PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar?



Flitser
14 juni 2008, 20:13
Ik zoek een nieuwe gitaar. Hier moet hij aan voldoen:

- Een Les Pauls of SG vorm
- Onder de 200 euro
- Goed in gebruik, waar onderhoud niet zo vaak nodig is.

Ik hoop dat iemand me kan helpen :hippie:

allochthomas
14 juni 2008, 20:15
allereerst welkom hier.

misschien eens handig om eerst het topic REVIEW: gitaren onder de € 250 te bekijken. wat ook vaak helpt is naar een muziek winkel gaan.

bass blom
14 juni 2008, 20:18
- Goed in gebruik, waar onderhoud niet zo vaak nodig is.

das wel een mooie kreet :D

Flitser
14 juni 2008, 20:18
allereerst welkom hier.

misschien eens handig om eerst het topic REVIEW: gitaren onder de € 250 te bekijken. wat ook vaak helpt is naar een muziek winkel gaan.

Daar heb ik al meerdere malen gekeken, maar ik zag er niet zo veel mooie tussen zitten. Ik ben ook al naar de lokale muziekwinkel geweest, maar daar hadden ze vooral Stratocasters. Ik wil het liefste een Cherrieburst kleur, of anders zwart wit.

LP_CL
14 juni 2008, 20:59
Heb je al een gitaar?
Zo ja: spaar wat. Voor < €200 is er niet erg veel goeds te vinden, en waarschijnlijk niets beter dan wat je nu al hebt.

RammerStein
14 juni 2008, 23:39
ik weet niet wat jij met nieuw bedoeld maar als jij een 2e gitaar wilt wat 'nieuw' voor jou is kun je ook nog 2e hands gaan kijken als je per se een gitaar onder de 200 euro wilt hebben.

Flitser
14 juni 2008, 23:49
Ik zag ook deze gitaar voor 240 euro. Heeft er iemand ervaring met dit soort gitaren?

http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/BOS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/EUR/ViewProductDetail-Start;pgid=TOZgS6SfaObm0000000000000000EJUSNuLI?Ca talogVideo=&ProductUUID=dVrVqHzmoJ0AAAEX1qFgyFis&CatalogCategoryID=tDzVqHzl.7YAAAEVShtWf70R&JumpTo=OfferList

Dark_Tranquillity
15 juni 2008, 00:24
Ach, als je een waanzinnig lelijke gitaar wilt hebben, is het misschien wat voor je. Ik zou eerder voor de EC series gaan.

Ibanez666
15 juni 2008, 08:33
voor dit bedrag zou ik met iemand die verstand van gitaren heeft gewoon even voor een 2e hands kijken.

Levitation
15 juni 2008, 09:29
Je hebt wel veel eisen voor iemand met een laag budget.

Ik zou simpelweg zeggen: Epiphone SG Special. Heb je voor een 160 euro bij Musicstore.

Weet je nota bene wel het verschil tussen een SG en een Les Paul? Want dat is er hoor...

RammerStein
15 juni 2008, 13:00
Ik zag ook deze gitaar voor 240 euro. Heeft er iemand ervaring met dit soort gitaren?

http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/BOS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/EUR/ViewProductDetail-Start;pgid=TOZgS6SfaObm0000000000000000EJUSNuLI?Ca talogVideo=&ProductUUID=dVrVqHzmoJ0AAAEX1qFgyFis&CatalogCategoryID=tDzVqHzl.7YAAAEVShtWf70R&JumpTo=OfferList

prima gitaar, een maat van me heeft ook die gitaar alleen dan in matzwart, niks mis mee.

Flitser
8 juli 2008, 23:01
Excuses voor de bump, maar het lijkt me zonde om hiervoor een nieuw topic te openen.

Ik heb 2 vragen:

1. Ik wil een Epiphone les pauls standard kopen, is dit een goede gitaar?

2. Ik wil die gitaar van Musicstore kopen, kun je dat veilig via internet kopen? Of kan ik beter naar die winkel zelf gaan?

macwilliams
8 juli 2008, 23:35
Excuses voor de bump, maar het lijkt me zonde om hiervoor een nieuw topic te openen.

Ik heb 2 vragen:

1. Ik wil een Epiphone les pauls standard kopen, is dit een goede gitaar?

2. Ik wil die gitaar van Musicstore kopen, kun je dat veilig via internet kopen? Of kan ik beter naar die winkel zelf gaan?

1.Een epiphone is een goede gitaar best veel waar voorje geld. Mooi en fijn om
te spelen.

2. Ga naar de winkel en ga lekker spelen, of kijk op marktplaats en neem een tweede hands koreaan. Dit in verband met vermeend kwaliteits verschil.
Wat is je budget en welke uitvoering wil je?

Flitser
8 juli 2008, 23:41
1.Een epiphone is een goede gitaar best veel waar voorje geld. Mooi en fijn om
te spelen.

2. Ga naar de winkel en ga lekker spelen, of kijk op marktplaats en neem een tweede hands koreaan. Dit in verband met vermeend kwaliteits verschil.
Wat is je budget en welke uitvoering wil je?

Mijn budget ligt rond de 300 euro. Als er veel kwaliteit verschil is wil ik ook wel 400 euro uitgeven.

MattellicA
8 juli 2008, 23:44
Tip: kijk ipv bij musicstore naar thomann... meestal een fractie goekoper :satisfie:

Flitser
8 juli 2008, 23:55
Tip: kijk ipv bij musicstore naar thomann... meestal een fractie goekoper :satisfie:

Bij Musicstore is die gitaar 300, bij Thomann 340. Maar ik heb niet echt goede verhalen gehoord over Musicstore, is er veel verschil tussen Musicstore en Thomann?

macwilliams
8 juli 2008, 23:55
Mijn budget ligt rond de 300 euro. Als er veel kwaliteit verschil is wil ik ook wel 400 euro uitgeven.

