PDA

View Full Version : Marlies



Han S
16 juni 2008, 14:56
Zaterdagavond zou ze om half twaalf optreden op het grote podium tijdens de Hoornse stadsfeesten. Het werd rond half een toen ze in de stromende regen haar optreden kon beginnen. Het geluid was zo vreselijk slecht dat ik na twee nummers ben afgetaaid.

Eerder die middag was er een geweldig optreden van Ruben Hoeke, superband met een geweldige drummer. Vóór Marlies trad de U2 coverband W2 op uit den Haag, ook helemaal goed, maar vanwege problemen met de geluidsmensen begon dat ook al drie kwartier te laat en het geluid was ook niet om over te juichen helaas. Maar bij Marlies was het wel diep treurig, heel jammer voor haar want daar kan ze zelf weinig aan doen.

Wat vinden jullie van Marlies?

almarvk
16 juni 2008, 15:01
hoe de fok is Marlies?!

Han S
16 juni 2008, 15:02
hoe de fok is Marlies?!

Van Idols 2 man!

hendrix_appendix
16 juni 2008, 15:11
Jezus Han, moeten wij dat echt onthouden?:) Was ze zo bijzonder goed, heb er noit wat van gehoord?

Rinze
16 juni 2008, 15:14
Nooit van gehoord en ik zit er ook niet om te springen.


Idols is kut.

beruk
16 juni 2008, 15:17
Als opfrisser:

http://www.rtl.nl/(/shows/idols/kandidaten/)/components/shows/idols2/workshop/uitzendingen/31januari2004/kandidaten/mini_bio_marlies.xml (http://)


Hier doet ze een alanis morisette cover: naar workshop 1 en dan marlies aanklikken
http://idols-2.verzamelgids.nl/ (http://)

Ik kan haar recente dingen niet, tijdens idols was ze een van de weinige die niet commercieel was georienteerd, en daar regelmatig over werd afgezeken.
Dan ben je zowiezo een held en als Robbie Valentine met haar samen heeft gewerkt, ben ik wel nieuwsgierig

Han S
16 juni 2008, 15:18
Ik ging er vanuit dat jullie zo goed geïnformeerd zouden zijn. Marlies heeft zeker geen gebrek aan talent, dat is niet de reden dat jullie haar niet (meer) kennen.

Maar ik weet wel weer genoeg.

beruk
16 juni 2008, 15:23
Nooit van gehoord en ik zit er ook niet om te springen.


Idols is kut.

Heb je wat gemist de afgelopen keer, ijzersterke zangers en zangeressen.

Rinze
16 juni 2008, 15:25
Edit: verkeerde topic, sorry :chicken: ben een beetje brak.

Bram+
16 juni 2008, 15:42
Ik ging er vanuit dat jullie zo goed geïnformeerd zouden zijn. Marlies heeft zeker geen gebrek aan talent, dat is niet de reden dat jullie haar niet (meer) kennen.

Maar ik weet wel weer genoeg.
Goed geïnformeerd? Ik weet niet hoe het op 's lands studio-fora gesteld is, maar in de gitaarwereld wordt er niet echt over 'Marlies' gepraat (als gitaarnet tenminste een goede graadmeter voor is). De zoekfunctie haalde namelijk (op moment van schrijven) maar 69 posts met het woord 'Marlies' naar boven, waarbij het nog maar de vraag is of het ook 69 keer over 'jouw' Marlies gaat.
Even ter vergelijking:
tetten: 1665 keer
goesting: 147 keer
bananen: 181 keer
Er wordt dus in vergelijking meer gepraat over bananen dan over Marlies op dit forum. Misschien dat we allemaal iets missen dan, maar goed dat dit onderwerp er is om ons op dat enorme talent te wijzen...

Goede zangeressen zijn er volgens mij zat in NL (bewijst op zich iedere editie van Idols), wat ontbreekt zijn denk ik goede songs/songwriters.

Han S
16 juni 2008, 15:46
Ik denk dat er ook voldoende songwriters zijn, maar het probleem is dat de artiest zich er ook in moet kunnen vinden. Marlies werkt nu samen met Robbie Valentine, of die combinatie de juiste is zal nog blijken. Ze hebben nu twee CD's gemaakt.

hansli
16 juni 2008, 17:53
Ik denk dat er ook voldoende songwriters zijn, maar het probleem is dat de artiest zich er ook in moet kunnen vinden. Marlies werkt nu samen met Robbie Valentine, of die combinatie de juiste is zal nog blijken. Ze hebben nu twee CD's gemaakt.

