PDA

View Full Version : Hulp gevraagd: Karton van een oude speaker vervangen? (Silvertone, 6 inch)



tubeonly
18 juni 2008, 10:17
Ik ga een projectje beginnen met een oude amp uit een Amp in case van silvertone, model 1448. Ik hoop dat jullie mee kunnen helpen! Doel wordt een mini buizenampje van 3 watt in de deksel van een oefenpedalcase te bouwen, maar daarover later meer.

Mijn eerste vraag: ik heb een oude originele 6 inch silvertone speaker erbij zitten waarvan het karton van de speaker echt totaal verwoest is. Zijn deze dingen nog te herstellen met nieuw karton en is dat betaalbaar? Zijn deze onderdelen in Nederland verkrijgbaar?

De speaker code is
x2902
1056 a534

Ik heb eventueel nog een 8 inch italiaanse speakertje uit 1978 die in een Fender Vibro Champ zat, er zit echter een klein trafootje op de silvertone speaker en ik weet niet of ik die kan gebruiken bij een andere grotere speaker.

Dank voor de hulp!

Thijssie
18 juni 2008, 13:12
Mijn eerste vraag: ik heb een oude originele 6 inch silvertone speaker erbij zitten waarvan het karton van de speaker echt totaal verwoest is. Zijn deze dingen nog te herstellen met nieuw karton en is dat betaalbaar? Zijn deze onderdelen in Nederland verkrijgbaar?

Kun je een foto posten van de conus van die speaker?

tubeonly
18 juni 2008, 19:29
ik zal ze morgen posten. is een standaard 6 inch speaker van silvertone en behalve het karton is volgens mij de rest in orde.

Zo eentje (sorry, alleen het kontje):

http://www.millionyen.com/images_java/instruments/amps/Silvertone1448ampinterior.jpg

Antoon
18 juni 2008, 21:24
Ik heb bij Weber in de VS een 6" speaker laten reconen

http://www.tedweber.com/recone/

pbas
18 juni 2008, 21:46
Hier in Nederland kun je o.a. speakers laten repareren bij:
www.speakerreparatie.nl
www.total-speaker-repair.nl

Succes ermee.

pimmetje
18 juni 2008, 21:49
Dat trafootje hoort gewoon ook op andere speakers te kunnen. Kijk ff of de impedantie op 't speakertje staat (of anders ff doormeten) en als die overeenkomt met je 8"-ertje dan kan je 'm gewoon gebruiken.

Reconen door Weber lijkt me redelijk prijzig door de (huidige) verzendkosten. Als je niet direct met dat speakertje door wilt, zou ik daar nog ff mee wachten.
Veel techs kennen ook wel iemand die kan reconen... dus gewoon 's bij een techneut binnen stappen. En natuurlijk regelmatig googlen op reconing, reconing parts, en reconing kits :D.

harrie-beton
18 juni 2008, 23:47
ik heb ook een speaker daar laten repareren - perfect.

tubeonly
19 juni 2008, 10:16
Ok, ik lees bij Weber prijzen van rond de 55-65 dollar + verzend dus dat zal in euro's ook wel zoiets zijn? Ik denk dat het 6 inch speakertje waarschijnlijk maar +/- 20 euro waard is, dus ik moet kijken of het wel de moeite is. Ik zal straks even bellen naar die twee adressen.

Ik ben er nog niet zeker van, maar denk dat ik er dan misschien beter een ander 8 inch speakertje er in kan hangen, zal ook een stukje beter klinken? Misschien een Jensen P8R? Weber 8a125?

pimmetje
19 juni 2008, 10:36
Als je toch al een 8" speakertje hebt liggen, zou ik eerst die 'ns een tijdje proberen en kijken wat je daarvan vindt.

Het versterkertje ook op wat andere speakers aansluiten om een beetje idee te krijgen wat voor geluid de versterker geeft en welke karakteristieken van het geluid je vooral aan een bepaalde speaker wilt toeschrijven.

Dan kan je een beetje een beeld vormen wat die nieuwe 8"-er moet bieden (en of 't uberhaupt een 8"-er wordt...).