PDA

View Full Version : Afdingen



Limor
16 juni 2008, 10:55
Ik ben er heel slecht in, daarom mijn vraag: proberen jullie in de muziekwinkel nog wat van de prijs af te krijgen bij de aanschaf van een nieuwe gitaar?
En zo ja, lukt het, en hoeveel praat je ongeveer van de prijs af?

Jay75
16 juni 2008, 11:02
Tuurlijk, of vragen of je er wat kabels/snaren/koffer/tas of iets anders bij mag hebben. Meestal doen ze nie zo moeilijk toch?

Gewoon vragen, ligt er natuurlijk wel aan wat je koopt, als je voor 250 een gitaar koopt, dan snap ik dat je er hooguit een plektrum bij krijgt hehe

Kim Wilson
16 juni 2008, 11:26
En het ligt er ook aan voor welke prijs een gitaar in de winkel ligt. Als het een redelijk normale prijs is, kun je nog eens wat proberen (5% gaat er al gauw af), maar stel dat je een gitaar uit de aanbieding koopt, zal daar ook al minder marge op zitten, dus ook minder of geen korting. En sommige gitaarzaken werken al met heel scherpe prijzen. Als een gitaar ver onder de gangbare prijzen wordt aangeboden, zal ik minder gauw vragen om korting.

Dark_Tranquillity
16 juni 2008, 11:31
Bij particulieren gaat afdingen wel makkelijker. Bij een winkel krijg je soms een afstelbeurt (na een bepaalde periode), of een strap, stemkastje, zoiets. Afdingen zelf is een beetje fishy als de gitaar al in de aanbieding is.

RobertoL
16 juni 2008, 11:45
Zeggen dat het op internet goedkoper is. Werkte echt. De keer dat we er weer kwamen om mijn kapotte gitaar op te halen was het product goedkoper. Verkoper zei dat de prijs die week ervoor hoger was, maar door ons was hij lager geworden.

pupanus1
16 juni 2008, 12:12
hier is al een keer een compleet topic over geweest toch? Meerdere zelfs zoek functie is zoo mooi

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=35683&highlight=Afdingen

HertogJanNL
16 juni 2008, 12:24
Als ik wil afdingen breng ik het meestal als 'en kan je dan nog wat met de prijs doen?'. Meestal koop ik toch wel meerdere dingen tegelijk. Dus niewe kabel, een capo, tas, strap etc. erbij. Dan krijg je meestal wel een paar dingen gratis. Het is echt niet vreemd als je op een artikel van honderden euro's wil afdingen hoor... Je moet gewoon even over die drempel heen.

janpetrarca
16 juni 2008, 12:36
Ik ben niet zo'n held met afdingen. Dan neem ik mijn vader mee, die is zelf verkoper geweest en weet hoe zo'n spel in zijn werk gaat. Ik heb het totaal niet, betaal gewoon prijs wat er op staat. :satisfie:

Voel me altijd genaaid als ik hoor dat iemand anders er wel behoorlijk wat geld heeft afgekregen.

Squier4ever
16 juni 2008, 12:48
was afgelopen week bij feedback om een dot te testen, die in de aanbieding was. er was er nog maar een (vintage sunburst, wilde ik eigk niet) en die was gekrast en gebutst en de snaren waren dood. dus ik testen en klonk met dooie snaren in acht genomen nog wel goed. dus toen vroeg ik wat eraf ging wegens butsen en dooie snaren: "helemaal niks meneer deze gitaar is al in de aanbieding".
toen ben ik weer gegaan, want ik had voor die aanbiedingsprijs ook een gloednieuwe onbekraste kunnen hebben.

rock 'n roll
16 juni 2008, 12:51
Gewoon vragen en is dit de echte prijs of valt er nog iets te regelen?

RobertoL
16 juni 2008, 12:56
was afgelopen week bij feedback om een dot te testen, die in de aanbieding was. er was er nog maar een (vintage sunburst, wilde ik eigk niet) en die was gekrast en gebutst en de snaren waren dood. dus ik testen en klonk met dooie snaren in acht genomen nog wel goed. dus toen vroeg ik wat eraf ging wegens butsen en dooie snaren: "helemaal niks meneer deze gitaar is al in de aanbieding".
toen ben ik weer gegaan, want ik had voor die aanbiedingsprijs ook een gloednieuwe onbekraste kunnen hebben.

