PDA

View Full Version : Nieuwe Danelectro Cool Cat Pedalen



LordRiffenstein
17 juni 2008, 13:38
Danelectro komt binnenkort met een nieuwe reeks pedaaltjes. Ze hebben de markt goed gevolgd want behalve true bypass, hebben ze ook een blauwe LED for maximum tone :cooler:

Ik heb enkele pedaaltjes als beta-tester in huis en ben ZEER gecharmeerd van de pedalen. Review van 5 pedalen uit de reeks vind je hier onder. Meer informatie over de pedalen alsook clipjes:

http://www.coolcattone.com/

Review Chorus, Metal en Transparent Overdrive (http://blog.rooockstar.com/?p=56) LET OP, review in Engels.

En't vervolg met de Fuzz en vibe:

De vibe is in eerste instantie een raar beestje vanwege de mix control. Niet iets wat ik op een vibe verwacht of bruikbaar lijkt. Mijn favoriete stand is niet voluit (volledig wet dus) maar zit ergens tussen 50%-75%. De speed en sensitivity zijn prima in te stellen en het resultaat is een heel lekkere vibe. In vergelijking met mijn Mini Deja, is de Danelectro iets brighter van sound en gaat de throb van de vibe wat verder door in't hoog. Ik had hem in mijn GCX dus heb de vertraging bij het schakelen niet gemerkt.

Op naar de fuzz die in een heerlijk oranje kleurtje zit. Zoals de andere od/dist pedalen uit deze reeks heeft de fuzz ook weer behoorlijk wat output. Gain is er eveneens meer dan voldoende en de tone control doet wat hij moet doen. De fuzz klinkt lekker dik, ronder en dikker dan de fuzz uit mijn Cusack ScreamerFuzz. Cleant prima op met de volume control. Doet mij denken aan de Fulltone 69 die ik een tijdje gehad heb, klinkt te gek eigenlijk.

De combinatie fuzz en vibe zorgt voor heerlijke Hendrix/Trower sounds, erg veelzijdig en inspirerend.

peter_heijnen
17 juni 2008, 15:06
Dat ziet er allemaal erg mooi uit, ik ben zeer benieuwd naar die chorus met zijn mix en eq controls, is ie mono of stereo?

En dan, dat pedalboardkoffertje is echt de bom, supermooi!

Hoe groot/klein zijn de pedalen eigenlijk?

stonerdaf
17 juni 2008, 15:14
Heb een tijd geleden die FAB serie gehad (flanger, overdrive, distortion,metal, echo en tremolo dacht ik).

Snotgoedkoop, maar toch zeer tevreden over geweest. Ik had m'n twijfels toen ik ze voor't eerst uit de doosjes haalde en de kleine plastic dingetjes in mijn handen had, maar dat was nergens voor nodig.

Toen terug verkocht voor een multi-effect te kunnen kopen (wat inmiddels ook al weer de deur uit is) en inmiddels al weer spijt van.

LordRiffenstein
17 juni 2008, 16:09
Dat ziet er allemaal erg mooi uit, ik ben zeer benieuwd naar die chorus met zijn mix en eq controls, is ie mono of stereo?

En dan, dat pedalboardkoffertje is echt de bom, supermooi!

Hoe groot/klein zijn de pedalen eigenlijk?

De chorus is mono en de pedaaltjes zijn iets breder dan een standaard Boss-ding maar minder lang en minder hoog.

De Chorus is echt te gek maar helaas wel de "duurste" met z'n 42 euro :sneaky:

peter_heijnen
17 juni 2008, 16:11
De Chorus is echt te gek maar helaas wel de "duurste" met z'n 42 euro :sneaky:
Hmm, zo ga ik wel weer twijfelen.... :)

LordRiffenstein
17 juni 2008, 17:05
Cool Cat prijzen bij Thomann (http://www.thomann.de/be/search_dir.html?sw=cool+cat&x=0&y=0)

Zoals steeds bij Danelectro, leuke prijzen :)

peter_heijnen
17 juni 2008, 17:41
Ik heb de chorus en tremolo besteld, die komen dan mogelijk aan in de week van mijn verjaardag.

Toch best wel een ernstige zaak dat thoman..... :)

Fuhgawz
17 juni 2008, 19:04
Heb een tijd geleden die FAB serie gehad (flanger, overdrive, distortion,metal, echo en tremolo dacht ik).

Snotgoedkoop, maar toch zeer tevreden over geweest. Ik had m'n twijfels toen ik ze voor't eerst uit de doosjes haalde en de kleine plastic dingetjes in mijn handen had, maar dat was nergens voor nodig.

Toen terug verkocht voor een multi-effect te kunnen kopen (wat inmiddels ook al weer de deur uit is) en inmiddels al weer spijt van.

Aaaah, de zoektocht naar de ultieme toooone. Velen zijn deze zoektocht begonnen, niemand heeft hem ooit nog succesvol beeindigd. Welkom bij je nieuwe verslaving.. ;)

Ik vraag me af hoe die Transparant Overdrive zich verhoudt tot de Digitech Bad Monkey op het gebied van cheapo overdrives. Ik vind die extra bas knop op de BM verdomd handig aangezien ik hem gebruik als booster en deze heeft hem ook. Maar deze heeft weer een tone-enhancing blue LED en TB, niet dat die BM echt tone zuigt, maar toch! :listen:
Die Chorus lijkt me overigens ook zeer interessant.

Damn die verslaving.. :P

Mitch
17 juni 2008, 20:33
Ik lees soms te snel, ik dacht dat het een topic was over de CC chorus :D
TB pedalen voor onder de 50E en dan ook nog metalen jacks.... klinkt goed. Leve de SMD zullen we mar zeggen!
Die Transparent Overdrive is dus écht goed? Blijft een moeilijke categorie, ben benieuwd. Dank voor de tip!

LordRiffenstein
18 juni 2008, 07:52
Ik gebruik de TO als booster, tot grote tevredenheid maar hij klinkt als standalone OD best lekker, een waardige rivaal voor de LTD!!

Quickie clip als booster:

Transparent Overdrive (http://www.lordriffenstein.com/sound/Dano_TO.mp3)

Eerst crunch met bridge humbucker, dan Dano erbij. 2de deel is bridge en dan neck single zonder Dano, daarna met Dano. Geeft een lekkere extra duw.

almarvk
18 juni 2008, 08:55
Waarvan is de behuizing gemaakt? Plastic?

Trap je dat niet direct kapot?

akkebaas
18 juni 2008, 08:59
Bedankt voor de reviews! Ik heb ook de oude cool cat chorus, maar die doet het niet meer, ben zeer benieuwd naar de nieuwe. Werkt de nieuwe trouwens wel gewoon op 9 volt?

@almarvk: de oude minipedals en de fab reeks zijn van plastiek, maar deze zouden metaal zijn, had ik begrepen.

stonerdaf
18 juni 2008, 09:58
Waarvan is de behuizing gemaakt? Plastic?

Trap je dat niet direct kapot?

Nee, eigenlijk niet, want het pedaaltje wordt eigenlijk totaal niet belast bij gebruik, de switch staat "vooraan" zodat je't met je tip van je voet bedient.

