zonder amp, dan zou ik wel voor de LE gaan.

J-sus Rulez
19 juni 2008, 11:56
Het probleem is dat ik niet al te veel geld meer wil uitgeven dit jaar...
En pedaaltje komt er sowieso toch bij... ik heb al gedacht aan de valveking... mr ik weet het nog niet.

Maar het feit dat je gewoon per patch een totaal ander geluid aan je liedje (ik ga toch in het begin maar coveren) kan geven vind ik "geweldig"


Btw: en als ik amp koop dan word het peavey valveking of een vox ac30(hoewel deze veel te veel kost..)
Maar een peavy gaat toch veel te hard? het dient om op te treden en voor op de kamer...

mcannegieter
19 juni 2008, 12:18
Mijn ervaring met multieffecten is dat het vooral erg moelijk in te stellen is en je nooit tot het echte geluid van een nummer komt. Ook het switchen tussen een slag en een solo met bijv een wah ging mij altijd slecht af omdat je dan met je voet niet direct op je wahpedaal kon staan. Uiteindelijk ben ik ook voor een buizenversterker gegaan met 2 kanalen waardoor ik een mooie clean heb, een lekkere overdrive en met een pedaaltje een super distortion. Het komt mss niet altijd overeen met het origineel dat ik naspeel, maar het klinkt wel verdomde lekker.
Ik onderstreep wat veel mensen hier zeggen: beter je eigen goede sound met wat minder flexibiliteit dan heeeel veeel 'net niet' maar flexibele sounds

J-sus Rulez
19 juni 2008, 16:29
Ok...,
Dank u voor de raad...

Nu ben ik volop aan het zien voor een buizenversterker...
waarschijnlijk een headje met een harley benton cab eronder... alla 600€fzo?

EDIT: aangezien er geen budgetversterkertopics zijn:

Een epiphone socal50 is dit iets? (jaah ik ga testen)
of zijn er betere alternatieven?