PDA

View Full Version : verschil prijs... whoei echt te veel...



sickpunk
23 februari 2003, 11:59
ik ben gitarist... en dacht "kom laat ik is voor de lol een bass er bij nemen, geen goeie ofzo.. gewoon puur voor de lol, nie duur, wel leuk..." dus tjah, het eerste wat ik dee was ff langs de locale muziek winkel gaan... en vragen wat een squier p-bass(affinity) kost... nouja.. na een lang verhaal, koste die 300(dus ik had al zoiets van.. PARDON???) ik een mail gestuurd naar dirk witte(als ik het goed heb) en die komen voor dezelfde bass met de prijs: 225... das wel ff 75 verschil.. hoes dit te verklaren???

bassopotmus
23 februari 2003, 12:02
kijk eens online wat ze kosten dan schrik je nog meer..!

basswasp
23 februari 2003, 13:41
Lokale muziekwinkels zijn meestal kleine winkels die niet veel instrumenten verkopen en daarom veel winst per instrument moeten maken. Probeer het eens bij een grotere winkel (die meer instrumenten verkoopt en minder winst per instrument hoeft te maken) en zie dat de prijzen daar over het algemeen lager liggen.

Laus
23 februari 2003, 21:24
als ze je kennen bij kleine muziekwinkels kun je op occasions vaak wel goede prijzen maken.

nieuw zijn ze hoe dan ook te duur. alleen klein spul is geen probleem.

basswasp
24 februari 2003, 08:55
Zelfs op snaren willen sommige zaken nog wel te duur zijn hoor... :sad:

dikkie dik
27 februari 2003, 17:13
zo ben ik opzoek naar een epiphone zeg maar, kost nieuw bij mp iets van 475 euro, wilt iemand em tweedehands verkopen voor 550 euro. ja dikke neus. koop ik em liever nieuw.

conclusie: met 2e handse bass/gitaren willen ze je ook wel flink naaien

emielow
27 februari 2003, 19:24
naar welke ephiphone ben je op zoek?

andy
27 februari 2003, 23:34
Kwam die squier bass vanavond tegen voor volgens mij 275,--. Maar ja je krijgt 10 procent korting, is ie dan 250 en krijg je er nog een snoertje of setje snaren gratis bij. ff een beetje handelen met zo"n winkel is het devies. Nooit de nieuwprijs betalen.
Maar de prijzen willen wel wisselen. Hoe meer een winkel inkoopt hoe groter de korting van de groothandel. Bv. 2 ex kopen, 25 procent winstmarge , 20 ex. 40 procent winstmarge , voor de winkel dan.

basswasp
28 februari 2003, 11:32
Op 2003-02-27 17:13, schreef dikkie dik:
ja dikke neus.


Euh... hahaha :wink: