PDA

View Full Version : Europe (Santana) als akoestische gitaarsolo



Harald
17 juni 2008, 20:33
Europe, één van mijn favoriete nummers van Santana. Hier in een solo arrangement op akoestische gitaar. Opgenomen tijdens het concert dat Eltjo Haselhoff, Arnaldo Lopez en ikzelf 15 juni in artcafé Samsam in Apeldoorn hebben gegeven.



Tijdens de solo gebruik ik een Digitech Jamman. Het witte ding dat ik na de solo in mijn mond heb is een Wegen Fatone. Een 5mm dik plectrum. Speelt en klinkt heerlijk voor dit soort solowerk.



http://nl.youtube.com/watch?v=gJpAVi8d_yc

Veel plezier!

Chris Roos
18 juni 2008, 16:21
Hey waarom reageert niemand hier op ik vind het echt wel ok. Tof gespeeld en ook weer een klasse apart. Heb je ook iets waarb ij het geluid beter is. Zo is het niet echt heel goed te beoordelen.

Groet, B

Jedeel
18 juni 2008, 18:44
Hey waarom reageert niemand hier op ik vind het echt wel ok. Tof gespeeld en ook weer een klasse apart. Heb je ook iets waarb ij het geluid beter is. Zo is het niet echt heel goed te beoordelen.

Groet, B
Misschien, Chris, omdat een aantal mensen er reeds afgelopen zaterdag live van hebben genoten tijdens de Acoustische Gitaarnet meeting :-)
Mooie performance Harald!!

Harald
18 juni 2008, 21:50
Hey waarom reageert niemand hier op ik vind het echt wel ok. Tof gespeeld en ook weer een klasse apart. Heb je ook iets waarb ij het geluid beter is. Zo is het niet echt heel goed te beoordelen.

Groet, B

Had eigenlijk mengtafel opnames willen maken, maar dat kwam er weer niet van. Er is een kans dat we de kans krijgen zo'n trio gig in een theater te doen. Dan moeten we gewoon eens echt goede opnames maken. Dit is gewoon met de videocamera. Het klinkt hier (misschien door de plaatsing van de vrij goedkope camera) wat boomerig in de bassen. Weet niet precies hoe het zaalgeluid was, maar dacht dat dat wel ok was.

Noid
18 juni 2008, 23:12
Pfeww ... dit is genieten! Mooi gespeeld, mooie techniek en lekkere feel. Hier wordt ik gewoon stil van.

Jedeel
19 juni 2008, 00:48
Weet niet precies hoe het zaalgeluid was, maar dacht dat dat wel ok was.
Geen zorgen Harald, het zaalgeluid was prima.
Bij dit stuk maar ook bij de trio-events!!

Riky
19 juni 2008, 11:09
Vet man!!! Mooie feel er in!! Lekker geluidje ook!

449
19 juni 2008, 19:21
Heel mooi!
Ik heb verder nog wat andere videos van je beluisterd, klink lekker.
Zappa stukken zijn erg leuk.
Lexicon Jamman speel je daar van te voren opgenomen samples mee af tijdens je solo?

Harald
19 juni 2008, 19:25
Heel mooi!
Ik heb verder nog wat andere videos van je beluisterd, klink lekker.
Zappa stukken zijn erg leuk.
Lexicon Jamman speel je daar van te voren opgenomen samples mee af tijdens je solo?

Thanks iedereen! Je zou idd van tevoren iets in de Jamman kunnen zetten, maar dat gaat me net te ver. Alles wat je hoort is op het podium gespeeld. Je ziet me voordat ik begin te improviseren de jamman aantrappen terwijl ik begeleiding speel. Ik speel wat maten, trap dan nog eens om de Jamman het zojuist opgenomen stukje te laten herhalen. Daar soleer ik dan overheen.

meul
25 juni 2008, 14:42
mooi! inderdaad absoluut stijltechnisch een klasse apart.
wat ik heel fraai vind zijn die flageolets die je speelt rond de 1 minuut

HvV
26 juni 2008, 19:27
Europe, één van mijn favoriete nummers van Santana. Hier in een solo arrangement op akoestische gitaar. Opgenomen tijdens het concert dat Eltjo Haselhoff, Arnaldo Lopez en ikzelf 15 juni in artcafé Samsam in Apeldoorn hebben gegeven.


Was een paar weken geleden nog bezig met een 'elektrische' cover van dit nummer maar die gaat wel even de koelkast in nadat ik dit hoorde. Bah, wat mooi. :sneaky: ;)

Harald
27 juni 2008, 16:55
Bah, wat mooi. :sneaky: ;) :D

Thanks! @Meul, kan me nauwelijks voorstellen dat je het nog niet kent, maar just in case, dat flageolettengebeuren zijn cascading harmonics. (Artificial) Flageoletten afgewisseld met normale noten. Van Lenny Breau via Chet Atkins bij Tommy Emmanuel terechtgekomen. De patroontjes die ik hier gebruik zijn min of meer regelrecht van Tommy geja.. gerecycled ;) Hier is een uitleg en close up van de techniek: http://nl.youtube.com/watch?v=obh1x2z6cOI&feature=related