@ Fughawz: ben me er volledig van bewust dat dit een verslaving is, inmiddels weer een Double Muff en een analoge delay in huis, benieuwd hoe lang die zullen blijven :cooler:

Jimwoud
18 juni 2008, 10:12
Ziet er goed uit. Ben wel benieuwd naar een aantal van die pedalen, en ze kosten echt geen drol. Hoop dat ze nog even zo goedkoop blijven.

Goede review btw!!

Fuhgawz
18 juni 2008, 10:52
Waarvan is de behuizing gemaakt? Plastic?

Trap je dat niet direct kapot?

Dude, er staat met grote letters onder de plaatjes dat ze true bypass, METALEN BEHUIZING en metalen jacks hebben! http://www.coolcattone.com/overdrive.html
En als dat nog niet duidelijk genoeg is staat het ook nog eens in de beschrijving op de thomann site waar eerder naar gelinkt is.

almarvk
18 juni 2008, 10:56
En jij denkt dat ik ga lezen ofzo!? ;)

bloodgulge2
18 juni 2008, 11:28
hmm ik denk dat we true bypass met een korrel zout moeten nemen... :/

LordRiffenstein
18 juni 2008, 11:43
hmm ik denk dat we true bypass met een korrel zout moeten nemen... :/

En waarom dan wel? Heb jij de pedalen al van dichtbij gezien??

Lijkt me een sterk staaltje van "uit de nek lullen"!

Fuhgawz
18 juni 2008, 11:49
En jij denkt dat ik ga lezen ofzo!? ;)

Njah, het is wel zo prettig om een beetje te checken voordat je vragen gaat stellen. Maar ik kan me voorstellen dat jouw methode ook best handig is. ;)


hmm ik denk dat we true bypass met een korrel zout moeten nemen... :/

Waar baseer je dat op? Op de website staat dat er zelfs een 3PDT switch in zit. Waar anders dan voor true bypass zou je zo'n switch er in moeten steken?!

Jim Haagmans
18 juni 2008, 12:34
Prachtige uitzondering op de opvatting dat kwaliteit duur is, die danelectro spulletjes :)

Swan
18 juni 2008, 12:34
op t HarmonyCentral forum zijn de pedalen getest (en zeer goed bevonden) en werd bevestigd dat ze true bypass zijn met een 3PDT

Einzeln
18 juni 2008, 13:06
Yoeri, Is de OD goed genoeg om je OKKO te vervangen? Ik begreep uit je rack draadje dat op je la de diablo en de transparant OD dezelfde plek hebben.

Einzeln
19 juni 2008, 09:13
hmm ik denk dat we true bypass met een korrel zout moeten nemen... :/

Metaal en true bypass

http://img.photobucket.com/albums/v315/bieke2/Dano/IMG_0264.jpg

vinni
20 juni 2008, 22:03
Helemaal nix verkeerd met die constructie toch?

Je ziet nu ook deels hoe ze de prijs zo laag kunnen maken :
Elk effect heeft dezelfde behuizing, hetzelfde PCB board voor de I/O-jacks en 9v, dezelfde switchconstructie.....dan nog laten maken in China....

Ik ben echt reuze benieuwd naar deze pedaaltjes...

Vinni

Hallie
21 juni 2008, 00:37
lijken me leuke pedaaltjes voor die prijs!


alleen jammer dat ze zo Spuug lelijk zijn :sssh:
maar dat is een kwestie van wennen denk ik

Einzeln
21 juni 2008, 09:11
Dan moet je kijken wat Bieke er mee gedaan heeft. Dan worden ze ineens heel grappig.

peter_heijnen
21 juni 2008, 09:23
.....dan nog laten maken in China....
Chinees aan de assemblagelijn tegen westerse opdrachtgever: tlue bypass bij?

Harm
21 juni 2008, 10:25
Chinees aan de assemblagelijn tegen westerse opdrachtgever: true bypass bij?

Hehehe!!!

Harm

hugo123
21 juni 2008, 15:49
Ik denk dat ik de fuzz ga kopen en misschien nog een Metal I of Metal II

Jim Haagmans
21 juni 2008, 16:52
Chinees aan de assemblagelijn tegen westerse opdrachtgever: tlue bypass bij?

Laat ik nou net vandaag een nieuwe hebben, deze is toch echt wel sig-worthy! :D wie oh wie?

dunnoaname
22 juni 2008, 13:22
Dan moet je kijken wat Bieke er mee gedaan heeft. Dan worden ze ineens heel grappig.

Wie is bieke en wat heeft ie er mee gedaan?
IS bieke niet die dude die op HCFX altijd pedalenpics post?

RobertoL
22 juni 2008, 14:35
Ik vind dat die danelectro pedalen er altijd goedkoop uitzien.

Swan
22 juni 2008, 14:39
ze zijn dat ook :p maar vind t wel cool weer es wat anders...

Einzeln
22 juni 2008, 21:05
Wie is bieke en wat heeft ie er mee gedaan?
IS bieke niet die dude die op HCFX altijd pedalenpics post?

Kloppend:

http://img.photobucket.com/albums/v315/bieke2/Dano/IMG_0306.jpg

Einzeln
22 juni 2008, 21:07
http://img.photobucket.com/albums/v315/bieke2/Dano/IMG_0303.jpg

Einzeln
22 juni 2008, 21:07
http://img.photobucket.com/albums/v315/bieke2/Dano/IMG_0200_mask.jpg

jaspie
26 juni 2008, 12:21
ben wel geinteresseerd in de vibe. Ik hoorde alleen dat ie een volume boost had, klopt dit?

Vetzak
29 juni 2008, 16:05
Die Dan-echo, is dat wat? Ik zoek een goeie slapback/rockabillydelay (zit nu met een Line6 Echopark, maar daar wil ik zo hard vanaf dat ik hem de laatste tijd gewoon thuis laat van optredens). Ik zit te twijfelen tussen analoge Boss, Ibanez of Danelectro, maar ik heb van dat laatste merk toch een beetje schrik - het geeft inderdaad zo'n beetje een sesamstraatindruk.

Swan
29 juni 2008, 17:47
ik heb iig de coolcat chorus bij thomann besteld

dunnoaname
29 juni 2008, 20:40
Die Dan-echo, is dat wat? Ik zoek een goeie slapback/rockabillydelay (zit nu met een Line6 Echopark, maar daar wil ik zo hard vanaf dat ik hem de laatste tijd gewoon thuis laat van optredens). Ik zit te twijfelen tussen analoge Boss, Ibanez of Danelectro, maar ik heb van dat laatste merk toch een beetje schrik - het geeft inderdaad zo'n beetje een sesamstraatindruk.

Toevallig vandaag nog in een oude gitarist gelezen dat Ace van Skunk Anansie dit een cool pedaal vind/vond. Beetje tape-delay achtig vond hij.

Swan
29 juni 2008, 20:52
wat is nou eigelijk precies t verschil tussen n chorus en n vibe?

dunnoaname
29 juni 2008, 21:01
Hmm, ;astige vraag eigenlijk. klinkt gewoon anders, chorus is meer een verdubbeling van klank en een vibe wiebelt veel meer. Is meestal een pak sneller ook

peter_heijnen
19 juli 2008, 10:37
Bump.... Ik heb de chorus en tremolo besteld en op de site van thomann stond de zending pedalen "due to arrive 20.7.2008".

