PDA

View Full Version : amp voor thuis, moet pedaaltjes slikken



matty
16 juni 2008, 23:34
howdi

ik ben op zoek naar een amp voor thuis die absoluut goed met pedalen om moet kunnen aangezien ik wat wil leren werken en experimenteren met pedalen...

mag lampen zijn maar dan absoluut maximum 15 watt, al is dat al te luid denk ik, transistor mag ook, ik ben altijd al redelijk tevreden geweest van de peavey bandit reeks, maar die heeft nogal veel wat en ik wil echt op huiskamer niveau kunnen spelen dus een 40 watt lampen zou nooit tot zijn recht komen...

ik dacht bv aan de blackheart little giant, epi valve jr(maar gehoord dat die niet echt goed met pedalen omkan), fender champion maar dan aansluiten op een cab (is dit mogelijk?)

of een peavey bandit, of een andere degelijke (niet moddeling transistor)
qua stijl speel ik vooral engelse rock of hoe je het moet noemen, kaiser chiefs, the wombats, etc maar ook foo fighters / incubus, ...

Lexvandoef
16 juni 2008, 23:58
Een Fender Blues Junior is wellicht wel fijn voor jouw. 15W buizen, reageert goed op pedaaltjes. Een ac15 zou ook kunnen, maar die is iets kieskeuriger qua pedalen.

Maar beide zijn ze nog wel redelijk hard voor thuis eigenlijk, misschien kan je beter voor een 5 watter kijken.

stonerdaf
17 juni 2008, 08:20
Ik dacht ook in eerste instantie aan die 5W Blackheart bakjes.

Lijken me te gek voor thuis, kosten de wereld niet en vind ze persoonlijk er wel erg cool uitzien.

matty
17 juni 2008, 21:49
jep, ik heb alleen schrik dat ze redelijk tegen de epi valve's aanneigen en dus blijkbaar niet al te vet goed met pedalen omkunnen ?

bart_g
17 juni 2008, 23:10
Wat is je budget?

De fender Blues Junior vond ik bijvoorbeeld erg goed klinken en deze is goed op lager volume te gebruiken. Verder zou je misschien kunnen kijken naar een Orange Tiny Terror met een losse 1*12 (ik weet alleen niet hoe die dingen op pedalen reageren).

Zelf heb ik pas een Matamp Minimat gekocht bij vd Haar. Deze is ideaal voor thuis en heeft net wat meer instelmogelijkheden dan bijvoorbeeld een Valve Junior (mastervolume, boost en toneknop). Ik gebruik hem zelf met een goed overdrive pedaal en dat klinkt echt goed. Ik weet alleen niet hoe hij op andere pedalen reageert.

Ik weet trouwens ook niet of je iets zoekt met een effectloop?

matty
17 juni 2008, 23:12
geen idee van die fx loop
ik had de terror, maar clean is dat toch niet alles he,
ik wil clean kunnen en met een randje, en eventueel nog verder maar dat zou ook kunnen met pedalen uiteraard :)

ik ben een totale noob in effecten, maar ik hou wel van die blinkende doosjes. daarom dat ik een leuk ampje wil dat niet te luid moet staan om gewoon goed te klinken en dan eens een resem pedalen uitproberen...

mijn budget, goh, niet echt een limiet, maar ik zou het voor de amp rond de 300 euri willen houden aangezien ik nog een paar dingen (een el gitaar, een variax 700, een fw geluidskaart) wil kopen

MarkV
18 juni 2008, 08:06
geen idee van die fx loop
ik had de terror, maar clean is dat toch niet alles he,
ik wil clean kunnen en met een randje, en eventueel nog verder maar dat zou ook kunnen met pedalen uiteraard :)

ik ben een totale noob in effecten, maar ik hou wel van die blinkende doosjes. daarom dat ik een leuk ampje wil dat niet te luid moet staan om gewoon goed te klinken en dan eens een resem pedalen uitproberen...

mijn budget, goh, niet echt een limiet, maar ik zou het voor de amp rond de 300 euri willen houden aangezien ik nog een paar dingen (een el gitaar, een variax 700, een fw geluidskaart) wil kopen

De meeste Fender buizen bakken doen het wel aardig met pedalen. Ik zou echter met jouw budget naar een 2de handse Peavey Classic 30 of een Delta Blues kijken. Moeten wel te krijgen zijn voor 300 euro, klinken prima clean en met randje en slikken pedalen ook goed.

bloodgulge2
18 juni 2008, 11:07
ik zou niet met die variax met analoge pedalen gaan knoeien...
ik denk dat je dan beter een analoge neemt

Bernd Veenema
18 juni 2008, 12:54
Ik heb thuis de blackheart en die zal je niet tegenvallen. Hij gaat super met pedalen om. Daar staat hij ook om bekend!

Heibel
18 juni 2008, 13:53
Hey Matty,

Voor thuis (en kleine gigs) probeer eens of je 2e hands aan een Washburn VGA 30 (of 15) kan komen. Deze heeft geen fx- loop, maar reageert erg goed op boost- pedaaltjes en dist/ overdr- pedaaltjes. Volledig transistor, maar reageert behoorlijk dynamisch..Dat hoeft je niet meer dan € 100 te kosten. Deze dingen zijn 'n jaar of 15 geleden heel goed getest in Gitarist en goede kritieken op Harmony Central..

matty
18 juni 2008, 14:20
die variax is een acoustische ;) niet de elektrische

qua elektrische gitaar heb ik nu een london city comet tele
en daar komt binnenkort hopelijk nog eentje bij, al twijfel ik tussen en firebird, duesenberg en gibson dg of epi dot

ik denk dat die peavey veel te luid is voor thuis.
bedankt voor het commentaar over de blackheart, ik moet zeggen dat deze wel mijn voorkeur draagt, maar ik weet niet of ik zomaar iets ga bestellen op het net zonder te testen ...