PDA

View Full Version : Double Muff --> Artec Power Brick ???



stonerdaf
17 juni 2008, 15:06
Hallo,

heb net een zooi pedalen en een Power Brick aangeschaft.

Voor de delay en de loopstation vormt dit geen probleem om deze aan te sluiten op de Power Brick (allemaal 9V type Boss), maar de Double Muff heeft zo'n mini-jack uitgang.

Iemand enig idee hoe dit op te lossen ?

Misschien interessant om te vermelden dat ik niet over een soldeerbout beschik, ook niet in mijn directe omgeving.

Tubescreamer
17 juni 2008, 16:14
Dan toch maar een EHX Adaptor? Is nie zo duur: http://www.peterverspuy.nl/cgi-bin/x/8184.html

Moet ik ook nog hebben, heb ook een DoubleMuff en Small Stone; maar ben nog niet aan mn board begonnen dus nu gaat alles nog effe op batterijen.
Zit ik trouwens ook aan te denken, om die 1 of 2 pedaaltjes gewoon op batterijen te laten zodra de rest aan de powersupply zit.

B~Rock
17 juni 2008, 16:15
Ik zou zeggen:

- of het benodigde materiaal kopen (inc. soldeerbout) en zelf aan de slag gaan
- naar een elektrozaak of muziekwinkel gaan met de vraag of ze een kabeltje met de juiste stekkers voor je willen maken

Dit alles uiteraard onder het voorbehoud dat het pedaal an sich i.c.m. het blok kan worden gebruikt (9V).

MarkV
17 juni 2008, 16:45
Effe zo'n ding halen van Visual Sound > C 35 3.5mm (1/8") Converter (C35): http://www.visualsound.net/1spot.htm

stonerdaf
17 juni 2008, 20:25
Ik zou zeggen:

- of het benodigde materiaal kopen (inc. soldeerbout) en zelf aan de slag gaan
- naar een elektrozaak of muziekwinkel gaan met de vraag of ze een kabeltje met de juiste stekkers voor je willen maken

Dit alles uiteraard onder het voorbehoud dat het pedaal an sich i.c.m. het blok kan worden gebruikt (9V).


Haha, dat zelf solderen sluit ik al uit, heb dit nog nooit gedaan en ben niet echt handig.

Het pedaaltje is ook 9V dus dat is geen probleem.

Binnenkort es naar de muziekzaak dus.

rocker_71
19 juni 2008, 10:33
Verloopstekkertje is een makkelijke en goedkope oplossing.

pannekoek
19 juni 2008, 10:50
Effe zo'n ding halen van Visual Sound > C 35 3.5mm (1/8") Converter (C35): http://www.visualsound.net/1spot.htm


huh wtf, lees ik nou dat een 1 spot ook dient als multi stroom voor je pedaaltjes????

ik heb 2 dagen geleden zo een 1 spot erbij gekocht voor me metal muff, maar kan ik dan zo een verloop stukje kopen(met 8 andere verloopstukjes eraan voor de andere pedalen???(daisy chain heet dat toch?)

hoef ik dan niet zo een belachelijk duur ding zoals een voodoo lab pedal power te kopen?

rocker_71
19 juni 2008, 11:12
huh wtf, lees ik nou dat een 1 spot ook dient als multi stroom voor je pedaaltjes????

ik heb 2 dagen geleden zo een 1 spot erbij gekocht voor me metal muff, maar kan ik dan zo een verloop stukje kopen(met 8 andere verloopstukjes eraan voor de andere pedalen???(daisy chain heet dat toch?)

hoef ik dan niet zo een belachelijk duur ding zoals een voodoo lab pedal power te kopen?

Klopt helemaal.

De voodoo lab heeft wel apart geisoleerde kanalen enzo, dus is wel wat degelijker dan de 1 spot. Maar de 1 spot is natuurlijk wel een super cheape oplossing en doet het doorgaans prima.

pannekoek
19 juni 2008, 11:24
Klopt helemaal.

De voodoo lab heeft wel apart geisoleerde kanalen enzo, dus is wel wat degelijker dan de 1 spot. Maar de 1 spot is natuurlijk wel een super cheape oplossing en doet het doorgaans prima.

ge-wel-dig, voor een voodoo lab moet ik enkele maanden werken namelijk dus zo een daisy chain is natuurlijk veel prettiger voor mij ^^