De verwachte aankomsttijden zijn inmiddels veranderd, de chorus staat nu op 30 juli, en de tremolo zelfs op 20 augustus.

FrankC
19 juli 2008, 12:29
Voor rond de 250 euro een compleet pedalboard+case. Dat is andere koek.

peter_heijnen
24 juli 2008, 14:34
Filmpje van een of andere beurs: http://www.youtube.com/watch?v=D0TGg2NAGbk&feature=related

Swan
17 augustus 2008, 10:52
ik heb ondertussen de Chorus binnengekregen, wat een vet pedaal! kan een subtiele chorus geven maar ook over de top, gaat veel verder dan een Boss! de equaliser erop is erg handig en hij kan 100% wet voor een vibrato effect...

peter_heijnen
17 augustus 2008, 12:32
Ik heb hem ook, en ook de tremolo. Onhandig op de chorus vind ik de dubbele/gecombineerde pot voor eq en mix.

Chorus is idd erg vet maar van de tremolo weet ik het nog niet.

Swan
17 augustus 2008, 13:24
ja idd die dubbele pot is erg onhandig...maar chorus is voor mij toch wel iets van 1 keer instellen en laten staan, dus heb er niet zoveel last van :)

Jimwoud
17 augustus 2008, 19:03
Ik heb hem ook, en ook de tremolo. Onhandig op de chorus vind ik de dubbele/gecombineerde pot voor eq en mix.

Chorus is idd erg vet maar van de tremolo weet ik het nog niet.
ben benieuwd als je meer weet over die tremelo. Zoek er namelijk nog een.

Heibel
10 februari 2009, 14:06
*bump*

Ik heb 'n tijdje terug de Cool Cat drive gekocht. Ik ben erg tevreden tot nu toe. Dynamisch en een breed frequentiespectrum, niet een boost op één frequentie..Maar goed, ik ben geïnteresseerd in de Cool Cat Fuzz mede door mijn ervaring met de drive. Nu is fuzz territorium redelijk nieuw voor mij. Zijn er hier mensen die de Cool Cat Fuzz hebben en 'm kunnen vergelijken met andere Fuzz pedalen? Dat zou cool zijn ;)

peter_heijnen
10 februari 2009, 14:10
Chorus is idd erg vet maar van de tremolo weet ik het nog niet.
Van de tremolo weet ik het inmiddels ook, niks mis mee.

Yek1
24 februari 2009, 14:01
Hmmm, heel actueel op HC en Gear Page: men verdenkt Danelectro (of het bedrijf waarbij Danelectro ze inkoopt) ervan circuits te hebben gekopieerd.

Iemand heeft de Transparant Overdrive blootgelegd en vergeleken met de Timmy, het blijken dezelfde circuits te zijn. Nu vinden sommigen ook de andere effecten ineens heel erg op bepaalde bestaande boutique fx-types zoals Frantone lijken. Danelectro heeft een eigen onderzoek aangekondigd!

M.a.w., mocht dit waar zijn: meteen die pedaaltjes kopen want het zijn blijkbaar goedkoop gefabriceerde klonen van dure effecten!! :sssh:

M Kactus
24 februari 2009, 14:19
M.a.w., mocht dit waar zijn: meteen die pedaaltjes kopen want het zijn blijkbaar goedkoop gefabriceerde klonen van dure effecten!!

Argh... :(
Heb het er net nog in een ander topic over gehad.

Yek1
24 februari 2009, 14:28
Nah, vooralsnog is nog niets vastgesteld. Was ook meer half-grappig bedoeld.

Anyway, heb wel een fuzz besteld, omdat ie gewoon goed klinkt, TB is en goedkoop.

vinni
24 februari 2009, 15:40
M.a.w., mocht dit waar zijn: meteen die pedaaltjes kopen want het zijn blijkbaar goedkoop gefabriceerde klonen van dure effecten!! :sssh:

Te laat!....:blast:

Die Transparent Overdrive is echt GEWELDIG!!!!!!
Of het nu een Timmy is of niet.....gewoon super!!!

Vinni

Dirk_Hendrik
24 februari 2009, 16:20
A service to whom? The Dano's are sold out because people have learned that they are timmy pedals. My orders have dropped by more than half for this month because of that. And now there are threads here telling people that if they can't find a dano to mod their boss pedal to my specs.
The comments about making people work for the info by logging in crack me up. That was the argument i had for not wanting layouts posted - since the schematics were up at least make the guys do something to learn this stuff instead of just handing it all to them. For some reason though people didn't see it that way when I said it...

Succes met sjorren op goedkope chinese kopiemeuk. Met een beetje mazzel draait de economie dan ook wat langer op een laag pitje.

Dirk_Hendrik
24 februari 2009, 16:22
. Danelectro heeft een eigen onderzoek aangekondigd!

Dit is dus echt volledig ononderbouwd.
Er is iemand die stelt dat hij van Danelectro is en het uit zal zoeken. Of dat ook zo is is niet duidelijk.

vinni
24 februari 2009, 17:35
Succes met sjorren op goedkope chinese kopiemeuk. Met een beetje mazzel draait de economie dan ook wat langer op een laag pitje.

Wat bedoel je hier nou precies mee?......vooral dat laatste.......

Voor mij persoonlijk....
Een Timmy zou ik nooit gekocht hebben. Nee...
Meer van....ik kan'm niet testen en stel dat het nix is.
Het zou niet de eerste keer zijn.
De kosten voor de Dano zijn zo laag dat je niet echt van een risico kunt spreken. Daarnaast ken ik geen OD-pedaal dat niet gekloond is of zelf te bouwen is.

Vinni

Dirk_Hendrik
24 februari 2009, 18:09
Ik val je niet aan Vinni, ik probeer er alléén wel wat perspectief aan te geven. ;)

Analyseer de oorzaken van de huidige crisis en de werking van normale economie.

1) er komt een nieuwe economische grootmacht, China, is al weer op z'n retour maar ok, voor nu effe.
2) grote geldstromen, vnl amerikaanse dollars maar ook euro's, gaan naar China. Men koopt er goedkoop geproduceerde meuk.
3) China investeert die dollars weer. Niet door het kopen van "harde" produkten maar door het te investeren in zaken als obligaties. Er komt dus van al die dollars geen cent terug in de producerende economien die dus steeds minder opleveren.

Combineer dat met steeds zottere hypotheken en je hebt een crisis te pakken. Er is geen cashflow meer. Winst is fijn maar omzet net zo belangrijk. Omdat die er niet meer is is er dus ook geen ruimte voor het doen van innovatie. Gevolg, nog meer crisis en nog dieper.

En waar begon dat ook al weer? O ja, bij het immense gesjor op goedkoper dan goedkope spullen.

En dat de kosten van een Dano zo laag zijn dat je niet van een risico spreekt is verkeerd om denken. Het is een geval van de markt ondemijnen, desnoods door onder kostprijs te verkopen, tot de andere spelers stuk zijn. Wallmart is er in de VS groot mee geworden, evenals Musiciansfriend.

