PDA

View Full Version : versterker bestellen in de UK



renier
16 juni 2008, 13:47
hey mensen,

ik ben driftig op zoek naar een nieuwe amp, en heb een paar weken geleden tot volle tevredenheid in Orange Rocker 30 uitgetest. heerlijke amp! mooie, gortdroge aanwezige clean, prachtig gedefineerde en dikke overdrive, mooi uiterlijk, helemaal goed. enige nadeel: de prijs. 1100 pop voor een 30watt topje is me toch iets te, vooral gezien het feit dat er nog een 2x 12" v30 kastje bijmoet, en dan wordt het me toch iets te duur.

nu zijn deze amps in engeland een stuk goedkoper, en de shipping valt goed mee. Volgens mij is het ook zo, dat , omdat het tussen 2 eu landen is, er geen rare douane, invoer of BTW kosten bijkomen onderweg. kan iemand dit bevestigen, of kom ik toch weer voor nare verrassingen te staan..?

mzzl

MarkV
16 juni 2008, 14:11
nu zijn deze amps in engeland een stuk goedkoper, en de shipping valt goed mee. Volgens mij is het ook zo, dat , omdat het tussen 2 eu landen is, er geen rare douane, invoer of BTW kosten bijkomen onderweg. kan iemand dit bevestigen, of kom ik toch weer voor nare verrassingen te staan..?

mzzl

Engeland is geen onderdeel van de EU. Als de douane je pakketje onderschept moet je dus alsnog invoerrechten betalen. Geen BTW dacht ik aangezien je gewoon de engels VAT moet betalen.

almarvk
16 juni 2008, 14:12
Deze gaat naar Moderne Versterkers.

marter544
16 juni 2008, 14:19
Engeland is geen onderdeel van de EU. Als de douane je pakketje onderschept moet je dus alsnog invoerrechten betalen. Geen BTW dacht ik aangezien je gewoon de engels VAT moet betalen.

Fout, Engeland hoort wel bij de EU, ze doen alleen niet mee aan de euro.

Bernd Veenema
16 juni 2008, 14:22
Zie dit (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=109259) topic. Hier staat alle benodigde informatie in.

MarkV
16 juni 2008, 14:29
Fout, Engeland hoort wel bij de EU, ze doen alleen niet mee aan de euro.

My bad... Verkeerde omschreven en sowieso dus fout. Ik dacht dat Engeland niet meedeed aan de 'common market' (vrij verkeer van goederen). Maar dat is dus helemaal niet waar.

Excuses voor de verwarring.

Je betaalt dus wel de gewone UK VAT. Op sommige sites wordt de VAT pas laten kenbaar gemaakt.

renier
16 juni 2008, 21:14
mja, ach.


inclusief VAT en shipping zit ik nog altijd 250 euro onder de prijs die je hier betaald.

denk dat ik de gok maar waag dan...

thanx luitjes.

renier
20 juni 2008, 13:06
...En nog een gratis orange footswitch erbij geluld. mooi! vandaag even overmaken en over een paar weekjes lekker raggen op een rocker 30!