PDA

View Full Version : Marshall RG-1 Regenerator review



knepman
30 maart 2006, 10:49
Hej mensen,

Ik zat ff rond te surfen op het internet toen ik de regenerator van marshall tegen kwam. Het lijkt mij wel een handig pedaaltje met al die verschillende modulaties erin. Maar nu wil ik graag even weten of iemand hem hier al heeft of uitgeprobeert heeft en wat hij/zij ervan vindt. Alvast bedankt.

job

Il_Falco
15 juni 2008, 21:15
Hallo,

Die heb ik dus thuis staan, en ik zal hem es reviewen.

Ten eerste, de prijs. ik heb 150 betaald nieuw, met 3 jaar garantie.
ten tweede, de features. je hebt er zes modes op: Modern Chorus, Vintage Chorus, Flanger, Phaser, step phaser en Vibe.
De Modern chorus en de phaser zijn mijn favorieten.
Modern chorus is heel licht en subtiel (je kan hem anders instellen, heel variabel!) ten opzichte van de Vintage chorus. die is zwaarder, hoor je meer werken. Bij M. chorus met alle knoppen ( speed, depth en regen) op 12 u, heb je een zachte chorus die je amper hoort. heel zacht allemaal. Met een beetje minder regen en meer depth krijg je een metallica-black album sound.
De Vintage chorus is iets meer hoorbaar, je moet hem heel zacht instellen om bruikbaar te zijn. maar als dit je enige effect is klinkt het goed, maar samen met bv een delay klinkt hij ruk imo.
De flanger gebruik ik niet veel maar hij is wel heeeeel goed instelbaar. je kan er veel verschillende geluiden uit halen, zacht, minder zacht en hard.
De phaser, die klinkt heel goed. je kan hem ook heel goed instellen. reageert goed op de verschillende dephts. heel zacht klinkt hij bijna als een chorus. zo goed kan je hem instellen.
De step phaser is minder. die kan inspirerend werken, maar is weinig veranderbaar. als je hem stereo aansluit krijg je hier zeer goede geluiden mee, maar in een band is die niet bruikbaar. het is een soort delay met phaser gecombineerd.
De vibe klinkt als een vibe voor mij, maar ik kan die niet vergelijken met een andere.
Er staan enkele vb settings in het boekje, die heel goed uitlegt hoe je hem moet instellen.
Wat me wel opvalt, is dat hij zeer veel goede instelmogelijkheden heeft. maar live minder te gebruiken is door de slechte knoppen, je kan er heel moeilijk op aflezen. en als je een knop verdraait dan is de kans groot dat je er nog een verdraait. maar je word het wel gewoon. trouwens, ik zal eerder sterven dan het pedaal! de buitenkant is puur ijzer/metaal. je kan wel moeilijk aan de batterijhouder, maar het vreet toch batterijen, dus raad ik een adapter aan. geen noise op een daisychain. wel is het pedaal een klein beetje noisy als het aanstaat, maar het valt niet op op een cleane amp. op een overstuurde amp....
Het ideale is ook dat je hiermee stereo kan spelen. dit is echt een aanrader, je krijgt direct een wall of sound. ook kan je een externe 'volumepedaal' aan hangen zodat je de speed nog perfecter kan instellen. ik gebruik vooral de phaser en de M chorus met alle knoppen recht omhoog.

Als er vragen zijn, mogen ze komen.

Il Falco

MarkS
15 juni 2008, 22:54
Ter info:
Voor sound samples behalve de Marshall site ook dit Gearwire filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=y0J7fZjhn_E&NR=1

Die kleine knopjes zo dicht op elkaar is trouwens een veel gehoorde klacht over de Marshall pedalen.
Toch lijkt het me een leuk pedaaltje, evenals de Echohead. Ik moet ze toch maar eens een keer proberen.

MarkS
15 juni 2008, 23:49
Volgens mij heb je er wel de hoofdprijs betaald. Het pedaal is doorgaans voor 105-110 te krijgen.

Il_Falco
17 juni 2008, 11:08
jap, in de zak gezet door je privéleraar ;) (die trouwens een shop openhoud)

RobertoL
19 juni 2008, 10:41
over dat filmpje: slappe little wing cover

over pedaal: ziet er wel leuk uit

the sure thing
19 juni 2008, 10:55
Dank voor je review! Uitgebreide reviews doen het altijd goed!

Jan Buurman
24 juli 2008, 17:02
Nog andere gitaristen met ervaringen met de Regenerator????
Hoe is de zogenaamde Tonesuck? Dat is namelijk iets wat ik wel belangrijk vind. Aangezien het niet een pedaal uit het topsegment is....


Edit: Thanx mods.. :hippie:

Jan Buurman
27 juli 2008, 11:46
Waarschijnlijk hebben weinig GNers de Marshall Regenerator gezien het aantal reacties. Zou het pedaal dan niet genoeg bieden? Is het niet goed (genoeg)? Zitten toch leuke mogenlijkheden op, lijkt mij..
Weet iemand een leuk tweede handsje? Dan kan ik het zelf proberen...

Il_Falco
3 september 2008, 11:42
sorry voor het schopje,

maar even erbij vermelden: geen last van tonesuck in mijn opstelling.

Cheetoria
3 september 2008, 12:14
dat er niet heel veel over wordt gesproken wil niet zeggen dat het een slecht pedaal is. over Nobels is men redelijk lovend, maar ik denk niet dat de meeste mensen weten wat het is.