PDA

View Full Version : Nieuwe buizen AC30



MarkV
17 juni 2008, 20:25
De standaard buizen en dan met name de rectifier (?!), 'schijnen' niet zo best te zijn.
Aangezien er nogal wat voxjes hier op het forum zijn, welke buizen zou jij nemen en waarom?
Welke buizen zijn aan te raden voor meer headroom?
Volgens Vox hoeven de AC30 normaal gesproken niet gebiased te worden, klopt dit?

gothax
18 juni 2008, 16:52
preamp buizen zijn Tung Sol en eindtrap zijn EHX. rectifier buis is een Sovtek, opzich echt prima hoor. je hoeft de AC30 inderdaad niet te biasen, gewoon erin proppen en gaan. maarre... meer headroom? volgens mij doe je dan iets verkeerd :p

MarkV
18 juni 2008, 17:22
preamp buizen zijn Tung Sol en eindtrap zijn EHX. rectifier buis is een Sovtek, opzich echt prima hoor. je hoeft de AC30 inderdaad niet te biasen, gewoon erin proppen en gaan. maarre... meer headroom? volgens mij doe je dan iets verkeerd :p

Dank! Het is een CC1x. Met meer headrom bedoel ik met dezelfde volume instellingen (behalve de Master) minder gain krijgen. Dus het gaat me voornamelijk om pre-amp buizen die minder snel opbreken.

Mitch
18 juni 2008, 18:06
Dan kun je bijvoorbeeld voor een 12AT7 gaan, maakt het net effe cleaner.

Squier4ever
18 juni 2008, 18:22
heb je de warm/hot switch geprobeerd?

MarkV
19 juni 2008, 19:45
heb je de warm/hot switch geprobeerd?
Jazeker, die staat op hot nu.

Heb het allemaal wat beter ingesteld nu en het klinkt al een bak beter. Best wel veel knoppies en switches op zo'n AC CC... :o

Anyway, als ik weer wat meer tid heb zal ik eens wat beter onderzoek doen naar nieuwe buizen. Grootste probleem is dat je eigenlijk nooit echt buizen kan testen, dat is wel jammer. Dus als iemand nog zijn favoriete AC buizen kan doorgeven, graag!

jonesd
19 juni 2008, 20:10
Ik heb onlangs een totale retube laten doen. Alle buizen zijn vervangen door JJ's.

M.i. maakt dit niet zo'n groot verschil uit met de stock-buizen. Het klinkt misschien een klein beetje beter...