PDA

View Full Version : switch-vraagje



Geoffrey
15 juni 2008, 16:31
Ik heb al wat rondgezocht..maar ik ben niet zeker of ik de goede oplossing al gevonden heb.
Ik speel dus over een Peavey 6505 en heb een beginnend rack met een Korg tuner en een Roland GP-16.

Ik heb dus nu: gitaar---GP16---amp
en mn korg zit in mn fx loop.

Ik vraag nu dus af als ik door middel van een a/b switch een betere oplossing kan maken.. want de GP16 heeft redelijk wat tonesuck als ik de "C" indruk (mn signaal loopt er dan enkel door) niet het cleane kanaal maar mn distortion kanaal heeft dan behoorlijke tonesuck.

Ik zou dus graag kunnen switchen tussen GP en amp
Mn amp heeft twee ingangen.. dus dacht ik:
gitaar---a/b switch---amp
---GP16---amp
en eventueel nog een derde
---korg tuner

(misschien beter in rackgear.. maar hier lijkt me beter)

Geoffrey
15 juni 2008, 21:57
Had ik dit dan toch beter in rackgear geplaatst..? :o

peter_heijnen
16 juni 2008, 09:56
Gebruik de zoekfunctie en zoek even op "tb looper" of "true bypass" looper.

Geoffrey
16 juni 2008, 21:55
Ik heb de zoekfunctie al gebruikt..maar ik vind niets gelijkaardigs terug.

Zou ik iets zijn met die lehle?

Geoffrey
17 juni 2008, 20:38
Gasten.. ik heb echt hulp nodig.
Ik raak er totaal niet uit.. zeg maar daar de bomen het bos niet meer zien.

Mitch
17 juni 2008, 23:45
Je amp heeft twee ingangen en je wil A/B'en, zeg je, maar wat heeft het één met het ander te maken? Je wil toch alleen gaan schakelen tussen GP16 in of uit de keten? Als dat het punt is hetb je aan één A/B schakelaar genoeg, liefst true bypass dan of goed gebufferd.

Als pedalenman moet ik hier natuurlijk zeggen: ga van die 19" rommel af en welkom in de analoge wereld, maar ik zal het on topic houden :D

peter_heijnen
18 juni 2008, 09:53
Je hebt een dubbele tb-looper nodig zoals bijv deze: http://www.musikding.de/product_info.php/info/p380_Bypass-Looper-doppelt.html

Het apparaat heeft een input waar je de gitaar op aansluit, en een output die je aansluit op je amp. Verder heeft het apparaat twee loops die je on/off kunt zetten met de bijbehorende footswitsches.

1:Sluit de send van loop1 aan op de input van je gp16 en de output van de gp16 op de return van loop1.
2:Sluit de send van loop2 aan op de input van je tuner en de output van de tuner op de return van loop2.

Je signaal zal vanaf nu enkel door je gp16 en/of tuner gaan (incl bijbehorende toonsuck) als de betreffende loop geactiveerd is. Zogauw je beide loop deactiveert zal je signaal rechtstreeks naar je amp gaan.

Geoffrey
18 juni 2008, 22:26
Je hebt een dubbele tb-looper nodig zoals bijv deze: http://www.musikding.de/product_info.php/info/p380_Bypass-Looper-doppelt.html

Het apparaat heeft een input waar je de gitaar op aansluit, en een output die je aansluit op je amp. Verder heeft het apparaat twee loops die je on/off kunt zetten met de bijbehorende footswitsches.

1:Sluit de send van loop1 aan op de input van je gp16 en de output van de gp16 op de return van loop1.
2:Sluit de send van loop2 aan op de input van je tuner en de output van de tuner op de return van loop2.

Je signaal zal vanaf nu enkel door je gp16 en/of tuner gaan (incl bijbehorende toonsuck) als de betreffende loop geactiveerd is. Zogauw je beide loop deactiveert zal je signaal rechtstreeks naar je amp gaan.

Bedankt!!! dit is me behoorlijk duidelijk.. :satisfie:

De tuner kan ik in feit wel in de effect-loop van mn amp houden om stil te stemmen.
Zou de tb-looper voor tonesuck zorgen bij de GP-16?

peter_heijnen
19 juni 2008, 08:55
Zou de tb-looper voor tonesuck zorgen bij de GP-16?
De gp16 is hetgene dat suckt. Met de looper omzeil je dat, niet meer en niet minder.

Geoffrey
19 juni 2008, 20:54
De gp16 is hetgene dat suckt. Met de looper omzeil je dat, niet meer en niet minder.

Ik lees overal dat de GP-16 tonesuck geeft.. maar dan denk ik dat ik een uitzondering heb.
Totaal geen last van tonesuck..