PDA

View Full Version : Conrad Hultermans - "New Life"



c.hultermans
16 juni 2008, 18:51
Hey guys,

Hieronder een mp3 van een nummer die ik ooit eens heb geschreven voor mn neefje. Tis een ballad met een akoestische gitaar, piano en de electrische gitaar speelt de thema's en solookes. Stijl; Satch, Steve Lukather, Andy Timmons. Overigens heb ik in t slot me de vrijheid gegeven om wat te improviseren, omdat ik vind dat je op de juiste momenten, juiste gevoel en sfeer (vibe) je nog betere dingen op band kunt vastleggen, dan dat je ze uitwerkt!

Enjoy!!

http://www.conradhultermans.com/m/newlife.mp3

Grtz,

Conrad

meul
16 juni 2008, 19:04
Hoi Conrad,

Het is een mooi sferisch thema, Ik heb wel het idee dat je af en toe een beetje out of tune staat met je bak, met die delay krijg je hem dan ook nog eens 60 keer terug voor je bek ook :-)

Ik vind je dat je een aantal passages erg mooi speelt, vooral vanaf ong 4:30 hoor ik een paar mooie zaken voorbijkomen en articuleer je erg mooi vind ik.

Chris Roos
16 juni 2008, 20:31
Ik vind hem helemaal te gek. Juist die delay vind ik erg mooi. Doet mij heel erg denken aan ( de sfeer ) shawn Lane Epilogue (for Lisa) en Gray Pianos Flying echt topper hoor. Wel inderdaad hier en daar vals dat vind ik jammer. Dat had ik toch even over gedaan. Ik zou er ook nog wat zachte strings onder leggen. Lekker warm dekentje! Maar overall 5 sterren.

Succes, B

Tho
16 juni 2008, 22:02
zo zeg, wat worden er hier tegenwoordig gave dingen gepost!

Ik vind dat er bijzonder veel emotie en gevoel in dit stuk zit. Vooral vanwege het 'jankerige' en het af en toe bijna valse. Heel ruw, hoe lief de backing ook is.

Prachtig!

Riky
17 juni 2008, 02:06
Ik vind het ook heel erg mooi!!!Lekker subtiel met veel feeling!!

mnop844
18 juni 2008, 15:54
Sens. Barack Obama and John McCain offer voters a stark if orthodox choice on the economy. Democrat Obama would sharply skew tax cuts and spending toward lower-income people and social programs. Republican McCain would just as sharply tilt policy toward upper-income classes and business investment.

With gas prices, food prices and home foreclosures wow gold (http://www.ugamegold.com/) all headed skyward, the current economic slowdown is tailor-made for a presidential election, hitting middle-class pocketbooks in ways not seen since Jimmy Carter lost to Ronald Reagan in 1980. The economy has displaced the Iraq war as the central focus of the election.

The economic situation of the government, however, may leave orthodox economic remedies outdated. Intense new budget pressures, from the enormous cost of the Iraq war to escalating health care spending for an aging population, will pitch the next president into choices not nearly as palatable as either candidate's campaign promises imply.

"Everyone knows we're entering a difficult fiscal environment, and neither of the candidates guild wars gold (http://www.ugamegold.com/c_guild-wars/)
have dealt with it in a serious way at all," said Steven Sheffrin, an economist and dean of social sciences at UC Davis.

c.hultermans
19 juni 2008, 13:40
Hey jongens, thanks voor de toffe comments!!

Tuurlijk zijn er achteraf dingen die wat beter hadden gekunnen, maar t blijft een momentopname en dit is wat ik er toendertijd van heb kunnen maken.

Aangezien ik t nummer voor een dierbaar persoon heb geschreven, ben ik iig blij dat t gevoel en emotie die daarbij bedoelt zijn, terug te horen zijn in de opname!!

:-)

Grtz,

Conrad

Tho
21 juni 2008, 00:16
Tuurlijk zijn er achteraf dingen die wat beter hadden gekunnen, maar t blijft een momentopname en dit is wat ik er toendertijd van heb kunnen maken.

En dat is nu PRECIES wat er zo gaaf aan is.

guitarchris
21 juni 2008, 11:19
Mooie compositie!! Het geluid doet me in het begin heel erg denken aan Vai in het nummer 'Lotus Feet' erg mooie manier. Heldere opname, mooie backing, misschien inderdaad een subtiele pad eronder zou mooi zijn, maar dat is ook persoonlijk.

stratie
21 juni 2008, 12:22
Mooie keuze van noten! mooi gedaan..mijn complimenten, en idd ik vind de delay ook gaaf..doet me beetje denken aan...mooie dingen, dus dat zit wel goed! :cooler:

Lekker blijven posten! Gr Strat (jordy norbart)

Gert-Jan
21 juni 2008, 19:52
Jesus man mooi stuk.................alleen inderdaad...out of tune man...door het hele stuk heen wringt het..kan nooit aan jouw spel liggen...heb je dat zelf niet gehoord??

gitaarvrouwtje
21 juni 2008, 20:01
..mooi.!.van genoten :)

Riky
21 juni 2008, 20:04
Jesus man mooi stuk.................alleen inderdaad...out of tune man...door het hele stuk heen wringt het..kan nooit aan jouw spel liggen...heb je dat zelf niet gehoord??

zo out tune vond ik het niet... vond het eigenlijk wel redelijk gepast....
gaf bij mij juist meer nadruk op die agressieve stukken...

Stratman70
27 juni 2008, 11:36
Jesus man mooi stuk.................alleen inderdaad...out of tune man...door het hele stuk heen wringt het..kan nooit aan jouw spel liggen...heb je dat zelf niet gehoord??
Ja, daar sluit ik me bij aan. Erg jammer idd, out of tune.


Wel een prachtige sfeer zet je neer en mooi gitaarspel zeg!

segers
27 juni 2008, 12:22
Hee Ratje mooi stuk man!!
Een van je betere wat mij betreft!!

Grt
R:)y