PDA

View Full Version : Te goedkoop geprijsde gitaar?



Josdevos
22 februari 2003, 22:11
Weet er iemand hoe het zit als ik een veel te goedkoop geprijsde gitaar bestel bij een onlineshop? Moeten ze hem dan aan die prijs geven? Of kan ik zoiets wel vergeten?

Mithrandir
22 februari 2003, 22:13
Te goedkoop geprijst?? Als het de prijs die zij ervoor vragen, moet jij dat toch ook gewoon betalen?

Josdevos
22 februari 2003, 22:15
Ja, maar als ik bestel zien ze toch van, oei deze gitaar is te goedkoop geprijsd. Dat gaat niet door. Kunnen ze de prijs dan aanpassen, of moeten ze voor de geadverteerde prijs leveren?
Tis duidelijk dat het een vergissing is. Ze is evenduur als het goedkoper model ervan.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Josdevos op 2003-02-22 22:16 ]</font>

Julien
22 februari 2003, 22:17
Kun je niet ff vertellen over welke winkel en welke gitaar het gaat. Dan kunnen we erom vechten wie em kan bestellen:)).

Ff serieus: dit moet vast en zeker bij de leveringsvoorwaarden of de FAQ van de winkel staan beschreven.

Mithrandir
22 februari 2003, 22:20
Ik weet eigenlijk niet of ze een andere prijs kunnen rekenen als die op de website staat, dat zou je eigenlijk dan bij een consumentenbond na moeten vragen ofzo (of er moeten mensen hier zijn die verstand hebben van dat soort zaken natuurlijk.)

Maar ik denk dat ze uiteindelijk wel de echte prijs zullen rekenen als het echt verkeerd is.

Josdevos
22 februari 2003, 22:20
Mja, nee ik ga het niet vertellen. Sorry. Niet dat ik hem jullie niet gun, maar alss het echt een fout is, passen ze die prijs direkt aan van de moment er eentje besteld is. Tword echt rap geld bijeen schrapen en dan bestellen. Heb leveringsvoorwaarden al doorlezen maar staat niks van in. In principe moeten ze leveren veronderstel ik. Hopelijk vinden ze het niet te snel.


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Josdevos op 2003-02-22 22:21 ]</font>

Josdevos
22 februari 2003, 22:22
Dan moet ik hem natuurlijk niet! Ehehehhehh.

skabouter
23 februari 2003, 00:38
kvind het maar een raar verhaal. en ik denk niet dat ze het doen........

maar ik wens je veel succes. het zou wel cool zijn als het je lukt :smile:

Hitpoint
23 februari 2003, 00:39
Als je die gitaar besteld krijg je automatisch (als het een beetje fatsoenlijke webwinkel is) een bevestigingsbericht, als het goed is ook met die prijs. Wanneer ze er achter komen dat die prijs een type fout is moeten ze jou eerst op de hoogte stellen van het nieuwe bedrag. Dus wees nie bang dat je straks 1000 euro meer moet betalen. Gewoon doen en als je het toch moet betalen zend je het gewoon retour en dan krijg je je geld ook terug :smile: daar heb je als consument altijd recht op

Hitpoint
23 februari 2003, 00:41
Toevoeging:
Ik heb een paar maandjes vermogensrecht gehad waarin ook overeenkomsten werden besproken en als ze de prijs veranderen moeten ze jou eerst op de hoogte stellen en vragen of jij hier mee akkoord gaat anders geld die hele koopovereenkomst nie.

vulvasonic
23 februari 2003, 01:10
Ik heb ooit bij een consumentenprogramma (niet lachen) gezien dat je als koper in dit soort gevallen altijd in je recht staat, tenzij het bedrag dermate absurd is dat het onmogelijk een actie of wat ook kan zijn.
Voor de duidelijkheid: Een American strat voor 600 euro is in zo'n geval voor jou. Dezelfde gitaar voor 11 euro zeer zeker niet.

jorrit
23 februari 2003, 03:29
je kunt hm altijd terug sturen met de klacht dat ie op de site goedkoper was...
kost je dus dan ook geen verzendkosten..want je hebt een goede klacht...

Ic3gl0vE
23 februari 2003, 14:47
de winkel zet dat op hun site. dus zij spreken een prijs af met een potentiele klant. en voor die prijs zullen zij dan ook moeten leveren.

Maar als het een gibson voor 1 euro is, zou ik het niet vertrouwen :smile:

R. Flagg
23 februari 2003, 16:23
Je zei dat er twee gitaren op de site stonden. Laten we spreken over een epi en een gibson. Die gibson heeft de prijs van de epi.

