PDA

View Full Version : Sorry, nog eentje...



SGbanez
16 juni 2008, 20:38
Alweer een advies-voor-een-nieuwe-versterker-topic.

Een beetje vervelend, ik weet het, er zijn er al zoveel. Ik heb even met de zoekfunctie gekeken, maar dat wil niet zo lukken. Je zie door de bomen het bos niet meer.

Wat ik dus zoek in een versterker is het Marshall geluid(daarom dacht ik er ook aan om een marshall te kopen :)
Ik heb nu een vox AD15. Opzich leuk om mee te oefenen. Verassend genoeg issie ook nog luid genoeg om mee op te treden in m'n schoolaula. Ik wil alleen toch iets dat wat een steviger geluid geeft. Mijn stijl is zo'n beetje classic rock. Denk aan AC/DC, Led Zepp, Aerosmith en Guns N' Roses. (van welke naar mijn weten bijna alle gitaristen Marshalls gebruiken) Maar ook wat modernere rock, zoals de Foo Fighters. Wat punk en jaren 80 metal wil ook nog wel eens uit mij voortvloeien =p. Nu ik dit opschrijf besef ik dat ik dus eigenlijk alles uit één versterker wil krijgen...

Maargoed, aangezien er zoveel verschillende buizenamps zijn - en ik heb al een hoop op internet zitten surfen, maar werd er niet echt wijzer van - , gaarne uw advies.

Mijn budget ligt zo'n beetje rond de 500 Euro en ik speel op een Gibson SG special.

Bij voorbaat dank.

yhcmarc
16 juni 2008, 21:02
Klinkt als een oude 1 kanaals marshall, alleen die zijn wat duurder dus ik zou nog even doorsparen als ik jou was.

RedBuell
16 juni 2008, 21:04
Marshall combotje of top.........








check mijn sig. ;)

Rude Perception
16 juni 2008, 21:05
Mooi budget, en Marshall is een hele goede keuze. Als je vooral thuis speelt zou ik een mij pm'etje sturen, oude Marshallbakken gaan te hard voor thuis naar mijn mening.

Mijn DSL401 is dus in nieuwstaat he (eigenlijk issie nu zelfs wat beter dan nieuw).

TimmU
16 juni 2008, 21:07
"nee hoor , ik spam nooit" sprak hij vanmiddag.

Ik heb ook nog een leuke amp te koop staan.

SGbanez
16 juni 2008, 22:13
Een oude marshall? Hoe oud bedoel je? En hoeveel kost zoiets?

Lexvandoef
16 juni 2008, 23:59
hehe, dit topic verzand in het 'ik heb een dsl401 te koop' topic :satisfie:

TimmU
17 juni 2008, 00:08
hehe, dit topic verzand in het 'ik heb een dsl401 te koop' topic :satisfie:
Bijna elk topic momenteel , gaaf is dat ( alhoewel ik ook zelf niets mag zeggen...)

Lexvandoef
17 juni 2008, 00:16
Bijna elk topic momenteel , gaaf is dat ( alhoewel ik ook zelf niets mag zeggen...)

Haha, ja viel me ook al op ja. En jij ook met je Peavey's :seriousf:

Nog een Sorrento kopen trouwens? :satisfie:

Jim Haagmans
17 juni 2008, 01:08
Om even de uitzondering op de spammers te belichamen; ga lekker in een winkeltje testen wat je het beste ligt. Wie weet vind je je geluid wel in iets heel anders dan een marshall :)

Lexvandoef
17 juni 2008, 01:32
Om even de uitzondering op de spammers te belichamen; ga lekker in een winkeltje testen wat je het beste ligt. Wie weet vind je je geluid wel in iets heel anders dan een marshall :)

Pssst! Jij hebt ook een dsl401 te spam, doe nou mee :satisfie:

hendrix_appendix
17 juni 2008, 02:43
Ik zou dus nooit een DSL 401 kopen, blijkbaar zijn ze zo kut dat ze meteen weer in de verkoop moeten. :D

Rude Perception
17 juni 2008, 03:08
Ik zou dus nooit een DSL 401 kopen, blijkbaar zijn ze zo kut dat ze meteen weer in de verkoop moeten. :D

Of na 2 jaar....

yhcmarc
17 juni 2008, 09:48
Een oude marshall? Hoe oud bedoel je? En hoeveel kost zoiets?

Met oud bedoel ik 20 tot 30 jaar of ouder .. afhankelijk van het model, maar een 1 kanaals top, (2203/1959/1987 etc) kun je rond de 800 al krijgen, complete sets (top + cabinet) vanaf +- 1200 ...

peter_heijnen
17 juni 2008, 10:35
Instant rock 500 euro.

http://link.marktplaats.nl/172237996

Jim Haagmans
17 juni 2008, 12:35
Instant rock 500 euro.

http://link.marktplaats.nl/172237996

Aan de biedingen op dat ding te zien kunnen we binnenkort de eerste hardrockplaat van Frans Bauer verwachten :D

peter_heijnen
17 juni 2008, 12:38
Goede zaak voor alle tros kijkers!

SGbanez
17 juni 2008, 20:31
heb je fucking even voor mij lalala lalalala, :jam:

Beeld het je even in: Frans Bauer die een powerslide doet... (Ik zit nu serieus te grinniken)

Maar ik zal idd wel even wat gaan testen binnenkort bij Feedback ofzo.
Ik wil inderdaad wel instant Rocken ja =p Maar ik hoorde laatst bij Maxguitar dat de Huges & Kettners het Marshall geluid zo'n beetje nabootsen? Een vox AC30 is voor mij trouwens ook wel een optie denk ik, maar dat is wel meteen bijna 1000 euries... Ik wil trouwens ook wel een beetje clean kunnen spelen.

Ik zie al dat ik geen DSL401 moet nemen, hehe

kenx
17 juni 2008, 21:16
sorry, ffe of-topic: is deze versterker goe als oefenruimte versterker voor een all-round gitarist (geen metal!).

Line 6 Flextone III plus XL

grtz

Rude Perception
18 juni 2008, 09:20
Instant rock 500 euro.

http://link.marktplaats.nl/172237996 (http://link.marktplaats.nl/172237996)


Ik hoop dat ik nog objectief overkom, maar deze raad ik je niet aan voor thuis. Ik heb hem maar 1x thuis aan durven zetten (ja, deze versterker heb ik ook) en toen heb ik hem naar het oefenhok verplaatst. Dit ding gaat veel te hard en kan echt niet zacht.

SGbanez
18 juni 2008, 21:12
Mkay, en dat geldt waarschijnlijk voor de meeste buizenamps he?

TimmU
18 juni 2008, 23:46
Ik hoop dat ik nog objectief overkom, maar deze raad ik je niet aan voor thuis. Ik heb hem maar 1x thuis aan durven zetten (ja, deze versterker heb ik ook) en toen heb ik hem naar het oefenhok verplaatst. Dit ding gaat veel te hard en kan echt niet zacht.

Watje!

Gast, koop deze ook , kun je stereo spelen!