Sja, Marlies en Robbie Valentine, wie kent ze niet.....

En er zijn in nederland inderdaad voldoende songwriters, meer dan voldoende verzucht ik vaak; teveel, verzuchten sommigen, en de discussie waarom die nederlandse pop dan toch relatief weinig voorstelt hebben we al eerder gevoerd, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het idols gedoe natuurlijk niet volg, het enige wat daar voor zover ik er nog een beetje van meekrijg is dat de winnaars en andere talentjes vervolgens in een musicalfabriek techt komen, en musical is het door mij meest gehate genre.........

Is er, sinds al die idolsen en wannabe a popstars al eens een talentje boven komen drijven dat het verder op eigen kracht een beetje red?
Het is de dood in de pot, maar hierover zal vast al eens uit en te na gedebatteerd zijn op dit forum.......

CowGuitar
16 juni 2008, 18:36
Even ter vergelijking:
tetten: 1665 keer
goesting: 147 keer
bananen: 181 keer
Er wordt dus in vergelijking meer gepraat over bananen dan over Marlies op dit forum. Misschien dat we allemaal iets missen dan, maar goed dat dit onderwerp er is om ons op dat enorme talent te wijzen...
Hahahah :seriousf:

Ik ken Marlies nog wel, ken maar een paar nummers van d'r, maar ze komt op mij over als de zoveelste popzangeres zonder echt iets speciaals.

Makor1966
16 juni 2008, 19:29
Ik ken Marlies van de sample op site van Legacy Studio (profiel Ibanez666). Was haar deelname aan Idols eigenlijk vergeten, maar kwam daarna nog een paar filmpjes van haar tegen bij het channel dat deze video heeft gepost.

Marlies & Robbie Valentine - When Loving You Is Wrong (http://nl.youtube.com/watch?v=wMkjUPwxC9E)

De video is ook in de Legacy Studio opgenomen.

gitaarvrouwtje
16 juni 2008, 19:37
ik heb de moeite genomen even wat dingen van marlies te bekijken op youtube, alvorens een zoveelste nietszeggend antwoord te geven

ik vind haar qua interpretatie en emotie behoorlijk goed ..heb zelf iets minder met haar stem, haar vibrato is mij wat té
dat is echter een kwestie van smaak en ze is beter dan ondergetekende dus zeker niet vernietigend bedoelt
ik vind haar in het nummer dat ik net beluisterde soms ook wat onzuiver
(when loving you is wrong)

haar adem zit hier namelijk te hoog in sommige stukken en dan ademt ze ook op minder mooie momenten.

wel vind ik weer de intentie waar mee ze zingt vol energie en dat waardeer ik hoog in een vocalist.
de keuze van het nummer niet geweldig voor haar ik vind dat soort nummers zo van die jammerklachten maar goed dat zegt weinig over haa rals zangeres en is ook weer kwestie van smaak hoor, t is gewoon niet zo mijn muziek..

ik vond haar bij idols, voor zover ik het heb gezien, wisselend, maar er zit zeker een podium persoonlijkheid in, en ze heeft in die zin veel mee om een goede performance te geven

groetjes kris

DeiDRagonas
16 juni 2008, 20:46
Geweldig Han hoe je toch steeds weer van die nutteloze onzin weet te posten.. Hoe bedenk je die topics joh?

;)


Grt Roy!

Han S
16 juni 2008, 20:47
Ik ken Marlies van de sample op site van Legacy Studio (profiel Ibanez666). Was haar deelname aan Idols eigenlijk vergeten, maar kwam daarna nog een paar filmpjes van haar tegen bij het channel dat deze video heeft gepost.

Marlies & Robbie Valentine - When Loving You Is Wrong (http://nl.youtube.com/watch?v=wMkjUPwxC9E)

De video is ook in de Legacy Studio opgenomen.

Klopt, de baas van Legacy is de werkgever van Ibanez.

Han S
16 juni 2008, 20:48
Geweldig Han hoe je toch steeds weer van die nutteloze onzin weet te posten.. Hoe bedenk je die topics joh?

;)


Grt Roy!

