PDA

View Full Version : Wat moet ik kopen?



reneding
16 juni 2008, 18:42
een andere volgorde heb ik een vraag over wat is een normale logische volgorde van effect pedalen kopen?
ik heb nu een EHX big muff, en voor gewone distortion gbruik ik die van mijn versterker via mijn footswitch, aangezien mijn versterker een buis in de voorversterker heeft op het distortion kanaal dus leek het me overbodig een losse te kopen.
maar wat is normaal er na te kopen? ik dacht zelf aan chorus of wah?

Mitch
16 juni 2008, 19:03
Ik heb 'm even gesplitst, de sticky moet volledig on topic blijven.

Riky
16 juni 2008, 19:07
ik vind het een beetje een rare vraag...

waar ben je naar op zoek...??? Het is niet een standaart regel dat er na distortion een wah of chorus moet komen

Steven Otto
16 juni 2008, 19:11
Nee inderdaad, je moet gewoon kijken of je iets mist in je geluid. zo ja, wat en dan kijken met welk effect je dat kan toevoegen.

Mitch
16 juni 2008, 19:20
Het is ook een waardeloze vraag, maar het leek me nogal bot om dan de post maar te verwijderen uit 'Het grote welke volgorde" topic. :satisfie:
Kijk gewoon eens rond in die andere sticky, "Links naar goede soundclips" en kij kwat je leuk lijkt en wat je mooi vindt klinken. Daarna mag je gewoon lekker zelf beslissen waar je je geld aan uitgeeft ;)

reneding
16 juni 2008, 19:32
nee maar normaal heb je echt zo'n effecten die je amper gebruikt en zeker niet as je beginner bent. daarom zijn er vaak bepaalde effecten die veel gebruikt worden en logisher wijs volgen zoiets bedoelde ik

Fuhgawz
16 juni 2008, 19:37
Tjah zoals gezegd ligt het er helemaal aan wat voor muziek je maakt en wat jij zelf leuk vindt klinken. Maar als je perse een effect wilt hebben maar niet weet welke zou ik kijken naar een wah wah. Een Crybaby of een Vox 847 bijvoorbeeld zijn allebei prima om mee te beginnen.

Mitch
16 juni 2008, 19:38
Er is wel eens een topic geweest over wat je eerste pedaal was, misschien put je daar ideeën uit.
Even naar 'Zoeken', dan 'Uitgebreid zoeken' selecteren, dan ''eerste''
invoeren als zoekterm en 'zoeken in topictitels' en dan dit subforum selecteren.

jaine
16 juni 2008, 19:46
ik heb het zo gedaan, en vind het enorm gemakkelijk om de effecten te leren kennen : koop een goedkoop multi-effecten pedaal (ik heb de RP-80 gekocht van digitech)

Zo heb ik allerlei effecten beginnen ontdekken en aan de hand daarvan bekeken welke ik het meeste gebruik en die gekocht. (ik heb er nu spijt van dat ik dat goedkoop ding heb weggedaan want er zaten misschien wel effectjes in die je anders toch niet altijd kunt gebruiken en met een a/b-box valt de tonesuck nog wel mee...)

reneding
16 juni 2008, 19:47
Er is wel eens een topic geweest over wat je eerste pedaal was, misschien put je daar ideeën uit.
Even naar 'Zoeken', dan 'Uitgebreid zoeken' selecteren, dan ''eerste''
invoeren als zoekterm en 'zoeken in topictitels' en dan dit subforum selecteren.
bedankt voor de tip ;)