PDA

View Full Version : Epiphone les paul 100



r0cker666
14 juni 2008, 19:07
hallo
ik ga binnekort naar een nieuwe gittaaar kijken en misschien kopen
Ik hou erg van Les paul modelen Alleen heb niet zoveel geld
(tot de 230)
Weten jullie wat meer over de Epiphone les paul 100??
Alvast bedankt

Thomas

Jdrokker
14 juni 2008, 19:56
ja dat is opzich wel een goede gitaar maar bv de hals is hetzelfde als de special modellen en de hals is geschroefd er zitten open humbuckers op en heeft rondjes als herkennings punten inplaats van de rechthoekige. verder vind ik hem niet heel slecht hoor.

Mr.Fingers
14 juni 2008, 20:06
net als de "special II"... ver weg van blijven. Zijn multiplex-gitaartjes. Als je dan graag een Les Paul wilt:

a) spaar door tot je eentje met gelijmde hals kan kopen (standard)
b) koop zoiets als een Richwood RE129, die zijn iig beter als zo'n lp100.

Meneer I.
14 juni 2008, 20:28
Inderdaad spaar een beetje door, je bent er bijna ;)

[Spam mode aan]***kuch zie mijn sig, kuch***[Spam mode uit]

Demoi-crazy
15 juni 2008, 11:23
Ik moet me aansluiten bij de anderen... Ik zou hem niet kopen... eens je beter wordt en meer bedreven in het gitaarspelen ga je toch uitkijken voor een betere gitaar... Dus ofwel spaar je nog wat en koop je je een Lp std ofwel kijk je eens naar een goeie Std tweedehands.... :lp:

Succes en laat eens weten wat het geworden is!

euroboy
15 juni 2008, 11:26
Voor iets meer kan je zeker een 2dehandse epiphone kopen!! Het is dan mischien wel een iets wat oudere korean... Maar die vind ik nog een groot stuk beter als de chineese epiphones van nu!!!

DeiDRagonas
15 juni 2008, 11:58
Heb die gitaar een tijdje in huis gehad.. Te leen van een kameraad die altijd beweerde dat het een supergitaar was, maar dat had meer met die kronkel in zn hoofd te maken (ALLES van hem was altijd beter en mooier dan dat van een ander, echt te erg bij die gast)... Want wat een rukgitaar was dat zeg! Ik zou ook een 2ehands Epi scoren (Zelf ook gedaan).


Grt Roy

r0cker666
15 juni 2008, 14:32
Haha okeej...
nou dat wordt hem dus niet :satisfie:
Dan maar ff naar iets anders kijken...
even een hele andere vraag is het mogelijk om op een LTD ook andere stijlen te spelen dan alleen metal

dankjewel

Thomas

Demoi-crazy
15 juni 2008, 15:37
Ja hoor...
Ik heb zelf een LTD Ec-500 gehad... zeer veelzijdige en fijne gitaar.. Bij mij zaten er actieve emg's in maar die heb ik verander met Seymour Duncans.... Maar je kan origineel ook al ltd's kopen met seymour duncan pickups erin....

Maar die zijn vrees ik ook wat boven uw budget...

DeiDRagonas
15 juni 2008, 15:53
Een LTD is wel een goeie en best veelzijdige keus. Misschien zijn de Les Paul kopieen van Vintage of Richwood iets voor je? Dat zijn erg leuke beginnersgitaren en niet duur!

R

Demoi-crazy
15 juni 2008, 16:03
Toen mijn vriedin wou leren gitaarspelen heb ik haar een Jack&Danny Les Paul Custom gekocht bij Musicstore. Na 3 dagen werd de gitaar mooi verpakt en schitterend afgesteld thuis afgeleverd...
Ik moet eerlijk zeggen dat ik weining van de gitaar verwachtte... MAAR... ze speelt heel erg goed... De pickups zijn echt wel niet zo goed maar ik ramde er een lekker setje GFS is en de gitaar speelt als een droom.. Ik zou bijna durven zeggen dat ze mijn epiphone Les Paul ultra benadert...
JAck & Danny Les Paul (http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/BOS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/EUR/ViewProductDetail-Start;pgid=TOZgS6SfaObm0000000000000000-WGL2Nsy?CatalogVideo=&ProductUUID=nqzVqHzmdtgAAAEZ22Qwj2B4&CatalogCategoryID=uebVqHzleRoAAAEVSxpWf70R&JumpTo=OfferList)

:lp:

Totaal met nieuwe pickups heeft me dat ongeveer 200 euro gekost

Wickerman
15 juni 2008, 16:30
Ik heb een LP100 uit Korea en ik ben er best tevreden mee, in vergelijking met enkele jacksons en zelfs een Gibby Studio is ie er als de beste uitgekomen, volgens enkele vrienden.