En als de Timmy nou echt duur was... maar dat issie niet. Een timmy is redelijk uniek in z'n soort en zeker geen 1 op 1 kopie van iets anders (soortgelijke concepten, dat wel)

Zelfbouw is geen argument.

Yek1
24 februari 2009, 18:21
Dit is dus echt volledig ononderbouwd.
Er is iemand die stelt dat hij van Danelectro is en het uit zal zoeken. Of dat ook zo is is niet duidelijk.

Tja, er staat wel dat Phil, de HC moderator, heeft uitgezocht of deze persoon inderdaad van Danelectro is en dat heeft bevestigd. Uiteraard is het daarmee nog geen feit.
Ik ben vergeten om zelf Danelectro te bellen voor bevestiging ... :cooler:

jero
24 februari 2009, 18:25
Om de huidige mondiale recessie te wijten aan verlangen naar steeds goedkoper wordende spullen gaat me wel wat ver hoor, dit zou hoogstens moeten resulteren in een nieuwe welvaartsverdeling.

Er is op youtube een filmpje waarin de twee worden vergeleken, en ik vind ze toch echt niet hetzelfde klinken, maar goed, de wens is de vader van de gedachte denk ik dan maar.

Als het waar is, dan wel een nieuwe ontwikkeling, waar vroeger kleine bouwers kopieerden en modificeerden aan massa-productie pedalen, gebeurt nu het omgekeerde: een gehyped boutique pedaal wordt gekloond door een massa-fabrikant.

En die kan het natuurlijk veel goedkoper door schaalvoordelen en kan het zich inderdaad veroorloven om tijdelijk met onvoldoende marge of onder kostprijs te leveren.

Yek1
24 februari 2009, 18:30
Succes met sjorren op goedkope chinese kopiemeuk. Met een beetje mazzel draait de economie dan ook wat langer op een laag pitje.

Heb je zeker een punt, al is het wat overdreven gesteld.

Of het allemaal echte klonen (in de zin van diefstal) zijn, moet nog blijken, ook hier is nog geen sprake van een feit. Danelectro zelf is niet een firma die bekend staat om diefstal, juist niet, ze zijn wel origineel (gitaren, vormgeving).

Verder is de hele business in wezen een grote kopiemarkt. Hoeveel originele effecten hebben we eigenlijk, sinds tientallen jaren toch eigenlijk maar weinig? Toch hebben honderden bedrijven versies van chorussen, tubescreamers, fuzz, etc. die heel vaak rechtstreeks afgeleid zijn van originele ontwerpen. Zelfs door een bedrijf als Fulltone. En daarbij gaat het niet altijd om "legacy" effecten die niet meer gemaakt worden. Dus waar ligt de grens?

vinni
24 februari 2009, 18:39
Ik vind het gewoon een goed pedaal.
De reactie van PaulC is natuurlijk ook voorspelbaar en te begrijpen.

Maar goed....het is natuurlijk een onderwerp waar altijd wel discussies over zullen worden gevoerd. En dat laat ik dan lekker aan TGP over.

Denk trouwens wel dat ik nog wel wat Dano pedaaltjes zal aankopen.

Overigens is er ook nog een Abunai onderweg van Tonefreak.
Kijk....ook niet een pedaal uit de winkel. Maar die kan ik dan lekker testen.

Vinni

Dirk_Hendrik
24 februari 2009, 19:19
Om de huidige mondiale recessie te wijten aan verlangen naar steeds goedkoper wordende spullen gaat me wel wat ver hoor, dit zou hoogstens moeten resulteren in een nieuwe welvaartsverdeling.


Ik schreef iets meer dan alléén bovenstaande quote geloof ik. ;)

Een andere welvaartsdeling? Tijdelijk wel ja, hoewel al twijfelachtig. In zowel China als India heb je idd een nieuwe groep rijken, en een veel grotere groep straatarme mensen waarvoor al die moderne produktiviteit niets gebracht heeft (behalve een vervuilde leefomgeving). Probleem is dat innovativiteit iets heel anders is dan kopiegedrag. Voor effectpedalen mag dat misschien niet extreem het geval zijn maar voor andere produkten waar jaren van ontwikkeling en onderzoek aanzit wel. Dat komt er dus op neer dat technologien wel gekopieerd worden maar niet doorontwikkeld. Eén van de redenen dat die Philips TV duurder was dan die Daicheng met een soortgelijke beeldkwaliteit.

En daarmee is het een feestje op de korte termijn en is de mentaliteit "het zal me aan me reet roesten" heel begrijpelijk maar vraag ik me ook af hoe je daar over zeg een jaar of 10 over denkt?

Los daarvan is het feit dat massaproducenten nu gaan shoppen bij boeteekers een interessant perspectief

alfred
24 februari 2009, 21:32
Heb inmiddels ook een Transparant Overdrive van Danelectro, besteld via Thomann.
Echt een goed pedaal, helaas heb ik (nog) geen Timmy (heb er wel een besteld).

Het voegt vrijwel alleen gain/drive toe aan je gitaargeluid, en met de bas/treble regeling kun je nog wat kleur geven aan je gitaargeluid. Heeft niet heel veel gain, maar wel meer dan bv. de gemiddelde Tubescreamer.
Een vergelijking met de LTD van Barber (een superpedaal naar mijn mening) leert dat de Barber duidelijk meer midden heeft en dat heeft ook zeker zijn charmes !

Of het werkelijk een exacte kloon van de Timmy is weet ik niet, wel vind ik het een goed/bruikbaar pedaal.

Heibel
25 februari 2009, 09:42
Ik zit nu 'n beetje in 'n spagaat...Ik heb zelf de Fuzz en de drive van coolcat en ben met beide erg tevreden. De reden dat ik ze gekocht heb is met name de prijs, specs en sound van deze pedalen. Ik voel me echter niet happy met het feit dat er nu een discussie ontstaat over of het wel of niet plagiaat is. De uitkomst hiervan zullen we af moeten wachten..

Trouwens, waarom zou danelectro goedkope reproducties maken van een boutique-pedaal dat niet zo enorm bekend is (althans, ik heb er nog nooit van gehoord)? Voor de consument is die gelijkenis geen reden om het te kopen, want ze kennen de Timmy toch niet..Behringer kloont gewoon de TS en dat is duidelijk ook het belangrijkste sellingpoint van die pedalen.

Ik ben benieuwd hoe het verder afloopt..Ik denk dat Danelectro met deze pedaaltjes wel de markt op scherp heeft gezet wat betreft prijs/ kwaliteit.