Ik doe het speciaal voor jou.

Makor1966
16 juni 2008, 21:05
Klopt, de baas van Legacy is de werkgever van Ibanez.
Ik weet ut...

Bram+
16 juni 2008, 21:20
Geweldig Han hoe je toch steeds weer van die nutteloze onzin weet te posten.. Hoe bedenk je die topics joh?

;)


Grt Roy!
Vooral die literaire wendingen en kwinkslagen in die openingspost: het lijkt eerst over Marlies te gaan (ik dacht: het zal wel weer een kapotgeschoten kat zijn of zo), dan in eens gaat het over een muziekfestival in Hoorn, en dan via Ruben Hoeke (wie?) en een U2-coverband komen we toch weer uit bij die Marlies. Moeten we ineens een mening over haar gaan vormen :o

gitaarvrouwtje
16 juni 2008, 21:35
om het van de positieve kans te bekijken
het geeft jullie ook weer een unieke kans tot nutteloze antwoorden
is toch fijn :satisfie:

Han S
16 juni 2008, 21:43
Weten jullie nog wie de laatste Idols heeft gewonnen? En wat een geweldige carriere dat beste mens nu heeft?

gitaarvrouwtje
16 juni 2008, 22:00
lol
nou ik herinner me ..jamai..en ik herinner me boris..(of was dat xfactor, na ja maakt ook niet uit allemaal dezelfde formule) en dat meisje die rafaella toch?

ik vond trouwens die nikki erg goed de laatste keer:)

hoe gaat t daar eigenlijk mee?

Bram+
16 juni 2008, 22:07
Weten jullie nog wie de laatste Idols heeft gewonnen? En wat een geweldige carriere dat beste mens nu heeft?
Nikki? Die is van caissière naar de kaasafdeling gegaan of wat?

En wat wou je daarmee zeggen eigenlijk?

Han S
16 juni 2008, 22:32
Wat ik er mee wil zeggen is dat ik er ook even over moest nadenken. Nikki was het idd en die kan beslist wel zingen, maar ik heb er weinig meer over vernomen. Rafaëlla was haar voorganger en daar hoor ik ook niks meer over. Wie X-factor heeft gewonnen weet ik niet meer.

Mijn conclusie is dat het om een programma gaat en dat de artiesten bijzaak is. Marlies staat regelmatig in de regionale kranten hier en er wordt altijd gerefereerd naar Idols 2, maar niemand is daar nog mee bezig denk ik. Als je de link van Makor bekijkt zul je zien en horen dat ze wel kan zingen.

Maar al die Idols helden en heldinnen komen niet ver zoals blijkt, of het moet musicalgeneuzel zijn.

gitaarvrouwtje
16 juni 2008, 23:35
ik denk dat dat is omdat je. als je iets wilt bereiken in muziekland toch echt wel heel hard moet werken.
dat wil voor mij o.a zeggen dat je moet ontdekken wie je bent (bedoelende, dat je moet ontdekken waar jou ziel ligt, je kracht en passie)
als de een of andere brood schrijver een nummer schrijft en je bombardeert een willekeurig zangertje of zangeresje tot idol met zo n nummer, dan maakt dat iemand nog geen "muzikant"

er is een verschil tussen beroemd willen zijn, en muziek willen maken..soms gaat dat hand in hand maar meestal niet..een idol is niet hetzelfde als muzikant zijn.

mensen die aan idols meedoen doen dat vaak toch om beroemd te worden etc. ook wel om muziek te maken, maar toch niet zo als kruimelmuzikanten als ik bijv..die puur om de passie muziek maken

en dan nog moet je maar zien dat je in de "beroemde grote mensenwereld" je kop boven water houdt
er is gewoon meer voor nodig dan een leuke stem , een leuke figuurtje het zingen van covers in een show.

idols heeft marlies niet tot een beroemdheid gemaakt, daar moet ze nu alsnog hard voor werken , zoals iedereen..ze heeft hooguit t geluk dat veel mensen haar naam al kennen mocht ze toch eens een ECHT goed nummer hebben in de top 40 ofsow

Han S
16 juni 2008, 23:57
Marlies is iemand die ontzettend graag wil en daar alles voor over heeft. Toen ze 12 jaar was stond ze al te zingen in het programma van Paul de Leeuw en die zei: als jij niet voor je 21e beroemd bent dan snap ik er niks van.

