PDA

View Full Version : Weeral een nieuw ik zoek een amp topic



rock 'n roll
16 juni 2008, 19:59
Ik zal mijn best doen om een goed topic te openen. Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar toch niet echt exact dezelfde situatie tegengekomen. Ik ga ze wel testen maar aangezien er niet veel winkels in de buurt zijn weet ik graag wat ik zou moeten testen.

- €0-500
- stijl: zo veelzijdig mogelijk, clean liefst zo clean mogelijk maar toch met leuke scheur, desnoods met pedaaltje ervoor ofzo (mee in het budget).
- luid slaapkamervolume, moet zacht genoeg gaan als iedereen thuis is maar de dichtste buren wonen 100meter verderop dus mag ook wel eens vrij hard gaan :D.
- Liefst combotje, tenzij het echt de moeite is.
- gitaar: strat copy HSS

Ik had in gedachten om eens te gaan testen in de vakantie:
- VOX AD50VT
- Roland cube 30/60
- hughes & kettner blue edition 30/60 (DFX)
- Blackheart? Hoewel ik niet zou weten waar die te testen.
- peavey valveking


Verder lees je ook bij veel amps dat er een buis in de voorversterker zit, hier zijn de meningen op internet nogal over verdeeld. De één zegt dat het wel wat doet, de ander zegt gewoon een transistor met buisje als marketingtruck.
Ik geraak er niet meer aan uit.

Liefst ook nieuw aangezien ik nog geen rijbewijs heb en dat dus nogal moeilijk kan zijn.

Rormo
16 juni 2008, 20:04
Voor 500 euro kun je ook een 2e hands buizen versterkertje kopen. Die zullen heel wat beter zijn dan de dingen die jij nu noemt (waar overigens niets mis mee is hoor).

RoelTM
16 juni 2008, 20:16
is een goedkope buizen dan ook beter dan een dure niet-buizen???
(DWZ: de goedkopere buizen versterker, of die beter is/klinkt dan de beste niet-buizen)

Steven Otto
16 juni 2008, 20:16
Probeer ook eens de Peavy Valveking, mooi voor jouw budget.
Je moet wel een metal pedaal kopen als je echt High-Gain wilt spelen, maar met een tubescreamer o.i.d kan het ook.

Steven Otto
16 juni 2008, 20:18
is een goedkope buizen dan ook beter dan een dure niet-buizen???
(DWZ: de goedkopere buizen versterker, of die beter is/klinkt dan de beste niet-buizen)
Hier zijn menig discussies over geweest. ik denk dat je dat gewoon voor jezelf moet bepalen.Zelf uitproberen dus!

rock 'n roll
16 juni 2008, 20:26
peavey valveking ana het lijstje toegevoegd. De valveking 112 heeft 50Watt is dit te doen voor slaapkamervolume als iedereen thuis is?

En hoe zit het met de buizen in de voorversterkers? Wat zijn daar de meningen over

allochthomas
16 juni 2008, 20:31
ligt er hoe tolerant je ouders en buren zijn, want 50 watt aan buizen gaat behoorlijk hard.

rock 'n roll
16 juni 2008, 20:36
de mama is niet zo tolerant, de buren wonen 100 meter verder dus dan zou ik echt al heel hard moeten spelen denk ik.

allochthomas
16 juni 2008, 20:40
zit het beetje met het zelfde. zelf heb ik de 100 watt head en als mijn ouders thuis zijn moet hij behoorlijk zacht staan, maar als ze het huis uit gaan gaat de volume knop omhoog. mijn buren wonen ong. 5 meter van ons vandaan, heb ze nog nooit horen klagen, zelfs niet toen ik het volume op 8 had :D

maja die valveking is een prima versterker, ook erg veelzijdig.

rock 'n roll
16 juni 2008, 20:43
De peavey is dus nogal riskant. Nog andere suggesties?

Steven Otto
16 juni 2008, 21:06
Is het niet zo dat je de peavey valveking op A simm class kan zetten ofzo?
Toen ik de valveking uitprobeerde vond ik hem op bruikbaar geluidsniveau niet zo heel erg hard hoor. moet best lukken thuis!

