PDA

View Full Version : The Boss is back



MarkV
17 juni 2008, 20:29
Bruce Springsteen, morgen in de Arena!

Ik heb zelf kaartes en verheug me erop. Ben eigenlijk geen Springsteen fan, maar het lijkt me een leuke en voornamelijk goede muzikale show.

En daarnaast ben ik helemaal gek van Tele's, dus dan moet je wel he!

Wie gaan er nog meer?

Damster
17 juni 2008, 21:49
Ik had graag heen gewild, maar kan helaas niet.
Ben al een paar keer naar Springsteen geweest, en altijd een
fantastische show gezien, met Bruce in de bekende rol van podiumbeest.
Verbaas me er over waar die het op deze leeftijd en na al die jaren
steeds weer vandaan haald.

Ben in de loop der jaren naar aardig wat conceren geweest (Metallica,
Peppers, Kravitz, Live, Pearl Jam, qotsa, Coldplay enz
Maar bij Springsteen is het toch altijd speciaal.

Heel veel plezier, en laat even weten hoe het was!

Javaca
17 juni 2008, 22:01
Sehr cool :cooler:

Luister sinds ongeveer een jaar vrij veel Springsteen.
Vooral de Seeger sessions zijn cool.

Bad Lands is m'n lijflied...

Cheetoria
17 juni 2008, 23:32
Ich bin dabei!:D

gitaarvrouwtje
18 juni 2008, 09:11
te gek.. die man bruist van de energie

heb laatst die dvd gekocht , bruce en de E-streetband in barcelona
echt geweldig

Hellsbellsnl
18 juni 2008, 23:27
Met een beetje mazzel heb je zo een show aan je broek hangen van 2 en een half uur.
Tenminste de laatste keer dat ik hem zag in de kuip (2 jaar geleden geloof ik) was de show behoorlijk lang en super,super goed.

MarkV
18 juni 2008, 23:54
te gek.. die man bruist van de energie


Met een beetje mazzel heb je zo een show aan je broek hangen van 2 en een half uur.

Beide 100% waar! Ben net terug en het concert duurde bijna 2:45. Wat een energie zeg!

Was een erg goed concert, een echt no-nonsense rock & roll concert. Veel nummer, praktisch geen pauze en zeer strak allemaal. Jammer alleen van de slechte akoustiek in de Arena, dat gaf wel veel galm.

Al met al kende ik niet veel nummers, maar dat maakte gelukkig niet veel uit. Het was zeer vermakelijk. Qua gitaarwerk vond ik Nils er een aparte techniek op na houden, zeer aparte manier van hammeren op de snaren met de rechterhand. Bruce en Steven speelde strak en wat snijd zo'n telecaster toch lekker door de mix, zeg!

Zeer geslaagd!

Fuhgawz
19 juni 2008, 11:19
Goddamn, ik had mijn vooroordelen jegens stadionconcerten maar hoe moddervet was het gister!? :D Die Springsteen blijft maar doorgaan! En niet te schraal om tussendoor nog met het publiek bezig te zijn. Hij kreeg bijvoorbeeld een oranje hawaiislinger en deed deze om tijdens een nummer, daarna kreeg hij een gitaar van aluminiumfolie waarop hij deed alsof hij speelde. :P En dan de verzoeknummers de hele tijd op die bordjes! Op een gegeven moment kregen ze een verzoek van een nummer dat ze al superlang niet gespeeld hadden en grotendeels waren vergeten, hebben ze het daar terplekke nog even snel uitgezocht en gewoon gespeeld. SUPER!!
Hoogtepunten: Because the Night, I'm On Fire, Badlands (toen kwam het helemaal los), Born To Run, Dancing in the Dark en dan dat laatste Ierse volksnummer was helemaal top! Een soort ode aan Europeanen die hun bloed, zweet en tranen hebben gegeven om Amerika op te bouwen. Echt iets voor Springsteen. Volgende keer ga ik weer. Echt top!! :D:D:D

Hellsbellsnl
20 juni 2008, 08:50
Volgens mij heb ik wat gemist..............:( :( :(