In 1999 nam ik met haar toenmalige (school)bandje een verdomd aardige CD op met nummers die dicht bij haar staan. Zij schrijft zelf ook heel goede nummers. In Idols 2 stond ze in de finale en hier in de omgeving stonden grote borden langs de weg met haar foto levensgroot. In het winkelcentrum dezelfde borden. Taxi's reden met op de motorkap een groot portret van Marlies.

Wereldberoemd in Nederland waren de finalisten van Idols en men zegt dat je het ijzer moet smeden als het heet is, maar er gebeurde niets met Marlies, die nu 27 jaar is en nog steeds gaat als de brandweer, maar ze wil maar niet doorbreken en ik heb daar wel zo mijn gedachten over, maar dat wordt speculeren en dat gaan we niet doen. Ik vind het wel jammer, maar er zullen zo nog heel veel muzikanten rondhopsen die heel goed zijn, maar geen steek verder komen. Kleine drama's die verder door niemand worden opgemerkt.

gitaarvrouwtje
17 juni 2008, 00:28
nederland muziekland haha..tsJa Han
ik heb daar ook wel zo mn ideetjes over ( t heeft oa zo zn voordelen in dit land om in volendam geboren te zijn hahahahaha)... maar denk dan ook bij mezelf;
er zijn grotere drama's en, ik mag een dromer heten hoor, maar ik geloof nog heel sterk in de kracht van geloven in jezelf, je energie neerzetten..een plaatje maken in je hoofd van wat je wilt zijn , hoe je wilt dat je leven eruit zal zien, en daar voor gaan

dan komt ook marlies er wel denk ik...

Han S
17 juni 2008, 00:33
Daar zeg je wat, Volendam. Daar zit een manager die de ganse markt ongeveer beheerst en op zich heb ik daar geen probleem mee, maar er is ongeveer geen concurrentie meer. Als je zo'n manager hebt ga je gegarandeerd doorbreken en hij zal je 20% kosten, maar dan houd je nog altijd 80% over. Zo'n man zet je op de betere gigs en festivals neer. De truc is om zo'n manager achter je te krijgen en dan zeg ik alleen maar Jan Smit.

hansli
18 juni 2008, 01:45
het grappige is dat als er al eens iets doorbreekt ze nooit iets met dit soort programma's te maken hebben gehad, met gerard joling als uitzondering natuurlijk, won die niet ooit eens de soundmixshow?, maar die was er zonder wellicht ook gekomen?

er wordt natuurlijk wel eens een singletje goed "verkocht", met een nummer 1 hit tot gevolg, meestal komen ze ook meteen op 1 binnen, wink wink, say no more, say no more...........

zo'n guus meeuwis heeft daar volgens mij nooit aan meegedaan, wegens te weinig vocaal talent, maar hij heeft wel een leuk winkeltje opgebouwd!

het genre zangers/esjes dat dit soort wedstrijdjes wint zijn altijd power-zangers/esjes die vooral lekker multifunctioneel moeten zijn: zoals ik al zei: rijp voor de musicalfabriek, en als ze dat niet trekken kunnen ze nog es een winkel openen.............

gitaarvrouwtje
18 juni 2008, 09:06
ik moet je eerlijk zijn dat het nooit boven aan mijn lijstje heeft gestaan om door te willen breken of beroemd te worden

ik denk dat , als je dat wilt als jong zangeresje, je terdege moet realiseren in wat voor roofdierenwereldje je terecht komt

ik heb altijd geweten dat ik noch de looks, noch de muziekstijl had die in nederlandmuziekland enig poot aan de grond zou krijgen. zo werkt dat nu eenmaal...het is gewoon een buisness als elke andere, met een doel..duurzaam veel geld verdienen. en als de heren muziekmannuh geen redement zien in een zangeres als marlies, of wie dan ook, dan zal ze altijd op lokaal nivo blijven opereren.

wat bepaald of je rendabel zult zijn..kan ik niet zeggen..ben geen platenbons..looks en uitstraling spelen een rol..ik denk dat het erg belangrijk is , dat het grote publiek je omarmt, een IDOOL van je wil maken..commerciele liedjes maken, ach daar zijn formules voor..en mensen die die prima beheersen, dus ik denk dat als iemand zou WILLEN dat bijvoorbeeld marlies, doorbreekt,..dat het dan ook zou gebeuren..

