PDA

View Full Version : Waar body en neck vandaan?



Nino1110
16 juni 2008, 21:12
Ik wil dus graag een Stratocaster in elkaar zetten..
Alleen nu heb ik een ( paar ) vraagjes:

Waar haal ik een body en neck vandaan voor een redelijke prijs?
Ik kan namelijk door de bomen het bos niet meer zien!
En,wat is goed hout voor een stratje? ( Body & neck ).

Alvast bedankt!

nevyn292
16 juni 2008, 21:16
in principe is alles goed. hals alleen wel van esdoorn en rosewood of esdoorn fretboard (iets anders zal je toch niet zo snel tegenkomen). voor de body mag alles, maar een 'echte houtsoort' als elzen of essen is voor een strat wel aan te raden. die van mij bijvoorbeeld is van linde en daar valt echt NIETS op aan te merken, ik vind het heerlijk

ik heb mijn spullen van marktplaats af voor een redelijke prijs, maar daar moet je maar net geluk mee hebben

Malle Eppie
16 juni 2008, 21:16
Ik zou The String in Amsterdam proberen. Hoorde dat ze daar regelmatig Allparts nekken en bodies voor weining hebben liggen.

no 1 hops
16 juni 2008, 21:21
kijk eens hier bij de koopjeshoek
http://www.guitarsupplies.nl/

verder kun je ook rechtstreeks 'eden' onderdelen kopen maar dan moet je wel een week of 2 / 3 geduld hebben

heb er zelf wat halsjes weg en moet zeggen dat ze mij wel bevallen
waarom dan niet bij guitarsupplies?
wilde perce linkshandige hebben voor een reversed headstock model

davidhetfield
20 juni 2008, 00:01
Hey,

Ik ga zelf ook een strat bouwen deze zomer. Ik ga absoluut mijn body en neck bestellen op warmoth.com, aangezien op die website heel veel uitleg staat (ik heb me uitgebreid georienteerd), je ALLES naar je wensen kunt doorgeven en zij dat dan zo maken, en ze echt niet duur zijn. Ook erg veel goede berichten gelezen over dit bedrijf dus ik vertrouw er blind op.
Ik bedoel... een hollow body LP of strat, vind je normaal echt alleen in de top-range modellen, hier voor een paar dollars meer. Ohja, met deze dollarkoers is het natuurlijk helemaal aantrekkelijk voor ons...
Ik zeg niet dat je nu voor 400 euro een gitaar hebt (ja het hout), maar ik plan wel voor 800-900 euro een strat te hebben, geheel naar mijn wensen en van materiaalkwaliteit die de strijd met american deluxe makkelijk aankan.

Man ik kan niet wachten!

no 1 hops
20 juni 2008, 08:14
hou er wel rekening mee dat je evt import en btw moet betalen hier in nederland.
meen dat ze hier op het forum iets hadden van 35% extra