Rormo
16 juni 2008, 21:08
Die 50W valveking kan prima. Hij kan ook wel zacht. Alleen hij komt pas echt tot z'n recht als je hem harder zet. Ik vind mijn 50W buizen amp op laag volume nog altijd beter dan een transistor amp op laag volume. Het is maar wat je prefereert... Testen dus!



zelfs niet toen ik het volume op 8 had

WTF?! Dat volume is bij mij nooit boven de 4 uitgekomen. Als ik hem harder zet blaas ik echt m'n oren op. Hoe krijg je dat ding op 8???

allochthomas
16 juni 2008, 22:38
WTF?! Dat volume is bij mij nooit boven de 4 uitgekomen. Als ik hem harder zet blaas ik echt m'n oren op. Hoe krijg je dat ding op 8??? :seriousf: had hem niet zo lang zo hard aan staan hoor, wou gewoon effe kijken hoe hard hij nou eigenlijk kan gaan

rock 'n roll
17 juni 2008, 19:46
Oké ik heb een muziekwinkel gevonden waar ik met de bus wel kan geraken die peavey verkoopt dus die staat defenitief op het lijstje.

Maar ik vraag me nog altijd af wat de meningen hier zijn over versterkers met een buis in de voorversterker en transistor eindtrap.

kenx
17 juni 2008, 19:50
yuu, dus eventjes een off-topic vraagje. ik zoek een goede repetitieruimteversterker voor een all-roundgitarist (geen metal).
Ik zag deze staan: is die ok? Line 6 Flextone III plus xl

grtz

Rormo
18 juni 2008, 10:16
Maar ik vraag me nog altijd af wat de meningen hier zijn over versterkers met een buis in de voorversterker en transistor eindtrap.

Tsja, dat is een kwestie van smaak. Ga dus testen. Sommigen hier vinden het geweldig. Ik vind het persoonlijk niet veel en geef dan liever iets meer uit voor een volledige buizenamp. Maar smaken verschillen.

kenx
18 juni 2008, 20:42
bedankt!

grtz

rock 'n roll
19 juni 2008, 17:40
Weet er iemand trouwens wat voor speaker er in de valveking zit? Als ik op foto kijk staat er op het stickertje gewoon valveking.

Rormo
19 juni 2008, 18:24
Mja niet veel bijzonders iig. Gewoon een of andere standaard speaker.

pasqual
19 juni 2008, 20:51
de speaker(s) in de valveking zijn standaard peavey. niets mis mee. ik heb dinsdag een marshall 1960 cab op de valveking 212 aangesloten en er kwam niet een beter geluid uit als alleen met de combospeakers. er zit genoeg "sound" van zichzelf in. uitproberen dus en proberen je niet blind te staren op "zogenaamde goede merken". gewoon eerlijk luisteren. de valveking kun je aan de achterkant instellen met een draaiknop ( texture control ) zodat je 'm op half vermogen kunt zetten zodat je 'm thuis ook goed kan gebruiken en toch een volle sound eruit kunt halen zonder de schilderijen van de muur af te spelen. ik ben in ieder geval meer dan tevreden over deze versterkers.

groeten Pasqual.

Geoffrey
19 juni 2008, 21:01
Peavey Valveking!!!

(om het simpel maar toch duidelijk te houden)

rock 'n roll
19 juni 2008, 21:02
Volgende week is het vakantie ben de busroute al aan het uitzoeken. Zou zo'n 1.5 uur onderweg zijn naar de dichtsbijzijnde gitaarboer die peavey verkoopt maarjah je moet er wat voor over hebben.