Luke-wannabe
25 februari 2009, 10:27
Moet je eens kijken op The Gear Page. Daar stikt het van de Timmy's en ander boutique spul!

zoon van Piet
25 februari 2009, 11:27
Met de discussie over oorzaken en achtergronden van de economische crisis ga ik me niet bemoeien ( mijn eigen financiële crisis is uitsluitend te wijten aan mezelf..)

maarreh.. ik begrijp niet dat er gediscussieerd wordt over originaliteit, kopiëren en plagiaat..
De pedalenindustrie is vergeven van de kopieerdrang, en dat is altijd al zo geweest. de Ibanez Overdrive OD850 is ene BM, de AF201 een Mutron. En zelfs het ontwerp van de tubescreamer schijnt afgekeken te zijn..
Dat kan misschien een kwalijke zaak zijn, ik denk dat we dat met enige nuance moeten bekijken. Het feit dat Dano alles in China laat produceren is bepaald niet uniek. Dat de Volksrepubliek geen auteursrechten erkent ( en dus geen maatregelen neemt tegen plagiaat) is bij alle betrokken ondernemeres bekend.
Danelectro is een Amerikaans bedrijf, bij mijn weten nog altijd gerund door Steve Ridinger. Die was op zn 13e al effecten aan het bouwen en richtte als tiener Foxx op. de Foxx Tone Machine is een van de vaak gekopieerde/geplagieerde fuzzpedalen ( en terecht, want hij klinkt waan! ). Varierend van boutique ( prescription electronics werd beroemd met de Experience pedal) tot goedkoop chiniees - waarbij opvalt dat zelfs Dano een Tone machine -kloon aanbood.. En Ridinger zichzelf dus plagieerde..

Klonen/plagiëren/kopiëren is een oud gebruik en wijdverbreid.. waar Digitech zij black monkeys geowon mag verkopen, krijgt Danelectro nu de volle laag. Is dat terecht?

EuroCinema
25 februari 2009, 22:52
Het lijkt me ook dat de dure en moeilijk te krijgen Timmy een heel ander publiek aanspreek dan deze dano-lijn. Overigens ben nu ik wel nieuwsgierig naar die OD geworden :sssh:

Luke-wannabe
25 februari 2009, 23:25
Overigens ben nu ik wel nieuwsgierig naar die OD geworden :sssh:
Is het dan niet gewoon een verkapte marketing stunt!?

Squier4ever
20 mei 2009, 16:33
Even een bumpje dan maar, ik vind die Cool Cat vibe verrekte leuk klinken, maar heeft iemand er al eentje live geprobeerd? Zoja wat zijn de ervaringen?

Luke-wannabe
20 mei 2009, 18:34
Watskeburt met die Transparant drive? Ik wilde hem bestellen, lijkt me een lekker pedaal, en gewoon omdat dat ding 30 eu kost, maar ze komen pas in augustus weer ofzo?!

vinni
20 mei 2009, 18:51
De originele TO is door Danelectro van de markt gehaald door dat hele plagiaat gedoe. (clone van de Timmy)

Men heeft TO Versie 2 op de markt gebracht. Deze versie is dus binnenkort beschikbaar.

Vinni

Luke-wannabe
20 mei 2009, 19:09
Fok... Wat is daar anders aan?
Dan zal die versie 1 wel weer duurder worden op de 2dehands markt..

vinni
21 mei 2009, 00:08
http://www.coolcattone.com/distortion2.html

De prijs voor de V1 zal inderdaad wel hoog blijven.

Vinni

Squier4ever
21 mei 2009, 23:58
Maar niemand dus die de Vibe heeft getest?

hugo123
22 mei 2009, 00:21
Ik heb de vibe gehad, lekkere vibe, voegde ook wat modulatie toe op bepaalde settings(in mijn beleving iig). Maar ik kon niet wennen aan de inschakelvertraging, als je op de switch trapte werd het volume alvast een stuk harder, en 10 seconden later ofzo begon hij met viben, dus daarom heb ik hem weggedaan.

Staon
22 mei 2009, 16:21
Wat boeit het nou of een pedaal een clone is of niet.. Het gaat erom wat je ermee doet, kwestie van je eigen geluid eruit halen en niet bitchen over wat erin zit =]

TimmU
22 mei 2009, 17:15
Grappig hoe DH zo tekeer gaat tegen het kopïeren van pedalen terwijl hij dat zelf ook doet(weliswaar met mods , maar toch is de basis een kopie).

RobertoL
22 mei 2009, 17:16
Wat boeit het nou of een pedaal een clone is of niet.. Het gaat erom wat je ermee doet, kwestie van je eigen geluid eruit halen en niet bitchen over wat erin zit =]
Rechten enzo.

Als grolsch zich nou bijv. heineken gaat noemen, wat moet je dan? Het gaat er toch om wat je ermee doet? Als coldplay nou een nummer covert van J. Satriani of van een saaie sixtiesband, wat dan?

Zo zijn er nog veel meer voorbeelden.

M Kactus
22 mei 2009, 23:45
Grappig hoe DH zo tekeer gaat tegen het kopïeren van pedalen terwijl hij dat zelf ook doet(weliswaar met mods , maar toch is de basis een kopie).
Grappig hoe iedereen alles lijkt te weten zonder verder te kijken dan zijn neus lang is.

LordRiffenstein
25 mei 2009, 20:14
Maar niemand dus die de Vibe heeft getest?

Ja ik gebruik de vibe en vind hem prima klinken. Klinkt niet zo vol en diep als mijn andere vibes maar klinkt uitstekend in mijn rack-setup en gaat lekker door de mix. Ik heb hem in een looper dus van de vertraging bij het inschakelen heb ik geen last.

Mr_Moustache
27 mei 2009, 03:33
Dan nu de vraag: Zijn de pedalen ook gewoon te koop in nederland of alleen bij thomann?

Tristan
24 juni 2009, 16:25
Ik had ook nog wat vraagjes over deze pedalen...
De Cool Cat Chorus vond ik altijd erg tof, maar die had 18v nodig, is dat bij deze nieuwe versie ook zo?
Is de sound een beetje gelijk aan de oude en eet 'ie niet zoveel signaal meer in standby modus?

Peter (Heijnen), jij hebt als het goed is toch zowel de Cool Cat Chorus als de Jacques Meistersinger, welke is eigenlijk toffer?
Hoe bevalt die tremolo, doet 'ie ook een lekkere machine gun stotter?

In Nederland heb ik deze pedalen nog niet gezien...

Noctiis
24 juni 2009, 16:51
Volgens mij is de nieuwe Cool Cat Chorus 9v.

peter_heijnen
24 juni 2009, 17:18
Peter (Heijnen), jij hebt als het goed is toch zowel de Cool Cat Chorus als de Jacques Meistersinger, welke is eigenlijk toffer?
Hoe bevalt die tremolo, doet 'ie ook een lekkere machine gun stotter?
De coolcat is 9v en een echte aanrader. Ik denk dat jij de coolcat ook lekkerder gaat vinden, de meistersinger is netter. Daarbij is de coolcat tb en de prijs is ook niet onbelangrijk.

De tremolo vond ikzelf niet echt lekker en ligt al een tijdje ergens onderin een bak, ik weet niet meer of ie lekker stottert. Ik biedt hem aan voor 13,85 euro. :)

Tristan
24 juni 2009, 18:35
Bedankt voor je antwoord en je pm! :)
Begin nu toch wel serieus geinteresseerd te raken in de Chorus...

marter544
24 juni 2009, 18:36
Ik probeer nog tevergeefs de drive en transparant overdrive te vinden, als iemand er eentje vind in een winkel of op marktplaats, ik houd me aanbevolen!