blijkbaaar ziet men geen rendement

Han S
18 juni 2008, 11:52
het grappige is dat als er al eens iets doorbreekt ze nooit iets met dit soort programma's te maken hebben gehad, met gerard joling als uitzondering natuurlijk, won die niet ooit eens de soundmixshow?, maar die was er zonder wellicht ook gekomen?

er wordt natuurlijk wel eens een singletje goed "verkocht", met een nummer 1 hit tot gevolg, meestal komen ze ook meteen op 1 binnen, wink wink, say no more, say no more...........

zo'n guus meeuwis heeft daar volgens mij nooit aan meegedaan, wegens te weinig vocaal talent, maar hij heeft wel een leuk winkeltje opgebouwd!

het genre zangers/esjes dat dit soort wedstrijdjes wint zijn altijd power-zangers/esjes die vooral lekker multifunctioneel moeten zijn: zoals ik al zei: rijp voor de musicalfabriek, en als ze dat niet trekken kunnen ze nog es een winkel openen.............

Wolter Kroes heeft een nummer één hit, need I say more?

Han S
18 juni 2008, 12:00
ik moet je eerlijk zijn dat het nooit boven aan mijn lijstje heeft gestaan om door te willen breken of beroemd te worden

ik denk dat , als je dat wilt als jong zangeresje, je terdege moet realiseren in wat voor roofdierenwereldje je terecht komt

ik heb altijd geweten dat ik noch de looks, noch de muziekstijl had die in nederlandmuziekland enig poot aan de grond zou krijgen. zo werkt dat nu eenmaal...het is gewoon een buisness als elke andere, met een doel..duurzaam veel geld verdienen. en als de heren muziekmannuh geen redement zien in een zangeres als marlies, of wie dan ook, dan zal ze altijd op lokaal nivo blijven opereren.

wat bepaald of je rendabel zult zijn..kan ik niet zeggen..ben geen platenbons..looks en uitstraling spelen een rol..ik denk dat het erg belangrijk is , dat het grote publiek je omarmt, een IDOOL van je wil maken..commerciele liedjes maken, ach daar zijn formules voor..en mensen die die prima beheersen, dus ik denk dat als iemand zou WILLEN dat bijvoorbeeld marlies, doorbreekt,..dat het dan ook zou gebeuren..

blijkbaaar ziet men geen rendement

"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side."


Ik ben afgelopen zaterdag naar Hoorn geweest waar Marlies om half een 's nacht (inplaats van het geplande half twaalf) een gig deed met haar band, waarin ook Robbie Valentine speelt. Het water viel met bakken uit de lucht en het geluid was het slechtste wat ik in jaren heb moeten ondergaan. Na twee nummers trok ik het niet meer en ben afgetaaid. Marlies doet vreselijk haar best en op mij kwam de muziek over als jaren 80 hairmetal, met bijbehorend headbangen. Ik hoop dat ze daar gelukkig mee is en dat het dicht bij haar staat. Ze heeft ook goede eigen nummers geschreven, maar die gaan helemaal de andere kant op, ik weet het niet. Als ze maar gelukkig is, de rest doet er minder toe.

hansli
19 juni 2008, 17:09
Marlies is iemand die ontzettend graag wil en daar alles voor over heeft. Toen ze 12 jaar was stond ze al te zingen in het programma van Paul de Leeuw en die zei: als jij niet voor je 21e beroemd bent dan snap ik er niks van.

Sja, als iemand die zelf absoluut niet kan zingen dat zegt dan zie je de bui al hangen natuurlijk

gitaarvrouwtje
19 juni 2008, 18:19
uhm tsja..touché

maar han je hebt gelijk, als ze maar gelukkig is..

cosmos
20 juni 2008, 15:29
Nikki was het idd en die kan beslist wel zingen, maar ik heb er weinig meer over vernomen.

Dat klopt, ze hebben namelijk TOEN al gezegd dat ze rustig aan een plaat gingen werken die dit najaar gaat uitkomen. Dat getuigt in ieder geval van meer visie dan bij een Rafaella.

