PDA

View Full Version : Preamp Tubes buizen



llahsraM
16 juni 2008, 22:21
Wat zijn goeie preamp tubes / voorbuizen voor de JTM45?
Is de Ei 12AX7 / ECC83 NOS een goeie buis in de V1?

http://www.tonefactory.nl/shop2/product_info.php?cPath=1_2_13&products_id=1055

sjaak1990
16 juni 2008, 23:39
Ik had zelf ook zon topic gestart en heb daar erg nuttige reacties op gehad. http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=108674
Mijn versterker blaast de buizen helaas op alleen de standaard niet geen id waarom, maar dat terzijde.
De tung sol's vind ik heel mooi klinken. Ei heb ik geen ervaring mee. EH ken ik nu ook, helder ook mooi, JJ donker. Ik vind zelf bij mijn versterker een JJ als v1 het mooiste, EH te helder JJ te donker.

llahsraM
16 juni 2008, 23:51
Ik had zelf ook zon topic gestart en heb daar erg nuttige reacties op gehad. http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=108674
Mijn versterker blaast de buizen helaas op alleen de standaard niet geen id waarom, maar dat terzijde.
De tung sol's vind ik heel mooi klinken. Ei heb ik geen ervaring mee. EH ken ik nu ook, helder ook mooi, JJ donker. Ik vind zelf bij mijn versterker een JJ als v1 het mooiste, EH te helder JJ te donker.

Wat voor versterker heb je dan? Ben benieuwd hoe die NOS Ei buizen klinken. Iemand hier ervaring mee in een JTM45?

-Heineken-
17 juni 2008, 03:30
Zijn dat nou échte NOS (new old stock) buizen? (Ik dacht altijd dat EI een nieuwere fabriek was, die voor goedkoper mindere kwaliteit buizen maakten.) Of is dat nou zo'n reissue iets, zoals die Groove tubes "Mullard" buizen en die "Tung-Sol reissues".

jerome
17 juni 2008, 07:46
Volgens mij zijn EI geen echte NOS buizen.
Die fabriek is dacht ik een paar jaar geleden failliet gegaan en dit zal wel uit een oude voorraad komen.
Ik heb begrepen dat het wel lekker klinkende buizen zijn maar ik heb er zelf geen ervaring mee.
Tung sol zijn voor mij dé pre-amp buizen.
Ik vind ze stukken beter dan JJ en EH
Maar het blijft persoonlijke smaak en het kan bij een ander type amp anders uitpakken.

sjaak1990
17 juni 2008, 16:42
Wat voor versterker heb je dan? Ben benieuwd hoe die NOS Ei buizen klinken. Iemand hier ervaring mee in een JTM45?
Ik heb een jcm 2000 dsl 50 zoals in dat topic te lezen is, Jerome heeft gelijk over de tuns sol's. Prachtige klank gewoon. Voor clean ook echt mooier dan een JJ, ik vindt alleen een JJ in slot 2 voor de gain mooier klinken bij mijn versterker, door het heldere overdrive kanaal. De JJ geeft er een wat donkerder randje aan wat ik mooi vindt. Verder tung sol is gewoon mooi gebalanceerd en heeft veel diepte en muzikaliteit in de klank.

llahsraM
17 juni 2008, 18:52
Oké.. ik heb even een Tung Sol buisje besteld. Even uitproberen hoe die klinkt. Ik heb ook nog een JAN-Philips 5751 liggen. Is deze misschien iets voor de v2 positie? of als phase inverter(v3)?

llahsraM
17 juni 2008, 19:51
Deze buizen heb ik liggen:

1x JAN GE/ Philips 5751 (52 triodes) NOS
1x JAN Philips 12AT7WC (80 triodes) NOS
3x JJ ECC83s
1x Tung Sol ECC83 (morgen binnen)

Het is voor in mijn JTM45.