Tristan
24 juni 2009, 18:49
Music Store Koln misschien?
Ik heb ze even gebeld, maar ze konden niet gelijk zeggen of ze de versie 1 of versie 2 van de Transparent Overdrive hadden, als het goed is wordt ik daar nog over teruggebeld...

vinni
24 juni 2009, 18:55
Kan me niet voorstellen dat ze nog een V1 hebben liggen.
Ik heb een V1 en wilde er nog één hebben......helaas pindakaas....


Vinni

vinni
24 juni 2009, 18:57
Ik had ook nog wat vraagjes over deze pedalen...
De Cool Cat Chorus vond ik altijd erg tof, maar die had 18v nodig, is dat bij deze nieuwe versie ook zo?
Is de sound een beetje gelijk aan de oude en eet 'ie niet zoveel signaal meer in standby modus?

Peter (Heijnen), jij hebt als het goed is toch zowel de Cool Cat Chorus als de Jacques Meistersinger, welke is eigenlijk toffer?
Hoe bevalt die tremolo, doet 'ie ook een lekkere machine gun stotter?

In Nederland heb ik deze pedalen nog niet gezien...

Hoi,

Heb de nieuwe CC Chorus en ook de oude.
De oude heeft inderdaad 18V nodig. De nieuwe draait gewoon op 9VDC.
De meistersinger heb ik ook gehad......Die koop ik nog wel een keer weer.

Vinni

up-guitarman
24 juni 2009, 19:13
Ik heb net (van music store) de Vibe aangekregen. Nog niet getest maar ik ben zeer benieuwd !!!

Hallie
24 juni 2009, 22:16
kan iemand vertellen of ze beter klinken dan de andere pedaaltjes van danelectro?
neem als voorbeeld; chicken salad! leek allemaal heel leuk, maar ik vond het heel erg mellow.

Tristan
25 juni 2009, 01:38
Hoi,

Heb de nieuwe CC Chorus en ook de oude.
De oude heeft inderdaad 18V nodig. De nieuwe draait gewoon op 9VDC.
De meistersinger heb ik ook gehad......Die koop ik nog wel een keer weer.

Vinni

Kan je misschien wat meer vertellen over de Danelectro's, verschillen ze veel qua sound en welke vind je beter?

peter_heijnen
25 juni 2009, 08:17
De meistersinger heb ik ook gehad......Die koop ik nog wel een keer weer.
Er staat er een op gitaarmarkt (http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=effapp&md=details&id=108122). ;)

vinni
25 juni 2009, 16:45
Kan je misschien wat meer vertellen over de Danelectro's, verschillen ze veel qua sound en welke vind je beter?

Zal ze volgende week eens naast elkaar leggen.
FF geduld.

Vinni

vinni
25 juni 2009, 16:47
Er staat er een op gitaarmarkt (http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=effapp&md=details&id=108122). ;)

Tja.......deze maand ff niet. Dr is net een Skrydstrup BF2M binnen en nog een Deja-vu delay onderweg.

(of de prijs moet natuurlijk wel heeeel aantrekkelijk zijn! ;))
Vinni

peter_heijnen
25 juni 2009, 17:05
Tja.......deze maand ff niet. Dr is net een Skrydstrup BF2M binnen en nog een Deja-vu delay onderweg.

(of de prijs moet natuurlijk wel heeeel aantrekkelijk zijn! ;))
Vinni
Ach die prijs is volgende maand nog gewoon hetzelfde! :)

Ziet er interessant uit die bf2m, doet ie wat ze op de site beloven?

Edit: wow, ik zie zojuist "490,- inclusief"...

vinni
25 juni 2009, 18:38
Euh ja.......

Het schijnt het baste van het baste te zijn.
Dan heb je ook meteen last van een sky-high prijskaartje.

Vinni

Nitefly7
26 juni 2009, 09:43
Ik probeer nog tevergeefs de drive en transparant overdrive te vinden, als iemand er eentje vind in een winkel of op marktplaats, ik houd me aanbevolen!

op eBay staan er nog een hele hoop... !

de drive is volgens mij nog bij Thomann e.d. te krijgen..

erwin_ve
26 juni 2009, 10:16
Ik probeer nog tevergeefs de drive en transparant overdrive te vinden, als iemand er eentje vind in een winkel of op marktplaats, ik houd me aanbevolen!

Ik zag 3 weken geleden een transparant overdrive liggen bij; www.houseofmusic.nl (http://www.houseofmusic.nl) (niet op hun www, maar wel in de winkel)

vinni
26 juni 2009, 12:22
Ik zag 3 weken geleden een transparant overdrive liggen bij; www.houseofmusic.nl (http://www.houseofmusic.nl) (niet op hun www, maar wel in de winkel)

Yep....datissum.....holluh!
http://www.thehouseofmusic.nl/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=6828&category_id=108&option=com_virtuemart&Itemid=53

Vinni

Nitefly7
28 juni 2009, 16:49
en ik dacht dat ik bij de vrienden van Muzikaza nog het laatste Nederlandse exemplaar heb weten te bemachtigen ;)

was nog een hele tour, ik had met Paypal betaald, maar degene van de online bestellingen had net een dagje vrij: bestelling verwerkt, betaald, maar order nog niet de deur uit..
gelukkig is het een winkel die z'n administratie wel op orde had, dus niet vooraf betalen en dan "oh, in het systeem stond...."

hoe dan ook, ik heb nu de CTO, met alle geinige 'box candy' (kekke stickertjes in Dano '50/'60 stijl..) op m'n boardje liggen..
binnenkort foto's, Trem + CTO + Crybaby

had Dano nou maar een Wah Way Cool Cat ;)
misschien later de Vibe nog erbij, maar voorlopig is het board vol, en ben ik erg content..
nu maar hopen dat m'n Ibanez Artcore/Metheny blijer wordt van de CTO dan van m'n TS9dx....

tot nu toe klinkt de CTO, met m'n Godin in 'jazzy' stand (neck-humbucker, tone-control + vol iets naar beneden) beduidend anders dan de TS9dx, een ander middengebied, en (zo lijkt het) veel meer gain en volumeboost; de 'Turbo' stand van de Tubescreamert komt in de buurt, maar dan vind ik de overall klank van de CTO iets lekkerder..

voor wie 'm kan bemachtigen, of gewoon wacht op de v2: doen! (en niet 'ik zeg doen', wat niet echt mooi Nederlands is, maar gewoon "doen"...)


edit: volume op 14:00, gain op 10:00 treble/bass ietsjes omlaag i.c.m. m'n jazzgitaartje is echt een geweldige drive/boost sound, die ik met de TS9dx niet echt naar voren kon toveren..
ik heb m'n voorlopige grab 'n go (dat zeg ik iedere maand, maar ok) in deze 2 super-cheapy pedaaltjes gevonden; wie had gedacht dat zo'n tevreden-stellende toon zo betaalbaar kan zijn...!

vinni
1 juli 2009, 22:17
Zal ze volgende week eens naast elkaar leggen.
FF geduld.