Wat er kan gebeuren is dat als je die gitaar bestelt je niet die gibson krijgt maar die epi. Misschien heb je mzzl en werken ze bij dat bedrijf langs elkaar heen dus degene die die gitaar verstuurt is niet degene die de rekening opmaakt.

Verder zou ik maar eens op die site kijken in de algemene voorwaarden want ook in reclamefolders staat meestal iets over de genoemde prijzen hebben geen rechtsgeldigheid ofzo i.v.m. drukfouten/ spelfouten.

Robbert
23 februari 2003, 19:54
Overigens is er ook nog iets als billijkheid.

Het is namelijk niet erg aannemelijk dat een Gibson voor 500 Euro nieuw staat, in plaats van de 1500 die de winkel bedoelde. In dat geval hoeft de winkel dus niet akkoord te gaan.

Maar als er nou op het prijskaartje 1300 stond, in plaats van de 1500, dan zou het al meer kloppen.

Helaas staat er nergens in de wetboeken vermeld welk verschil billijk is.


Als jij hem voor een hele leuke prijs kan krijgen, doe je best. Maar verwacht niet dat je in je recht staat. Zeker niet, omdat je weet dat een wel erg goedkoop is.

Stitch
23 februari 2003, 19:55
Meestal dekt de middenstand zich in door met kleine lettertjes in de gebruikersovereenkomsten te vermelden dat ze in geval van typfouten het recht behouden om de producten toch voor de juiste prijs te verkopen. Vaak zie je "typfouten voorbehouden" oid. Dus ik geef je weinig kans, maar hé wie ben ik om je tegen te houden.

Ic3gl0vE
23 februari 2003, 19:58
wat vind jij trouwens 'te goedkoop'?
soms zijn gitaren op amerikaanse sites 2 keer zo goedkoop als in Nederland

Josdevos
23 februari 2003, 20:45
Laat ons zeggen dat een gitaar van meer als €2000 nu voor €1200 te koop staat. En €1200 is de prijs van de goedkopere reeks, en het gaat over nieuwe modellen, dus het heeft niks met uitverkoop te maken. Ja sorry da'k zo geheimzinnig doe, maar van de moment iemand ze besteld passen ze die prijs waarschijnlijk aan hé.

Ic3gl0vE
23 februari 2003, 20:57
misschien hoort het wel zo...

en hier op het forum zijn we niet zo lullig om gitaren voor andermans neus weg te kapen

Ibanez
23 februari 2003, 20:58
mwah niet alleen geregistreerden kijken op deze site.

Ic3gl0vE
23 februari 2003, 21:01
nee maar dan nog

shredneck
25 februari 2003, 07:16
muziekzaken of online shops zijn ook nog wel eens geneigd de foto van een topmodel uit de reeks neer te planten bij de advertentie van het instapmodel....

guhlenn
25 februari 2003, 09:31
ligt misschien aan mij, maar als je zegt om welke gitaar het gaat weten wij toch niet waar die dan te koop is voor een lage prijs?

veel drukte om niks ... en waarschijnlijk sta je niet sterk.. maar je kunt het altijd proberen...

Josdevos
25 februari 2003, 15:00
Model en foto komen overeen hoor. Ma goed, zal wel zien, en wie weet weten jullie binnekort of het me gelukt is.

Arnoldino
25 februari 2003, 22:23
De prijs die er staat als jij bestelt is de prijs die jij moet betalen, hier in belgie was er ook een zaak in die aard met Dell computers en toen heeft dell zijn computers aan een veel te lage prijs moeten verkopen!
de wet, mss anders in Nederland

Josdevos
25 februari 2003, 22:24
Ik ben belg, lol.

Josdevos
15 april 2003, 19:58
By the way, het was een Ibanez S1520 Prestige voor de prijs van een S470 bij Thomann.... Maar heb ze niet gekocht, geld hé, je moet het op de juiste moment hebben...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Josdevos op 2003-04-15 19:59 ]</font>

Diedo
15 april 2003, 20:13
het lijkt me toc zeker dat als jij niet de gitaar krijgt die je eigenlijk wilt, dat je dan de gitaar ook niet hoeft te betalen... voord een prijs die jij niet had verwacht geld lijkt me precies hetzelfde; gewooon preberen, maar geheel op eigen risico:D

Diedo

Josdevos
15 april 2003, 20:15
Is wel redelijk oude topic, ze hebben de fout er ondertussen wel uitgehaald... Jammer...