PDA

View Full Version : is dit mogelijk?



ER_MO
16 juni 2008, 11:31
hallo allemaal,

Ik ben van plan mijn les paul BFG te verbouwen.
Ik wil de top glad schuren en refinishen.
Ook zou ik er een body binding eromheen willen, is dit mogelijk?

Verder wil ik er twee humbucker in ipv p90-humbucker. Ik moet dan
de P90 cavity dicht maken, met wat voor hout kan ik dit het beste doen esdoorn of mahonie?

groeten Erik :lp:

Dark_Tranquillity
16 juni 2008, 11:42
Kun je de BFG beter verkopen, en een mooie standard terugkopen.

Kim Wilson
16 juni 2008, 11:45
+1!! Verkoop die BFG lekker aan mij, kun jij een mooie Standard kopen. :)

Nee, gekheid. Natuurlijk is het mogelijk. Maar ik denk dat je je drie keer in de rondte schrikt van wat dat allemaal gaat kosten. Dan kun je idd beter (en waarschijnlijk goedkoper) naar een tweedehands Standard of Custom zoeken.

Vraag is waarom je die BFG destijds hebt gekocht, als je eigenlijk een Std had willen hebben.

Dark_Tranquillity
16 juni 2008, 11:46
Goedkoper he.

Kim Wilson
16 juni 2008, 11:48
Kijken mensen dan echt alleen maar naar prijzen? Ik bedoel, als je graag 2 HB's en binding en een mooie finish wilt, koop je toch geen BFG? Ikzelf vind die BFG wel cool, als ik er zoéén zou hebben, gebeurde er verder niks aan. Mooi hoor, zo'n P90. :)

Orpheo
16 juni 2008, 12:08
hallo allemaal,

Ik ben van plan mijn les paul BFG te verbouwen.
Ik wil de top glad schuren en refinishen.
Ook zou ik er een body binding eromheen willen, is dit mogelijk?

Verder wil ik er twee humbucker in ipv p90-humbucker. Ik moet dan
de P90 cavity dicht maken, met wat voor hout kan ik dit het beste doen esdoorn of mahonie?

groeten Erik :lp:

je hoeft de p90 rout niet helemaal dicht te gooien om dan weer open te frezen. je moet een klein stukje verder frezen dan de p90, en in de hoeken een klein blokje hout zetten daar waar de ring van de humbucker op vast komt te zitten, en thats it.

de top gladschuren kan zeker, geen probleem. pak een dremel met mini schuurkop en schuren maar. of met de hans.

Bodybinding KAN, maar is een hels karwei. zeker omdat de hals er nog in zit. daarzo kan 't dus fout gaan. ik zou een kleur kiezen die een donkere rand heeft (zwart, tobacco/cherryburst, oid, maar geen goud of wit!) en dan een faux-binding kiezen, zoiets als dit:

http://www.warmoth.com/showcase/bodies/large/LPCP110c.jpg

Fuhgawz
16 juni 2008, 12:29
+1!! Verkoop die BFG lekker aan mij, kun jij een mooie Standard kopen. :)

Nee, gekheid. Natuurlijk is het mogelijk. Maar ik denk dat je je drie keer in de rondte schrikt van wat dat allemaal gaat kosten. Dan kun je idd beter (en waarschijnlijk goedkoper) naar een tweedehands Standard of Custom zoeken.

Vraag is waarom je die BFG destijds hebt gekocht, als je eigenlijk een Std had willen hebben.

+1, het kost je minder geld, tijd en ellende als je gewoon die BFG verkoopt en een LP koopt die je wel bevalt.

ER_MO
16 juni 2008, 12:31
ik heb deze bfg gekocht omdat hij enorm lekker speelt, en hij destijds perfect
bij de muziekstijl paste die we met mn band speelde, daar zijn we echter mee gestopt. Nu speel ik vooral metal
en wil ik liever naar actieve humbuckers.

misschien is het verstandiger om hem te verkopen en een standard terug te kopen idd.

pim raaijmakers
16 juni 2008, 17:24
pm mij maar over de prijs.....