Vinni

Nou....
Vanavond even met elkaar vergeleken.
Setup : Voodoolab Pedal switcher met in Loop 1 de 18V versie en in Loop2 de nieuwe CC. De Pedal switcher zit in de loop van een Skrydstrup BF2M. Amp is een Egnater TOL100 met een Kool& ELfring 2X12 V30. Gitaar is een PRS Singlecut oude model.

The verdict :
Heel veel ontlopen ze elkaar niet. Wat opvalt is dat de 18V versie een iets schonere snellere dynamiek heeft. Dat heeft denk ik toch te maken met de 18V. De nieuwere versie daarentegen heeft de mix met het originele geluid en de EQ. Mijn voorkeur gaat uit naar de nieuwere versie. De mix met het originele geluid gaf de doorslag. Wat ook wel handig is, is dat je de nieuwe versie gewoon op een 9V uitgang van een powersupply kan aansluiten.

En nee....de 18V gaat niet in de verkoop.

Groet,
Vinni

Tristan
2 juli 2009, 02:34
Okee, thanks, als ze elkaar niet veel ontlopen dan weet ik ongeveer wat het is...

Nellyrocks
2 juli 2009, 08:43
Allemaal heel leuk die nieuwe danelectro pedalen maar ik ben nog steeds op zoek naar die Sitar Swami. Niet meer krijgen.

RobertoL
2 juli 2009, 09:06
Allemaal heel leuk die nieuwe danelectro pedalen maar ik ben nog steeds op zoek naar die Sitar Swami. Niet meer krijgen.
Weet niet of je hier iets aan hebt, maar toch.

http://www.speelonk.nl/

en dan even zoeken op sitar swami.

Ferraririk
2 juli 2009, 09:08
http://cgi.ebay.com/NEW-Danelectro-Cool-Cat-Drive-overdrive-FREE-SHIPPING_W0QQitemZ270415845382QQcmdZViewItemQQptZG uitar_Accessories?hash=item3ef60a5806&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=65%3A15%7C66%3A2%7C39%3A1%7C293%3A1%7C29 4%3A50 ,
is dit de drive die jullie zoeken?

of deze: http://cgi.ebay.com/NEW-Danelectro-Cool-Cat-Transparent-Overdrive-CTO-1_W0QQitemZ270418172086QQcmdZViewItemQQptZGuitar_A ccessories?hash=item3ef62dd8b6&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=65%3A15%7C66%3A2%7C39%3A1%7C293%3A1%7C29 4%3A50 ?

RobertoL
2 juli 2009, 09:11
http://cgi.ebay.com/NEW-Danelectro-Cool-Cat-Drive-overdrive-FREE-SHIPPING_W0QQitemZ270415845382QQcmdZViewItemQQptZG uitar_Accessories?hash=item3ef60a5806&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=65%3A15%7C66%3A2%7C39%3A1%7C293%3A1%7C29 4%3A50 ,
is dit de drive die jullie zoeken?

of deze: http://cgi.ebay.com/NEW-Danelectro-Cool-Cat-Transparent-Overdrive-CTO-1_W0QQitemZ270418172086QQcmdZViewItemQQptZGuitar_A ccessories?hash=item3ef62dd8b6&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=65%3A15%7C66%3A2%7C39%3A1%7C293%3A1%7C29 4%3A50 ?
Volgens mij zoeken ze de Transparent Drive, die is namelijk uit de handel gehaald omdat hij op een duur pedaal leek (qua onderdelen) en ook zo klonk.

j3r03n
2 juli 2009, 09:44
Haha, die opmerking is sig-waardig :seriousf:

Einzeln
2 juli 2009, 10:46
Dat is allemaal al eerder in dit topic gemeld.

marter544
2 juli 2009, 11:53
Yep....datissum.....holluh!
http://www.thehouseofmusic.nl/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=6828&category_id=108&option=com_virtuemart&Itemid=53

Vinni


Zo, gebeld, hebben ze niet meer.. Jammer dan.. Dan maar 200 pleuro neerleggen voor een boutique pedaaltje.

Ferraririk
2 juli 2009, 12:41
Man dit is toch gewoon dezelfde als die van HOM http://cgi.ebay.com/NEW-Danelectro-Cool-Cat-Transparent-Overdrive-CTO-1_W0QQitemZ270418172086QQcmdZViewItemQQptZGuitar_A ccessories?hash=item3ef62dd8b6&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=65%3A15|66%3A2|39%3A1|293%3A1|294%3A50

Tristan
3 juli 2009, 01:47
Hmm, 42 dollar, hoe duur zou zo'n ding dan uiteindelijk ongeveer worden met shipping en tax en in euro's enzo?

Ferraririk
3 juli 2009, 08:09
Tax, niks
Shipping, kan je uitrekenen op ebay

EDIT: Shipping 12 dollar erbij, tenminste, naar mijn huis :P

Nitefly7
4 juli 2009, 22:19
Tax, niks
Shipping, kan je uitrekenen op ebay

EDIT: Shipping 12 dollar erbij, tenminste, naar mijn huis :P

ik zeg: doen..

Tristan
5 juli 2009, 03:53
Ah, shit, 40 euro, wil ik 'm eigenlijk wel kopen maar ik weet niks van Ebay... :(

Ferraririk
5 juli 2009, 11:17
Heb je paypal?

Nitefly7
5 juli 2009, 11:33
Ah, shit, 40 euro, wil ik 'm eigenlijk wel kopen maar ik weet niks van Ebay... :(

eBay is zoals Marktplaats, maar dan makkelijker/bindender..

ik zou aanraden om een Paypal-account aan te maken, vervolgens kun je via 'Buy it now' (of "Nu Kopen") gewoon het pedaal bestellen zoals je ook in een gewone online-winkel zou doen..
heel eenvoudig, ik zou wel even van te voren even een vraag sturen hoeveel verzendkosten naar Nederland zijn, en of ze überhaupt naar Nederland verzenden..

hoe het qua invoerrechten zit, als die er al zijn (denk dat voor een waarde van 40 euro, niet moeilijk gedaan wordt)..

als je moet gaan bieden, dan is het principe gewoon hoogste (maximum)bieder wint de veiling..

skanky
9 juli 2009, 13:55
Zo te zien komt er een nieuwe versie uit van de T. OD.

http://www.danelectro.com/effects_10.html

Tristan
14 juli 2009, 11:58
Ja, klopt...
Ik heb de oude nog weg weten te halen bij De Snaar in Heerenveen, vandaag kwam 'ie binnen, en ik moet zeggen voor die prijs is het echt een koopje...
Leuk pedaaltje, klinkt in ieder geval te gek met mijn Strat, lekkere Hendrix sound op de tussenstandjes en als je de gain en bass helemaal opendraait en de rest halverwege zet krijg je ook zo'n lekkere fuzzy stoner rhythm sound...
Daarnaast kan 'ie ook echt als totale clean boost al of niet met wat extra laag en hoog werken, goed ding! :)
Nu getest op de Trace en met de Strat, ik moet 'm nog testen in combinatie met mijn andere pedalen en de Marshall 2061X...