Schandalig! Je hebt wel eens de verkeerde verkoper te pakken.

DeiDRagonas
16 juni 2008, 13:03
Ik vraag ALTIJD om korting... En soms biedt ik ook gewoon.. Zeg ik van "ik wil hem wel hebben maar dan voor zoveel." En dan gaat het vaak om 5 tot 10 procent. En ook nog zeuren om gratis snaren, tas, e.d.... Achjaaa Nederlanders he. Doe ik altijd en lukt ook in negentig procent van de gevallen.

Grt R.

pueblo
16 juni 2008, 13:25
Ik vraag ALTIJD om korting... En soms biedt ik ook gewoon.. Zeg ik van "ik wil hem wel hebben maar dan voor zoveel." En dan gaat het vaak om 5 tot 10 procent. En ook nog zeuren om gratis snaren, tas, e.d.... Achjaaa Nederlanders he. Doe ik altijd en lukt ook in negentig procent van de gevallen.

Grt R.

bij mij lukt het ook wel, soms niet al te veel, mijn moeder is er ook goed in, toen we om mijn bas gingen heb ik er heel wat bijgekregen

Jorikjet
16 juni 2008, 20:20
plaats eens een foto van je moeder? :seriousf:

zeiler
16 juni 2008, 20:24
plaats eens een foto van je moeder? :seriousf:


:dance: bezint eer gij begint :) (of in dit geval vraagt ;))...

toon-
16 juni 2008, 20:31
Ik denk dat afdingen in Nederland wat zelfsprekender is dan in België. Of ligt het aan mij? :)

pueblo
16 juni 2008, 20:33
Ik denk dat afdingen in Nederland wat zelfsprekender is dan in België. Of ligt het aan mij? :)

hier in belgië (bas komt uit gent) heeft mijn moeder ook afgedingt, dus hier is het ook normaal...(of wat je normaal kan noemen)

rock 'n roll
16 juni 2008, 20:38
Nederlanders hebben de reputatie maar belgen moeten niet echt onderdoen denk ik toch

DeiDRagonas
16 juni 2008, 20:39
Dat is in Belgie denk ik net zo als in NL (ik kom er nooit hoor btw). Ik zeg gewoon dat ik dat ding ergens anders goedkoper heb gezien (en vaak is dat ook zo) en als ie hem wil verkopen zal ie wel moeten zakken in prijs.. Kan, of wil ie dat niet, jammer maar dan koop ik t gewoon niet. Zo simpel is het.

R.

Barkeepert
16 juni 2008, 20:47
Laten merken dat je wel degelijk interesse hebt maar niet voor deze prijs heeft voor mij tot nu toe het best gewerkt, hoewel niet bij gitaren.


bij mij lukt het ook wel, soms niet al te veel, mijn moeder is er ook goed in, toen we om mijn bas gingen heb ik er heel wat bijgekregen
Er moet toch juist af? :p

richwoodplayer
16 juni 2008, 21:23
Laten merken dat je wel degelijk interesse hebt maar niet voor deze prijs heeft voor mij tot nu toe het best gewerkt, hoewel niet bij gitaren.


Er moet toch juist af? :p

hij bedoeld spullen erbij gekregen :satisfie:

Ace 1.15.19
16 juni 2008, 21:46
hij bedoeld spullen erbij gekregen :satisfie:
Goh, MEEN je dat?! :p

pueblo
17 juni 2008, 11:40
Goh, MEEN je dat?! :p

gewoon wat basis he: wat plectra, een zak, staandertje om bas op te zetten, riem, kabel. dat is bij elkaar toch ook al heel wat

richwoodplayer
17 juni 2008, 22:15
Goh, MEEN je dat?! :p

jaahaa, ik "MEENDE" het serieus :zz:

Squier4ever
17 juni 2008, 23:48
Schandalig! Je hebt wel eens de verkeerde verkoper te pakken.

verkeerde winkel bedoel je.

Ace 1.15.19
18 juni 2008, 13:50
gewoon wat basis he: wat plectra, een zak, staandertje om bas op te zetten, riem, kabel. dat is bij elkaar toch ook al heel wat
Wat ik bedoelde is dat richwoodplayer er zo serieus op inging.