En Han come on, jij weet toch net zo goed als ik dat Marlies en bandjes als Eeek toch allemaal geen lang leven beschoren zijn? Het is bij Marlies altijd al een kwestie van instelling geweest en verkeerde mensen om haar heen die het altijd beter wisten. Ik bedoel, zelfs Alanis Morissette speelt al geen You Oughta Know meer en dat doet Marlies zelfs ook nog steeds. Zit toch totaal geen vooruitgang in? Schrijven met Robby Valentine? Ga dan schrijven met een jonger iemand in een bejaardentehuis, die hoef je tenminste niet steeds aan de beademing te leggen.

Han S
20 juni 2008, 17:45
Dat klopt, ze hebben namelijk TOEN al gezegd dat ze rustig aan een plaat gingen werken die dit najaar gaat uitkomen. Dat getuigt in ieder geval van meer visie dan bij een Rafaella.

En Han come on, jij weet toch net zo goed als ik dat Marlies en bandjes als Eeek toch allemaal geen lang leven beschoren zijn? Het is bij Marlies altijd al een kwestie van instelling geweest en verkeerde mensen om haar heen die het altijd beter wisten. Ik bedoel, zelfs Alanis Morissette speelt al geen You Oughta Know meer en dat doet Marlies zelfs ook nog steeds. Zit toch totaal geen vooruitgang in? Schrijven met Robby Valentine? Ga dan schrijven met een jonger iemand in een bejaardentehuis, die hoef je tenminste niet steeds aan de beademing te leggen.

Ik weet niet hoe het precies in elkaar steekt, ik heb van de week een email van haar gehad en ook beantwoord, maar verder nog niets gehoord. Robbie Valentine is een aardige vent, maar hij had idd een hit in 1992 en dat is ff geleden. Ik weet veel meer maar dat breng ik niet naar buiten, maar ik denk dat Marlies niet in verkeerde handen is nu. Ze werkt in een studio van iemand die ik al heel lang ken en dat is ook een prima vent. En geld is in ieder geval geen enkel probleem en dat is een niet gering voordeel.

Wat Marlies nog nodig heeft is een goed management denk ik. Ik hoop echt dat ze nu een keer gaat doorbreken want ze heeft wel een heel erg lange adem, doorzettingsvermogen is bepaald geen gebrek aan.

gitaarvrouwtje
20 juni 2008, 18:26
als ze goede nummers heeft die bij haar passen en een goed management dan zou ik toch ook denken dat t best moet lukken? er zijn minder getalenteerde mensen die hits scoren...ik noem geen namen maar bedoel wolter kroes :seriousf:

oeps

Han S
20 juni 2008, 19:01
als ze goede nummers heeft die bij haar passen en een goed management dan zou ik toch ook denken dat t best moet lukken? er zijn minder getalenteerde mensen die hits scoren...ik noem geen namen maar bedoel wolter kroes :seriousf:

oeps

Ik was al bang dat je Monique Smit ging roepen. :D

gitaarvrouwtje
20 juni 2008, 19:17
Ik was al bang dat je Monique Smit ging roepen. :D
ach die had iedereen zelf al bedacht lag te veel voor de hand haha
lol

Han S
20 juni 2008, 19:54
Het zal je misschien verbazen, maar Wolter is iemand die keihard werkt en dat al 20 jaar lang. Hij is een type die als het moet dagelijks de omroepen belt of hij asjeblieft op de TV mag. Ik heb het geluid gedaan bij de presentatie van zijn eerste single, die door Caroline Tensen werd gepresenteerd, ergens in Krommenie. Ik heb ook niks met die muziek, maar het is Wolter niet komen aanwaaien en Monique heeft dat broertje en dat is wel verdomd makkelijk.

gitaarvrouwtje
21 juni 2008, 03:27
mja heb je wel gelijk in..
waar ik gewoon nooit een hout van begrijp is ..dat ze iets MUZIEK industrie noemen als er eigenlijk maar weinig ECHTE muzikanten met enig muzikaal nivo bekend worden
de criteria liggen veel op het gebied van uiterlijkheden..en wat koopt de MEUTE..tsja snappik wel, er moet geld verdient worden en niet alleen brood op de plank maar ook een ferrari op de oprit..

maar ik ken ZOVEEL hele goede muzikanten..die nooit door zullen breken omdat ze geen connecties hebben, geen prutsmuziek willen maken, en er niet uit zien hihi

in ieder vak wordt gekeken naar je vaardigheden ..bij muziek lijkt dat erg te zijn vervaagd.