Tristan
14 juli 2009, 14:00
Nou, nu nog even getest i.c.m. de Big D en de Small Clone...
Het karakter van de Transparent Overdrive verschilt eigenlijk niet zo heel veel van de Big D zoals ik 'm meestal instel, grappig...
De Dano kan wel beduidend minder gain uitsturen en is zodoende wel erg handig voor een lichte crunch, het laag blijft ook wat meer aanwezig lijkt het...
Ook tof dat je het laag nog extra kan boosten, wordt het wat smeriger...
Als boost voor de Big D werkt de Dano als je 'm erachter zet ook wel goed, alhoewel ik dan de volume control wel maximaal moet zetten (de Dano lijkt niet ontiegelijk veel volume on tap te hebben)...
Met de Small Clone werkt 'ie erg goed, ik vind het met name tof als de Small Clone voor de drive zit en de Dano geeft dan significant minder brom dan de Big D, dus nu kan ik de Big D ervoor zetten en de Dano erachter (is ook weer beter met boosten)...
Dan ook nog die lekkere Stonerfuzz setting met de gain en bass maximaal dus al met al is het een mooie aanvulling op mijn board... :)

Lexvandoef
14 juli 2009, 14:05
Klinkt goed Tristan, verdomme... ;)

Trouwens, hoe stel jij je Big D dan meestal in? Ik heb hem op best rare settings staan op het moment (werkt wel goed).

Shaggy
14 juli 2009, 15:39
Klinkt goed Tristan, verdomme... ;)

Trouwens, hoe stel jij je Big D dan meestal in? Ik heb hem op best rare settings staan op het moment (werkt wel goed).


wat is de "beste rare" setting?

Tristan
14 juli 2009, 18:02
Mijn Big D setting:
Gain helemaal links
Tone helemaal rechts
Level zoals Diode Selector op de 3e positie
Bigger zoals Diode Selector op de 4e positie
Clipping Hard
Diode Selector op positie 1 of 4

De Gain en Tone knoppen vind ik eigenlijk niet zo heel goed werken, vaak heeft 'ie met de Gain minimaal al net te veel en de frequentie die je erin draait als je de toneknop naar links draait vind ik niet echt mooi...
Toch werkt 'ie verder wel goed de Big D, een lekkere sound met veel ballen...
Ik ben zelf ook erg benieuwd naar de Full Metal Jacket van Homebrew, op filmpjes klinkt die in ieder geval erg goed...

Shaggy
14 juli 2009, 19:00
Vind je ook dat de Big D snel "te hard" klinkt? Ik kan de level bijna niet opendraaien, het lijkt wel een twin reverb, die snel te hard staat.

Ook de Bigger is zo hard, in your face . bang!! Niet te gebruiken voor mij. Ook als ik van diode switch gaat het behalve anders ook "harder klinken. Klopt dit wel?

Tristan
14 juli 2009, 19:18
Ja, klopt, hij gaat al gauw erg hard, dat 'ie luider wordt in sommige settings op de Diode Selector klopt ook...
Alleen dat volumeprobleem met die bigger switch heb ik niet zo, heb je 'm op hard of soft clipping staan? (met soft clipping is de volumesprong als je de bigger switch intrapt inderdaad wel wat groter)

Lexvandoef
16 juli 2009, 00:22
wat is de "beste rare" setting?

gain op 10.30 uur
tone zo goed als helemaal naar recht
volume onder onder 9.00 uur
bigger op 12 uur
diode standje 4
soft clipping

Dan kan ik het gewone kanaal gebruiken als crunchy tone en met de bigger een vette overdrive toveren. Alleen vind ik hem voor crunchy soms net te veel gain hebben, maar goed, volume knop.
Als ik de tone knop verder naar links draai wordtie net wat te dun vind ik, verder is het echt een superpedaaltje, gaat van boost naar vette high gain, en doet alles ook goed vind ik.

Shaggy
16 juli 2009, 09:52
Heb jij dan geen "last" van die grote volumesprong als je "Bigger" intrapt?

De bigd is idd een erg vette pedaal. Ik zet de gain zelf op 9 uur en krijg een lekkere sound ala Easy Lover Phil Collins. Stapelen met de bb preamp klinkt errug vet, zonder te feedbacken. Het is wel een gevoelig pedaaltje wat noise betreft.

peter_heijnen
16 juli 2009, 10:28
Heb jij dan geen "last" van die grote volumesprong als je "Bigger" intrapt?
Volgens mij is de bigd van Lex mijn oude (van nico overgenomen toch?), ik had juist te weinig extra volume bij bigger. Ik weet echter niet meer welke diodestand ik altijd gebruikte.

Lexvandoef
16 juli 2009, 18:18
Volgens mij is de bigd van Lex mijn oude (van nico overgenomen toch?), ik had juist te weinig extra volume bij bigger. Ik weet echter niet meer welke diodestand ik altijd gebruikte.

Ik heb dan inderdaad jouw oude (ook ex-nico) en heb inderdaad geen last van extra volume, alleen maar extra gain/compressie/ietsiepietsie volume. Komt mij goed uit, want nu kan ik mijn Big D als 2-kanaals OD gebruiken :).

Wist trouwens niet dat dat niet normaal was.

Ohja, en joehoe ik heb een EX_PETER_HEIJNEN pedaaltje!!! :cheerup:

peter_heijnen
16 juli 2009, 18:35
Ohja, en joehoe ik heb een EX_PETER_HEIJNEN pedaaltje!!! :cheerup:
Hey Lex, garantie tot aan de deur he! ;)

Lexvandoef
16 juli 2009, 19:41
Hey Lex, garantie tot aan de deur he! ;)

Ach, ik weet je wel te vinden ;).

Shaggy
17 juli 2009, 06:31
Lex, zet de diode op 1 en soft clipping. Als je dan de "Bigger" intrapt heb je een mega volume verschil.

Ik heb er even mee zitten tweaken en op bijvoorbeeld diode 4 en hard clippen heb ik nauwelijks volume verschil, inderdaad wordt het vetter/meer comressie.

Lexvandoef
17 juli 2009, 17:58
Oh zo ja, dan komt er bij mij ook wel volume bij, meer soloboost achtig dan.

peter_heijnen
18 juli 2009, 11:49
Die diodestanden waarbij je wel veel volumeverschil had, vond ik dan weer minder lekker klinken.

Hallie
19 juli 2009, 14:44
ik heb dit topic een beetje uitlopen pluisen, maar ik kom er niet echt uit.
wat is nou daadwerkelijk het verschil tussen de v1 en de v2?
en waarom wil iedereen de v1? is de v2 't nog wel waard als je een lekkere goedekope drive zoekt?

Shaggy
19 juli 2009, 16:14
Nog even wachten, de v2 is binnenkort te verkrijgen.

Shaggy
23 juli 2009, 14:39
De chorus heb ik in ieder geval net binnen en mijn eerste indruk is gelijk goed.

Ik ben een aardige chorus-fan en voor ballads ed heb ik een dikke ce1 clone en voor ritme dus deze.

Klinkt goed en zoals ik verwachtte, instellingen zijn nuttig alleen de eq/mix knop is vaag. Maar tweaken en dan settelen en dan kom je er nauwelijks meer aan.

Voor 34 euri nb 8), waar kinderarbeid wel niet goed voor is.