PDA

View Full Version : hals en hoofd lijmen??



kpt zwartbaard
15 juni 2008, 19:07
Ik heb dus nu dus klaar voor de hals en het hoofd aan elkaar te lijmen (in een hoek van 13 graden).

De twee kanten zijn echtwel vlak maar toch zijn er wat zichtbaare inpefecties aan de naad als ik ze tegen elkaar druk. Gaat dit verdwijnen bij het lijmen of moet ik dit doen met houtvezel en lijm?

En is witte lijm hier goed voor ofmoet ik zoiet als kneedbare houtlijm gebrijken (dat kleiachtig spul)?

[Modedit: interpunctie en regelafstand]

Demoi-crazy
15 juni 2008, 19:57
Hey,

Krijg je ze niet vlakker? Wat je kan doen, als je het manueel doet, is een vel schuurpapier op een vlakke plank lijmen en de 2 uiteinden voorzichtig daarlangs schuren... Een lastig werkje, maar het werkt wel!

Kneedbare houtlijm is daar niet voor nodig hoor, gewone witte (Bison) houtlijm is meer dan goed genoeg...

Laat anders eens een fotootje zien van die onperfectheden...

Groeten

KoenB
15 juni 2008, 23:30
beetje schuren zoals eerder vermeld zou het moeten doen. Je zou eventueel ook met een frees kunnen vlakken maar dat is ook weer wat lastiger, omdat je ff een constructie moet maken die de frees ondersteunt.

En als je een paar PUNTEN ( die dingen -> . . . ) tussen die woordenzooi zou zetten zou dat wel fijn zijn.

Javaca
16 juni 2008, 02:03
Schuren :o


Wat is er mis met een goede oude schaaf?:nervous:

Blijf alsjeblieft van dat 'kneedbare hout' af. Zorg dat beide vlakken perfect op elkaar passen, tettenbond er tussen en klaar.

Mattia
16 juni 2008, 15:14
Dit is gitarenbouw, geen grove houtbewerking.

Die naad moet je gewoon goed krijgen, hoe maakt minder uit. Als je een schaaf hebt, die is scherp, en je kan ermee omgaan (is niet moeilijk, maar vergt wel een minimum aan geduld en voorbereiding) is dat optimaal, maar met schuren is in principe ook weinig mis.

Kneedbaar hout moet je mooi vanaf blijven.