Deze is dan ook wel 12 jaar oud, misschien dat het daar iets mee te maken heeft ?

DeiDRagonas
15 juni 2008, 16:36
in vergelijking met enkele jacksons en zelfs een Gibby Studio is ie er als de beste uitgekomen, volgens enkele vrienden. Deze is dan ook wel 12 jaar oud, misschien dat het daar iets mee te maken heeft ?

Laat me raden.. Die vrienden waren drummers toevallig?

(edit: ik bedoel, come on, dat plankje is amper 2cm dik)

JeroenSchaaf
15 juni 2008, 16:48
Laat me raden.. Die vrienden waren drummers toevallig?

(edit: ik bedoel, come on, dat plankje is amper 2cm dik)

Het gaat niet om de dikkte! het gaat er om wat je er mee doet! :listen:

Wickerman
15 juni 2008, 16:50
Laat me raden.. Die vrienden waren drummers toevallig?

(edit: ik bedoel, come on, dat plankje is amper 2cm dik)

3 tot 4 ;)

En nope, 't waren mede-gitaristen, kan er niet aan doen, misschien dat de kwaliteit door de jaren heen gewoon slechter is geworden ?

DeiDRagonas
15 juni 2008, 16:50
Daar spreekt u zowaar, echter niet geheel onverwacht, wederom zeer wijze woorden vrind Joene.

God zij met u...


edit @ Wickerman.. Mss wel ja... ... Mss ook niet.

edit 2 @ Wickerman: Sorry man, wil niet lullig doen hoor. Alleen dat gitaartje vond ik zo een enorm speelgoed gehalte... Je gaat me in geen honderd jaar overtuigen dat dat met die elementen, hardware en crappy hout een Gibbie Studio voorbij gaat. Dan moet ik t echt met mn eigen ogen zien!

Fijne dag! R.

JeroenSchaaf
15 juni 2008, 16:51
Daar spreekt u zowaar, echter niet geheel onverwacht, wederom zeer wijze woorden vrind Joene.

God zij met u...

Fijne dag! R.

Alles wat oud is is goed!


dus er is nog hoop voor u mijn vrind!

Alhoewel ik volgende week ook al weer jaartje ouder word.... :satisfie:

Mr.Fingers
15 juni 2008, 16:51
3 tot 4 ;)

En nope, 't waren mede-gitaristen, kan er niet aan doen, misschien dat de kwaliteit door de jaren heen gewoon slechter is geworden ?

Kan wel hoor, tegenwoordig worden de epiphones door onderbetaalde chineese kindjes in elkaar gestoken, terwijl dit voor 2002 nog door enigzinds opgeleide koreanen gebeurde. Ik heb zelf een koreaanse epi SG & DOT gehad, en die waren in geen manier te vergelijken met de chinese meuk van tegenwoordig!

JeroenSchaaf
15 juni 2008, 16:53
Kan wel hoor, tegenwoordig worden de epiphones door onderbetaalde chineese kindjes in elkaar gestoken, terwijl dit voor 2002 nog door enigzinds opgeleide koreanen gebeurde. Ik heb zelf een koreaanse epi SG & DOT gehad, en die waren in geen manier te vergelijken met de chinese meuk van tegenwoordig!

Die kindertjes hebben gewoon wat meer stokslagen nodig! geef ze nog een aantal jaar! en het worden super gitaren!

richwoodplayer
15 juni 2008, 21:42
je kan al een mooie richwood re-129-bk LP krijgen voor minder dan 200 bij www.muziekinstrumenten.com
heb ik mijn richwood ook vandaan, klinkt prima!

r0cker666
18 juni 2008, 08:29
Ik ben er uit.
Ik wacht nog even met kopen en wacht tot ik wat meer geld heb.
btw: ik ben geen beginner ... heb gewoon niet zo veel geld :mad:
dankuwel voor de tips.

Ik wacht ongeveer tot ik 350 euro heb ...
dan kom ik vanzelf weer terug ^^

Mzzlss
Thomas

pueblo
18 juni 2008, 12:28
btw: ik ben geen beginner ... heb gewoon niet zo veel geld :mad:

wat versta jij onder beginner?

r0cker666
18 juni 2008, 15:00
dat je bijna niks kan spelen...
maarjaa...
kan het ook verkeerd opgevat hebben :satisfie:
Mzzls