Mr.Fingers
22 juni 2008, 14:45
Fender HotRod deluxe? (alhoewel, die voor 500€ nieuw vinden is quasi onmogelijk)

Zoals ik al gezegd heb in het "classic player" draadje, heeft Mike's music niets van versterkers voor je? (ik weet dat ze er toch een 30-tal verschillende soorten hebben staan)

rock 'n roll
22 juni 2008, 15:19
Juist gezien op zen site ik weet waar ik deze vakantie een dagja naartoe ga, en precies ook niet zo gek duur.
Ik zie daar een hughes & kettner edition tube 20watt buizencombo voor €510 dit lijkt me ook wel een het testen waard :) .
Bedankt!

ibaun
22 juni 2008, 15:48
Je kan anders ook investeren in een goeie power attenuator, zoals een THD Hot Plate, maar dan zal je totaalbudget toch wat minder nageleefd worden. :/

rock 'n roll
27 juni 2008, 15:22
Net terug van de winkel, de peavey valveking 112 stond er spijtig genoeg niet maar de andere amp het lijstje wel de hughes & kettner edition tube 20th anniversery.
Dus hebben die maar even getest:
- 20 Watt
- volledig buizen
- 12" speaker
- Clean en lead-kanaal

het ding blies me bijna weg cleane stand volume op 2-3 en hij ging al hard genoeg voor slaapkamervolume.

De clean was mooi lekker vol bluesie geluid, beetje met de EQ geknoeid en er kwam toch een beetje een meer twangy geluidje uit. Zeer leuk.

En dan het lead-channel lekkere boost aan het geluid echt een vintage rock-sound waar vele stijlen mee gespeeld kunnen worden.

Enige klein nadeel is dat de EQ voor beide kanalen is, maarjah even bukken om aan de knopjes te draaien is het eind van de wereld niet.

En de amp stond in promotie voor €510, spijtig dat ik niet heb kunnen vergelijken met een valveking maar ik denk wel dat ik mijn nieuw speelgoedje gevonden heb. Ik heb gezegd dat ik er nog eens over ging nadenken en dan volgende week ofzo wel eens binnenspringen als ik hem neem.

Geoffrey
27 juni 2008, 19:46
Ga eerst nog maar eens een Valveking testen!!!
Niet dat ik die H&K een slechte amp vind.. maar zorg er voor dat je nadien geen spijt krijgt dat je de Valveking niet getest hebt.

rock 'n roll
27 juni 2008, 23:48
Tjah zou leuk zijn om die valveking een keer te testen maar ik weet niet of ik het wel waard vind om er zover voor te gaan reizen. Want deze winkel was de enige in de buurt waarvoor ik geen 1.5 uur op de bus moest zitten.
En da H&K kwam echt over als de amp die geschikt zou zijn voor mij. en de 20 watt blies al me al bijna weg op standje 3, begin toch te denken dat een 50watt beest wat teveel is ook al hebben amp en gitaar een volumeknop.
Ik denk zo'n beetje dat ik stiekem de keuze al gemaakt heb, hoewel ik graag de valveking getest zou hebben.

Geoffrey
28 juni 2008, 08:36
Kopen wat je wil kopen als jij er tevreden mee bent..

budje
28 juni 2008, 09:35
[QUOTE=allochthomas]zit het beetje met het zelfde. zelf heb ik de 100 watt head en als mijn ouders thuis zijn moet hij behoorlijk zacht staan, maar als ze het huis uit gaan gaat de volume knop omhoog. mijn buren wonen ong. 5 meter van ons vandaan, heb ze nog nooit horen klagen, zelfs niet toen ik het volume op 8 had :D


mijn god jij moet nog dover zijn dan ik

rock 'n roll
28 juni 2008, 23:12
De kogel is door de kerk, dinsdag ga ik hem ophalen en kan de pret beginnen.
Ik voel met net weer als een kind op de vooravond van kerstmis en sinterklaas :hippie:

Geoffrey
29 juni 2008, 15:04
De kogel is door de kerk, dinsdag ga ik hem ophalen en kan de pret beginnen.
Ik voel met net weer als een kind op de vooravond van kerstmis en sinterklaas :hippie:

Sinterklaas bestaat niet.. :sssh:

Proficiat met je bijna nieuwe aanwinst dan..