Heb je nog wensen qua kleur?

Flitser
9 juli 2008, 00:11
Heb je nog wensen qua kleur?

Ik ben even de naam kwijt, maar zo ziet die kleur er uit:

http://www.thomann.de/nl/prod_bdb_AR_124487.html?image=0

Cherry sunburst heet die kleur toch? En als ze die niet hebben vind ik zwart ook een mooie kleur :hippie:

pannekoek
9 juli 2008, 00:13
Ik ben even de naam kwijt, maar zo ziet die kleur er uit:

http://www.thomann.de/nl/prod_bdb_AR_124487.html?image=0

Cherry sunburst heet die kleur toch? En als ze die niet hebben vind ik zwart ook een mooie kleur :hippie:

omdat je nog niet veel ervaring heb zou ik het gewoon in de winkel kopen, een gitaar kan natuurlijk kapot gaan en bij de winkel kan je zo terug waar ze het voor je maken of advies geven.

Flitser
9 juli 2008, 00:15
omdat je nog niet veel ervaring heb zou ik het gewoon in de winkel kopen, een gitaar kan natuurlijk kapot gaan en bij de winkel kan je zo terug waar ze het voor je maken of advies geven.

Hoeveel is een Epiphone les pauls standard dan ongeveer in de Nederlandse gitarenwinkels? Want als ik nou 100 euro meer moet betalen ofzo dan ga ik liever naar de winkel van musicstore.

macwilliams
9 juli 2008, 00:16
Ik ben even de naam kwijt, maar zo ziet die kleur er uit:

http://www.thomann.de/nl/prod_bdb_AR_124487.html?image=0

Cherry sunburst heet die kleur toch? En als ze die niet hebben vind ik zwart ook een mooie kleur :hippie:
Ja dat is een Cherry sun burst. En die moet nieuw dus 340.- kosten?
Dat lijkt een prima prijsje voor zo'n gitaar.
Ik heb er zelf ook een een wat oudere uit korea. Speelt lekker en klinkt goed.
Aanrader dus.
Maar als je dit mooier vind dan een zwarte dan zou ik niet met minder genoeg nemen.

pannekoek
9 juli 2008, 00:20
Hoeveel is een Epiphone les pauls standard dan ongeveer in de Nederlandse gitarenwinkels? Want als ik nou 100 euro meer moet betalen ofzo dan ga ik liever naar de winkel van musicstore.

je betaald idd zo een 100 euro meer, wat je ervoor krijgt:

een goede kwaliteits gitaar, op het internet kan het zo zijn dat je een dode plank in je handen krijgt gedrukt die misschien wel vreselijk slecht is afgewerkt.

de service dat je hem mag testen

keuze uit andere gitaren die jij misschien wel beter vind.

je koopt een instrument waar je dus zeker tevreden mee bent.

goede garantie service, als er iets mis is word er zonder te zeuren of lastige vragen te stellen het instrument zo omgeruild of ter reperatie gestuurd.

de kans om een winkel te steunen omdat ze nogal worden weggeconcureerd door internetshops

macwilliams
9 juli 2008, 00:22
je betaald idd zo een 100 euro meer, wat je ervoor krijgt:

een goede kwaliteits gitaar, op het internet kan het zo zijn dat je een dode plank in je handen krijgt gedrukt die misschien wel vreselijk slecht is afgewerkt.

de service dat je hem mag testen

keuze uit andere gitaren die jij misschien wel beter vind.

je koopt een instrument waar je dus zeker tevreden mee bent.

goede garantie service, als er iets mis is word er zonder te zeuren of lastige vragen te stellen het instrument zo omgeruild of ter reperatie gestuurd.

de kans om een winkel te steunen omdat ze nogal worden weggeconcureerd door internetshops


Dit is ook weer waar.

Flitser
9 juli 2008, 00:26
Ik ben 14, dus elke euro die ik bespaar is weer mooi meegenomen. Maar ik ga gewoon eens langs wat grotere gitarenwinkels in Den Haag en Rotterdam en dan zal ik daar eens kijken of ze die gitaar hebben. Bedankt voor alle tips :D

Edit: Bij de Feedback in Rotterdam is die al 360 euro. Dan ga ik de gitaar denk ik daar kopen. Hier (http://www.feedback.nl/?b=LPSTANDEB&a=) is de gitaar. Ik vind zwart en Cherry sunburst beide mooi, dus dat maakt niet zo veel uit :D

pannekoek
9 juli 2008, 00:41
Ik ben 14, dus elke euro die ik bespaar is weer mooi meegenomen. Maar ik ga gewoon eens langs wat grotere gitarenwinkels in Den Haag en Rotterdam en dan zal ik daar eens kijken of ze die gitaar hebben. Bedankt voor alle tips :D

Edit: Bij de Feedback in Rotterdam is die al 360 euro. Dan ga ik de gitaar denk ik daar kopen. Hier (http://www.feedback.nl/?b=LPSTANDEB&a=) is de gitaar. Ik vind zwart en Cherry sunburst beide mooi, dus dat maakt niet zo veel uit :D

ik was 16 toen ik begon met gitaar spelen, ben nu 17 en heb dus ook elke euro hard nodig en ik werk er ook heel hard voor, maar toch ben ik blij dat ik mijn eerste gitaar in de winkel heb gekocht en dat ik niet een paar tientjes op internet ben gaan besparen :hippie: