PDA

View Full Version : Een keer wat anders... (Spacy sounds inside)



Riky
17 juni 2008, 01:29
Dag mensen,

Ik heb dit heel lang geleden (maanden) al eens gemaakt, maar nooit hier gepost ofzo.

Bij deze dus:

http://www.speedyshare.com/778516229.html


een van de weinige dingen waar ik echt wel tevreden mee ben. Het berijkt bij mij wel het gewenste effect en ik vind hem niet te langdradig.

Nou.. kom maar op met die meningen:D

M.COM
17 juni 2008, 01:52
Damn, hoe steek je zoiets in elkaar ... ideale tripmuziek :p. Vet!

Riky
17 juni 2008, 01:57
thanks:) voor je positieve reactie:D

Het is eigenlijk heel toevallig en omslachtig gebeurd.

Ik was met magix music maker aan de gang en had wat gitaar sporen opgenomen. Toen klikte ik op iets (perongeluk) en mijn gitaar sporen werden omgetoverd in allemaal vershillende geluid... Ben aan het "schuiven", verkorten gegaan en van alles veranderd.... en dit is het resultaat:)

Heeft redelijk wat tijd gekost... niet super veel, maar dat ik normaal aan recording besteed (maar dat is dat ook wel heel minimaal)

Groeten

Riky
18 juni 2008, 15:55
nog meer mensen iets er over te zeggen:)??


ik reageer op bijna alles in sounds forum dus verwacht wel reacties terug:D

drudoc
18 juni 2008, 16:20
ja heel vet, chille synt's, loopt lekker over inmekaar. ik mis nog wel een soort clue maar dat was misschien wel de bedoelling.

LEKKAH ik houd er wel van

Chris Roos
18 juni 2008, 16:25
Hoi riky. Tja ik zet zoiets hier in mijn studiotje in 2 minuten in elkaar dus echt knap vind ik het niet. Ik weet ook niet met wat voor emotie dit is ontstaan. Wel vind ik het te gek klinken en zou perfect dienen in een spirituele nadenkfilm of iets. Of een natuurfilm met de zon laag en een zwerm sprinkhanen. Jah weet ook niet waarom ik daar op kom hahahwhah lol. Wel mooi het roept bij iedereen weer wat anders op.

Groet, B

Riky
18 juni 2008, 16:46
@drudoc Bedankt man!! vind het tof dat je het cool vind:D!

@Chris Roos Ook bedankt voor je positieve commentaar! Helaas heb ik geen studio dus koste mij nog wel wat knutsel werk:D

thanks!

glennshred
18 juni 2008, 17:00
Hey ricky'tje..

Ik wou gisteren reageren maar ik was weeral met iets anders bezig
heb namelijk pas een systeemherstel gedaan omdat men pc niet goed
meer werkte, gelukkig heb ik alles weer goed gekregen..

man man man.. en al die updates opnieuw :mad:

maar goed toen ik gisteren naar die mp3 luisterde klonk het begin me
erg bekend in de oren, kan alleen niet thuisbrengen waar ik dat nog
heb gehoord, de rest is erg mooi, bijna vooral voor zoiets als in een film..

Ik las ook dat je magic music maker gebruikte, lijkt me wel een interessant
programma, ik heb vroeger magic music studio deluxe gebruikt, is wel
voor recording niet slecht, alleen spijtig dat er zo weinig plugins mee
werkten..

yep was erg interessant dat stukje van je
mp3 staat al van gisteren erop (op men wc'tje euh pc'tje)

groeten glennovitch :listen:

Riky
18 juni 2008, 17:28
Hey Glenn

Toffe reactie man!:D Thanks!

Magix music maker gebruik nu niet meer. gewoon audiacity, want ik neem toch alleen maar ideeen voor de band op:)

Het is wel een leuk programma maar het geld (als je hem zou kopen) niet waard. Makkelijkste om erachter te komen is Magix music maker zelf gebruiken:)

bedankt en groeten,

Ricardo

Maroon
18 juni 2008, 18:00
ansich goede space muziek, maar ik zou er op gegeven moment wel een groove (drumsamples?) in zetten. Dan heb je de perfecte trip-hop/ acid house te pakken. Nu is het nog een beetje 'kaal' naar mijn mening. Maar het begin is er!

Riky
18 juni 2008, 18:10
hey maroon

Ja daar heb ik ook aan zitten denken, maar..

1. Zou niet weten hoe ik die drumsamples moet maken. heb ik geen programma voor.

2. Ben beetje bang dat het de rest van de klanken gaat verstoren... Met name de climax die er inzit komt dan niet meer zo goed uit denk ik...



Bedankt voor je reactie!!

c.hultermans
18 juni 2008, 19:21
Hey Riky, dit klinkt goed joh!! Het kan zo in een film worden gebruikt...

Netjes!!

Grtz,

Conrad

Riky
18 juni 2008, 19:23
Bedankt man:D!!

HvV
18 juni 2008, 21:12
Mooi, ik kan niet anders zeggen. Dit is nu werkelijk de perfecte intro voor een groot concert. Aan het eind verwacht je elk moment een dikke klap op een snare en het gaat beginnen. Weet niet of je het live concert Falling in Between kent van Toto maar dit zou zo maar de plaats in kunnen nemen van de intro van dat concert. Top!

Riky
18 juni 2008, 21:20
nee helaas ken ik niet:(

Maar erg bedankt voor het compliment zeg!!! Tof

EDIT: Ik heb filmpje gekeken op youtube. Vet intro is dat:)!