PDA

View Full Version : Wat is dit voor een Les Paul (echt?)



iWishmaster
16 juni 2008, 23:30
Ik kwam onlangs via via een nogal unieke gibson te koop tegen. De eigenaar zegt datie 'em van zn ouders heeft gekregen voor zijn verjaardag een half jaar geleden. Hij doet 'em weg omdat 'ie te provocerend zou zijn en ik kan 'em vrij goedkoop overnemen (zelf heeftie echter geen idee wat de waarde zou zijn, of wat voor een type het is).

Dingen die mij opvielen:
-Maple (!) neck met zwarte block inlays
-'Les Paul Custom' op de trussrod cover
-Gibson merknaam lijkt me correct op de headstock staan
-Natuurlijk: Aparte paintwork op de body

Ik kan nergens iets terugvinden over een dergelijke gitaar in het gibson arsenaal, maar is het wel een echte les paul? Ik heb de jongen een mail gestuurd en gevraagd om wat meer foto's en eventueel het serienummer ofzo. Voor de prijs die hij vraagt zou ik me bijna schuldig moeten voelen om hem te kopen als het een echte Gibson is! Ookal vind ik de gitaar niet direct mooi, zo'n kans krijg je niet vaak ...

Foto:
http://i254.photobucket.com/albums/hh99/iWishmaster/SL372787-1.jpg

Orpheo
16 juni 2008, 23:34
fake fake fake fake fake.


eerste hint: zie headstock. de split diamond klopt niet. ziet eruit als een plakplaatje,e n dat niet alleen, hij is te klein.

verder:ze hebben (bij mijn weten) nooit zwarte blocks gebruikt op een custom, zelfs niet met maple toets. alleen maar pearl(oid).

verder: headstockshape klopt niet. de zijkanten aan de bovenkanten krullen niet genoeg omhoog.

vraag of de verkoper de halspup er eens uit wil halen, kijken wat je dan ziet. De hals zou trouwens ook 3 delig moeten zijn (wat ze altijd doen met maple necks).

oh, en nog een weggever: te weinig binding :) je moet 3x zwart 4x wit hebben op de top, niet 2x zwart 3x wit. dat is typisch epiphone/china style overigens.

DarknessAwaits
16 juni 2008, 23:36
Zilverkleurige tuners en verder goudkleurige hardware. Wat het ook is, het is niet origineel, zoveel is zeker. Verder ook totaal geen kenner, dus even afwachten wat zij zullen zeggen.

macwilliams
16 juni 2008, 23:36
fake fake fake fake fake.


eerste hint: zie headstock. de split diamond klopt niet. ziet eruit als een plakplaatje,e n dat niet alleen, hij is te klein.

verder:ze hebben (bij mijn weten) nooit zwarte blocks gebruikt op een custom, zelfs niet met maple toets. alleen maar pearl(oid).

verder: headstockshape klopt niet. de zijkanten aan de bovenkanten krullen niet genoeg omhoog.

vraag of de verkoper de halspup er eens uit wil halen, kijken wat je dan ziet. De hals zou trouwens ook 3 delig moeten zijn (wat ze altijd doen met maple necks).

oh, en nog een weggever: te weinig binding :) je moet 3x zwart 4x wit hebben op de top, niet 2x zwart 3x wit. dat is typisch epiphone/china style overigens.

+1

Yanniick
16 juni 2008, 23:39
Is het niet toevallig zo'n GibsUn?

macwilliams
16 juni 2008, 23:39
http://www.musoland.com.cn/pic/digi/0044_sml.jpg

iWishmaster
16 juni 2008, 23:40
fake fake fake fake fake.


eerste hint: zie headstock. de split diamond klopt niet. ziet eruit als een plakplaatje,e n dat niet alleen, hij is te klein.

verder:ze hebben (bij mijn weten) nooit zwarte blocks gebruikt op een custom, zelfs niet met maple toets. alleen maar pearl(oid).

verder: headstockshape klopt niet. de zijkanten aan de bovenkanten krullen niet genoeg omhoog.

vraag of de verkoper de halspup er eens uit wil halen, kijken wat je dan ziet. De hals zou trouwens ook 3 delig moeten zijn (wat ze altijd doen met maple necks).

oh, en nog een weggever: te weinig binding :) je moet 3x zwart 4x wit hebben op de top, niet 2x zwart 3x wit. dat is typisch epiphone/china style overigens.
Ik heb niet het idee datie technisch onderlegt genoeg is om zelf de halspup eruit te halen...

Maar ik verwacht ook dat het een fake is, maar ik heb weinig verstand van Les Pauls. Ben ook geen fan van LP's, deze zou ook puur om door te verkopen zijn (tenzij die onverwachts goed klinkt / speelt). Zou het dan een een epiphone zijn? Of een gibsun oid?

macwilliams
16 juni 2008, 23:42
http://www.musoland.com.cn/pic/digi/0044_more3.jpg

macwilliams
16 juni 2008, 23:42
http://www.musoland.com.cn/pic/digi/0044_more2.jpg

Orpheo
16 juni 2008, 23:42
Ik heb niet het idee datie technisch onderlegt genoeg is om zelf de halspup eruit te halen...

Maar ik verwacht ook dat het een fake is, maar ik heb weinig verstand van Les Pauls. Ben ook geen fan van LP's, deze zou ook puur om door te verkopen zijn (tenzij die onverwachts goed klinkt / speelt). Zou het dan een een epiphone zijn? Of een gibsun oid?

technisch onderlegt, kom op. zelfs m'n half blinde opoe kan dat. 4 schroefjes loshalen kan toch iedere poliopatient?

iWishmaster
16 juni 2008, 23:43
http://www.musoland.com.cn/pic/digi/0044_sml.jpg
Ah kijk, dat is het antwoord op al mijn vragen.

Even te verheldering, hij vroeg er (ongeveer) 400 euro voor ... Was natuurlijk ook te mooi om waar te zijn.

macwilliams
16 juni 2008, 23:43
http://www.musoland.com.cn/pic/digi/0044_more1.jpg

macwilliams
16 juni 2008, 23:44
Ah kijk, dat is het antwoord op al mijn vragen.

Even te verheldering, hij vroeg er (ongeveer) 400 euro voor ...


Tjah, €150 istie dik betaald.
Waar staat deze te koop dan?
Marktplaats?

iWishmaster
16 juni 2008, 23:47
Tjah, €150 istie dik betaald.
Waar staat deze te koop dan?
Marktplaats?
Nee, ik kreeg via via te horen dat een vriend van een vriend (enzovoorts) een gibson te koop had, ik heb toen mijn mailadres gegeven en gevraagd ofie een fotootje en info wilde sturen, dat was ook de aanleiding voor deze post.

Ik was bijna genijgt om 'em te gaan testen, maar dat lijkt me niet meer nodig.
Bedankt voor jullie hulp iig!

RobertoL
17 juni 2008, 08:58
hij ziet er wel errug nep uit. Een Epi komt volgens mij nog veel dichter in de buurt

HANNESSTINKT
17 juni 2008, 09:10
Nep! Die gozer probeert je gewoon te naaien. Hoe kan dat ding nou provocerend zijn.

Demonturtle
17 juni 2008, 13:00
provocerend lelijk alleszins wel

HANNESSTINKT
17 juni 2008, 13:16
provocerend lelijk alleszins wel

Dat wel ja

macwilliams
17 juni 2008, 18:05
Kopen voor een tientje en matzwart spuiten/rollen. Altijd mooi :)