PDA

View Full Version : snaarprobleem



woutB
23 februari 2003, 10:32
Ik heb gisteren m'n snaren vervangen maar nou krijg ik de hoge e en B snaar niet meer goed gestemd.
M'n stem computertje zegt dat het goed is maar als ik dan bijvoorbeeld een D akkoord aansla hoor ik dat er iets niet goed is. Als ik dan gaat zitten klooien totdat het wel goed klinkt dan klinkt een ander deuntje weer niet goed. Ik snap er niets meer van. Hellup

bónneke
23 februari 2003, 11:52
Heb je de B: en E: snaar niet verwisselt??

Bladerunner
23 februari 2003, 14:35
Als je net je snaren vervangen hebt zit er nog 'rek' in: Als je daarna wat speelt kan de stemming iets dalen. Dit gaat na een tijdje vanzelf over. Wat je kan doen is zo min mogelijk snaar gebruiken want hoe meer snaar des te meer de kans op ontstemming!!

Ic3gl0vE
23 februari 2003, 14:51
paar keer flink aan je snaren trekken rekt ze wel op
en je moet ze altijd zo netjes mogelijk om de stemmechanieken wikkelen

jansen_p5
28 februari 2003, 14:56
Bedankt!!! Ik had dit probleem dus ook.

woutB
1 maart 2003, 01:12
Kijk dat geeft de burger moed. dat er ook nog andere zijn die met hun handen in het haar zitten.

Tis weer bijna helemaal goed gekomen na een tijdje geklooi.

jansen_p5
1 maart 2003, 14:11
Bij mij is het nu gelukkig ook weg :grin:

Xander
10 maart 2003, 20:59
hoi... ben nieuw hier... ook met gitaren... ben pas sinds oktober 2002 bezig en ik moest vandaag m'n snaren vervangen... en hoppa heb ik hier ook weer iets geleerd...

deesje
11 maart 2003, 14:33
Om de hoeveel tijd moet je eigenlijk je snaren wisselen?
En ik had nog een ander probleempje: de a-snaar loopt langs de e-snaar. Dus die raakt de e-snaar. Je zou kunnen zeggen dat hij er tegenaanzit. Is dit erg, of heeft het invloedt op je andere snaren. Het geluid is verder goed en het stemmen lukt ook gewoon.

7th heaven
16 maart 2003, 19:20
te veel windingen om je stemmechaniek?

moretel
17 maart 2003, 10:35
Normaal verschijnsel is dat, komt door de bouw van de gitaar, je moet dan ook stemmen op de snaren onderling. Maar dan nog blijf je het verschijnsel houden dat je am lekker klinkt en je d weer net niet.

deesje
17 maart 2003, 17:24
het zijn zeker niet teveel windingen, maar het zijn wel de dikste snaren (natuurlijk). Ik heb er nog nooit nieuwe snaren opgedaan en ze zitten er verder dus nog perfect op.

axmaster
17 maart 2003, 22:30
Snaren wissel ik zo vaak als mijn budget het toelaat, maar gecoate snaren hoef ik minder vaak te wisselen. Lees de andere threads maar eens na over snaren. En wat betreft de kwaliteit van de 'string job' op nieuwe gitaren, die is vaak verre van perfekt. Goed snaren wisselen is (net als spelen) een kwestie van vaak doen. Succes.

Eagel
20 maart 2003, 23:30
Het ligt helemaal aan de mate hoeveel ik speel. Maar zodra ik echt klank verlies heb ga ik wisselen, komt bij mij rond de maand/drie weken.